Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 JK] Samochód gaśnie po dodaniui gazu

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
towerone
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 101
Rejestracja: 12 mar 2008, 14:26

[B3 JK] Samochód gaśnie po dodaniui gazu

Post autor: towerone » 06 lut 2012, 08:42

Witam!

Niestety, ale coś się dzieje z naszą osiemdziesiątką. Dzisiaj odpaliła niby w miarę, trochę pochodziła, zagrzała się na tyle że biegi zaczęły już w miarę lekko wchodzić, ale zaraz po wyjechaniu na ulicę coś się stało. Po dodaniu gazu zero reakcji, obroty nie wzrosły. Samochód toczył się, a nie jechał. Po przejechaniu pewnego odcinka samochód zaczął jakoś reagować na dodanie gazu, słychać było że obroty rosną, ale jak tego gazu poszło więcej to od razu gasł. Dziewczyna jakoś nim dała radę dotoczyć się do pracy, ale jak ona z niej wróci to ja nie wiem. Po dojechaniu (odcinek ok 4km) termometr pokazywał temperaturę niecałe 50 stopni, to chyba nie za wiele. Może jakby się bardziej zagrzał, to jechałby lepiej?

Co to się mogło spierdzielić? Coś zamarzło? Filtr paliwa raczej świeży, nie ma roku najechane ok 6 tyś. Zastanawiam się czy może to nie jest wina paliwa. W sobotę teść dolał jakiś ulepszacz do baku i może to ma jakiś związek. Nie wiem co to było bo mnie przy tym nie było, ale do siebie też tego dolał i jego samochód jeździ dobrze. Z tym, że u nas paliwa było nie za dużo (trochę ponad rezerwę, na oko ok 16 litrów) i może złe proporcje dobrał. Gdzieś wyczytałem, że w zimie paliwa powinno być w baku co najmniej ok połowy. Może dałoby coś dolanie świeżego paliwa? Tak sobie pomyślałem, że może z tym paliwem coś się stało, zgęstniało od zimna czy coś, jest go też niewiele i przez to pompa ma problem z doprowadzeniem go do silnika.
Jak on tak się będzie toczył, a nie jechał to nie ma nawet jak do mechanika dojechać.

Awatar użytkownika
damianek1234561
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 605
Rejestracja: 27 maja 2009, 18:35
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: damianek1234561 » 06 lut 2012, 08:51

siemka, chyba sam sobie odpowiedziales na pytanie, sam ostatnio u siebie w warsztacie robie bardzo duzo klekotow ktorym zamarzlo badz bardzo zgestnialo paliwo ( takie nasze stacje benzynowe a kur...a tyle placimy za paliwo ) skoro twoj jeszcze chodzil to dobrze proponuje go odpalic najpierw podgrzej pare razy swiece i zostawic na wolnych az sie pozadnie zagrzeje i wtedy zrobic jazde probna jesli to nie pomoze to filtr paliwa juz sie przytkal. a i dolej swierzego paliwa najlepiej tego drozszego diesla oby ci w baku paliwo nie zamarzlo

Awatar użytkownika
towerone
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 101
Rejestracja: 12 mar 2008, 14:26

Post autor: towerone » 06 lut 2012, 09:49

damianek1234561 chyba masz rację z tym paliwem. Teraz się rozgrzał do blisko 90 stopni i zaczął lepiej pracować. Już nie gaśnie. Szczerze, to już mam serdecznie dość tych mrozów.

Awatar użytkownika
damianek1234561
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 605
Rejestracja: 27 maja 2009, 18:35
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: damianek1234561 » 06 lut 2012, 10:05

chyba my wszyscy mamy dosc, mi wczoraj zamarzl plyn do chlodnic (borygo) normalnie swietnie ale wracajac do tematu to nie zapomnij dolac "lepszego" paliwa

Awatar użytkownika
towerone
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 101
Rejestracja: 12 mar 2008, 14:26

Post autor: towerone » 06 lut 2012, 11:11

nie zapomnij dolac "lepszego" paliwa
Nie zapomnę, wleje mu dzisiaj trochę Vervy.

Awatar użytkownika
piekarelk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 181
Rejestracja: 08 lis 2009, 17:34
Lokalizacja: Warmia/Mazury

Post autor: piekarelk » 06 lut 2012, 12:05

A u mnie chyba szlak trafil nowa pompke paliwa(latem zalozona,pompka mechaniczna).Dobrze ze jeszcze LPG mam :-P

enussss
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 128
Rejestracja: 18 lut 2011, 20:47

Post autor: enussss » 06 lut 2012, 12:54

mialem tak jak pompami sie zapowietrzala. zobacz czy nie cieknie, moze paliwo zamarza albo filtr slaby:)

Awatar użytkownika
damianek1234561
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 605
Rejestracja: 27 maja 2009, 18:35
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: damianek1234561 » 06 lut 2012, 13:58

kolego Piekarekl wybacz moje byc moze grubianstwo ale to jest dzial silnikow wysokopreznych :mrgreen: tak jak kolega radzi obejrzyj filtr (czyt. wymien)

Awatar użytkownika
seba6891
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 302
Rejestracja: 21 gru 2008, 13:57
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: seba6891 » 06 lut 2012, 19:27

a nie lepiej dolac troche benzyny do ON, nawet instrukcja audi zaleca by to robic np w przypadku temperatur od -15 do -25 w proporcji 70% ON / 30 % PB. wedlug mnie jest to oczywiscie lekka przesada. osobiscie stosuje proporcje jaka polecil mi moj padre czyli 90%/10% i sprawdza sie to zarowno w nowym tranzicie na CR (od 3 lat) jak i Lublinie II (od 1997 roku)

Grego
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 56
Rejestracja: 22 lut 2010, 07:51

Post autor: Grego » 09 lut 2012, 01:45

Na 100% wytrąciła się parafina, teraz paliwo musi się podgrzać
A co do paliwa
ja leję ultimate jak i w lecie tak i w zimie^_^ więc problemów nie mam
ale mnóstwo ludzi jeździ do pracy i oni robią mieszankę
np 66 litrów zbiornik to 60 diesla 6 pb czyli jak kolega wyżej napisał około 10%
Albo na zbiornik 60 litrów kupić tzw "antyżel" albo Formuła do diesla STS o ile się nie mylę i nie ma szans żeby zamarzło, odpala nawet przy -28 bo taką najniższą zanotowaliśmy

ewentualnie jak kupowałeś gorszej jakości paliwo to dużo wody mogło się w filtrze paliwa osadzić i zamarzła, nie wiem jaki filtr masz jak masz upustowy to grzejesz auto, wodę usuwasz a jeśli jakiś zwykły niestety wymiana na nowy

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TD”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl