[80 B4 1.9 TDI] pod góry nie przyspiesza, a po prostym idzie
[80 B4 1.9 TDI] pod góry nie przyspiesza, a po prostym idzie
Drodzy nieodżałowani koledzy!
Jako, że ostatnio nic nie było robione przy mojej Audiczce, od wymiany sprzęgła przed trzema miesiącami, nastąpił w końcu czas żeby znów się coś spieprzyło.
Z racji mrozów z gatunku "-30", zalałem pod korek - połowę zbiornika normalnego diesla, połowę V-powera. Z odpalaniem nie było problemów, auto w początkowej fazie także jechało normalnie, dobrze wkręcało się nawet na duże obroty (oczywiście nie deptałem go od początku). Z czasem, zacząłem odczuwać słabość samochodu pod górki i brak reakcji na redukcje - podczas nich kiedy automatycznie chciałem przyspieszyć auto wogóle nie reagowało na gaz. Gdy jakoś dowlokłem się do Rzeszowa (ok. 60 km. ode mnie) i przejechałem pierwszą krzyżówkę, auto zadymiło strasznie po ruszeniu spod świateł i zgasło. Po chwili normalnie odpaliło i trzymało obroty. W drodze powrotnej zaobserwowałem, że po prostej auto idzie normalnie, nie dymi ani trochę, ale pod góry znów się wlecze strasznie i nie reaguje na przyspieszanie.
Poradźcie co mam zrobić i od czego zacząć poszukiwania usterki. Dodam, że na filtrze paliwa jest zrobione niecałe dziesięć tysięcy i przez 60 km. w jedną stronę, 1,5 godz. postoju i 60 km. w drugą auto nie zagrzało się do 90 stopni.
Z góry wielkie dzięki za wszystkie porady. Pozdrawiam.
Jako, że ostatnio nic nie było robione przy mojej Audiczce, od wymiany sprzęgła przed trzema miesiącami, nastąpił w końcu czas żeby znów się coś spieprzyło.
Z racji mrozów z gatunku "-30", zalałem pod korek - połowę zbiornika normalnego diesla, połowę V-powera. Z odpalaniem nie było problemów, auto w początkowej fazie także jechało normalnie, dobrze wkręcało się nawet na duże obroty (oczywiście nie deptałem go od początku). Z czasem, zacząłem odczuwać słabość samochodu pod górki i brak reakcji na redukcje - podczas nich kiedy automatycznie chciałem przyspieszyć auto wogóle nie reagowało na gaz. Gdy jakoś dowlokłem się do Rzeszowa (ok. 60 km. ode mnie) i przejechałem pierwszą krzyżówkę, auto zadymiło strasznie po ruszeniu spod świateł i zgasło. Po chwili normalnie odpaliło i trzymało obroty. W drodze powrotnej zaobserwowałem, że po prostej auto idzie normalnie, nie dymi ani trochę, ale pod góry znów się wlecze strasznie i nie reaguje na przyspieszanie.
Poradźcie co mam zrobić i od czego zacząć poszukiwania usterki. Dodam, że na filtrze paliwa jest zrobione niecałe dziesięć tysięcy i przez 60 km. w jedną stronę, 1,5 godz. postoju i 60 km. w drugą auto nie zagrzało się do 90 stopni.
Z góry wielkie dzięki za wszystkie porady. Pozdrawiam.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Są dwie opcje ,pierwsza to parafina zablokowała filtr .Druga dotyczy tylko silnika z nastawnikiem potencjometrycznym ,bo objawy typu brak reakcji na pedał gazu są typowe dla kończącego życie potencjometru.To że na filtrze zrobiłeś 5-czy 10 tysięcy nic nie znaczy ,parafina zablokuje nawet nowy i do widzenia ,jak nie wymienisz ,nie pojedziesz
Ale jeśli parafina blokuje filtr to auto odpala i może jechać?MUNIOR pisze:Są dwie opcje ,pierwsza to parafina zablokowała filtr .Druga dotyczy tylko silnika z nastawnikiem potencjometrycznym ,bo objawy typu brak reakcji na pedał gazu są typowe dla kończącego życie potencjometru.To że na filtrze zrobiłeś 5-czy 10 tysięcy nic nie znaczy ,parafina zablokuje nawet nowy i do widzenia ,jak nie wymienisz ,nie pojedziesz
Być może to głupie pytanie, ale nie zdaje sobie z tego sprawy - jeszcze mi się to nigdy nie zdarzyło.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4080
- Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
- Imię: Krzysztof
- Model: Audi A6
- Nadwozie: Sedan
- Lokalizacja: LBL
- Kontakt:
miałem podobnie https://audi80.pl/audi-b4-avant-19-t ... 75,135.htm wymień filtr paliwa i powinno być ok
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
A najlepiej jeszcze taki zeby nie zapowietrzal sie na tym podgrzewaczu
http://www.autoczesci.biz/filtr-paliwa- ... ltron.html
http://www.autoczesci.biz/filtr-paliwa- ... ltron.html
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4080
- Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
- Imię: Krzysztof
- Model: Audi A6
- Nadwozie: Sedan
- Lokalizacja: LBL
- Kontakt:
a ja mam taki http://www.autoczesci.biz/filtr-paliwa- ... ltron.html
akurat ma wejścia tak jak trzeba :mrgreen:
akurat ma wejścia tak jak trzeba :mrgreen:
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
gibaj pisze:a ja mam taki http://www.autoczesci.biz/filtr-paliwa- ... ltron.html
akurat ma wejścia tak jak trzeba :mrgreen:
Ijeszcze 30 zl drozszy <cieszy>
W tamtym roku wymieniłem przewody i dalem tak porządnie zapasu to wystarcza mi ten 838 podłączyć
Masz rację, od kiedy kupiłem auto to miałem niewielki osad olejowy, ale teraz już jeden olej w zbiorniczku.
[ Dodano: 2012-02-10, 11:38 ]
Sorry za post pod postem, ale chciałem podbić temat. Z racji tego, że Audiczka jest w trakcie wymiany wspomnianej uszczelki, podpowiedzcie co i ile może mnie kosztować?
[ Dodano: 2012-02-10, 11:38 ]
Sorry za post pod postem, ale chciałem podbić temat. Z racji tego, że Audiczka jest w trakcie wymiany wspomnianej uszczelki, podpowiedzcie co i ile może mnie kosztować?