Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 TDI 1Z] Tryb Awaryjny mrugająca kontrolka świec

bebok
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 09 lis 2011, 18:18
Lokalizacja: Zabrze

[B4 1.9 TDI 1Z] Tryb Awaryjny mrugająca kontrolka świec

Post autor: bebok » 07 lut 2012, 15:10

Witam mój problem wygląda następująco kupiłem kilka miesięcy temu audi 80 93 na Bosch.
Odkąd mam auto kiepsko reagowało na pedał gazu, poprzedni właściciel powiedział ze pompa była uszczelniana i nie ustawiona prawidłowo. Pewnego dnia zapowietrzyło mi sie auto i nie chciało odpalić próbowałem do momentu aż kontrolka świec żarowych nie zaczęła mrugać i od tego momentu mam problem.
Wielu niby mechaników próbowało naprawić auto problemem było podpięcie się pod ecu.
Ten który się z komunikował z ecu wykasował byki, został jeden położenia iglicy czy jakoś tak
Więc kupiłem używany wtrysk i znów nic to nie on, sprawdzili ecu i jest podobno dobry, kable które łączą też są dobre proszę o pomoc bo już nie wiem co myśleć. Za dużo od kupna auta nie nacieszyłem a niby to takie dobre auta
pomocy.
Ostatnio zmieniony 08 lut 2012, 18:36 przez bebok, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 07 lut 2012, 15:31

Witaj.
Miałem to samo co u Ciebie kiedyś.
Był uszkodzony właśnie wtrysk sterujący, a błąd to był czujnik podniesienia iglicy G80 otwatre wejscie.
Mi wymiana pomogła i jest ok.
Sprawdz miernikiem rezystancje wtrysku.
Odkrec na dole filtra paliwowego korek spustowy wody lub wymien filtr paliwa.
http://www.autoczesci.biz/filtry-paliwa ... l?___SID=U
lub
http://www.autoczesci.biz/filtry-paliwa ... l?___SID=U
albo
http://www.autoczesci.biz/filtry-paliwa ... l?___SID=U

http://sklep.abc-filter.pl/images/WF%208217.gif
<ok>

bebok
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 09 lis 2011, 18:18
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: bebok » 07 lut 2012, 15:38

Właśnie gdyby było to takie łatwe wtrysk ten który był to ma 88ohm a ten który kupiłem to ma 99.
A z filtrem nie ma problemu bo nie mam tego czujnika i to też nie tego wina :-(

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 07 lut 2012, 19:25

Coś mocno wątpię żebyś nie mógł odpalić z powodu wtrysku sterującego , tym bardziej że na drugim wtrysku jest to samo ...Ja stawiam na to, co w 90% przypadków jest sprawcą większością problemów w autach na przepływce boscha i nastawnikiem potencjometrycznym ...czyli własnie na nastawnik potencjometryczny ...A to <ok>
bebok pisze:Odkąd mam auto kiepsko reagowało na pedał gazu
tylko utwierdza mnie w tym przekonaniu,bo trochę tych aut z podobnymi objawami miałem okazję "przekładać" na nowszy osprzęt...także szukaj sprawnego nastawnika(co łatwe nie jest i graniczy z cudem ;-) ) ,albo zbieraj graty na przekładke ,bo wbrew temu co myslisz to niezawodne silniki ...pod warunkiem że są na nowszym osprzęcie i nastawniku indukcyjnym ...na potencjometrycznym potrafią "umilić "zycie włascicielowi,o czym sie własnie przekonujesz ;-) No chyba że faktycznie pompa "goni "ci powietrze ,to wtedy tylko się cieszyć bo naprawa to pikuś ...

bebok
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 09 lis 2011, 18:18
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: bebok » 07 lut 2012, 22:17

Więc obstawiasz na ten pi....y nastawnik.
Tylko że chciałbym normalnie użytkować auto a z tym ciężko, znów z przekładką osprzętu,nikt w mojej okolicy sie nie zajmuje i wiadomo, że nie zrobi mi byle kowalski.
Spróbuje jeszcze oddać do jednego warsztatu może by zregenerowali pompę.
A takie pytanie ten byk G80 odpowiada też pompie?
Jeden z mechaników powiedział jeszcze, że nie może ustawić kątów na pompie bo nic się nie wyświetla w tym polu co powinno czy to też winna G80?
Według mojego rozeznania cenowego bardziej korzystna byłą by przekładka ale nie ma kto mi tego zrobić
używany nastawnik do mnie bez cennny a jak jest to cenna z kosmosu może ktoś z forum ma na zbyciu?

[ Dodano: 2012-02-07, 22:27 ]
a kolego co do odpalania to był uszkodzony zaworek na pompie i się cofała ropa mało precyzyjnie opisałem i po łepkach. Cofała się ropa i podczas długiego kręcenia rozrusznikiem w celu odpalania auta akumulator się rozładował prawie cały i wyskoczyła pierw kontrolka z abs a później z siwiec. abs nie ma błędu i nie świeci sie a siewce zostłla i pokazuje na vagu G80

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 08 lut 2012, 13:59

Spróbuje jeszcze oddać do jednego warsztatu może by zregenerowali pompę.
Nastawnika na 99% Ci nie zrobią.
to też winna G80?
Tak, uszkodzoy G80 spowoduje, że VAGiem nie ustawisz kąta wtrysku. ECU ustala kąt wtrysku poprzez ruch iglicy oraz położenie koła zamachowego. Trzeba zegarem ustawiać ;-)
a kolego co do odpalania to był uszkodzony zaworek na pompie i się cofała ropa
Który zaworek na pompie miałeś uszkodzony?
używany nastawnik do mnie bez cennny a jak jest to cenna z kosmosu może ktoś z forum ma na zbyciu?
Ja będę miał jak zrobię przekładke na Pierburga. Myślałem, że mój nastawnik jest do wyrzucenia a to po prostu odpowietrzenie w baku się zapchało, paliwa ubyło i się podciśnienie zrobiło.
Ostatnio zmieniony 08 lut 2012, 14:02 przez trepek, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 08 lut 2012, 14:00

Jak sterujący jest uszkodzony to nie pokazuje dawki i kąta wtrysku ;-)

bebok
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 09 lis 2011, 18:18
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: bebok » 08 lut 2012, 14:32

Proszę o informacje jak sprawdzić nastawnik?? jest jakiś banalny sposób
dzwoniłem do serwisu audi i pytałem o sam nastawnik i nie występuje tylko jest jako całość z pompą a nowa pompa kosztuje ponad 7 tyś. :shock: i starą trzeba zdać.
Dzwoniłem do bosch i powiedzieli mi, że nastawniki te nie są produkowane od 2003 roku wiec jak coś jest to tylko na stanach magazynowych i kosztuje w granicy 1800zł
obłed co proponujecie?

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 08 lut 2012, 15:05

Proszę o informacje jak sprawdzić nastawnik?? jest jakiś banalny sposób
4/5 bieg, droga pod górkę, obroty ok 1700-1800 i dodajesz cały gaz. Jak szarpie to nastawnik. Możesz sprawdzić jeszcze dodając gaz cały gaz na 4/5 biegu i niskich obrotach jak 1200.
ponad 7 tyś
Hmm... mechaniczne pompy są droższe. Taka do Cromy 2.5 mTDI to koszt ok 9 tys zł do prawie 10 tys zł za nówkę.
bebok pisze:1800zł
Przy kupnie całej palety od Chińczyków wychodzi ok 1000zł za sztukę <ok>
bebok pisze:obłed
Dokładnie <ok>
bebok pisze:co proponujecie?
Przekładka na Pierburga lub szukanie dobrego używanego nastawnika MES. Ewentualnie przerobienie na mTDI czyli wsadzenie mechanicznej pompy wtryskowej.

Co do migającej kontrolki świec żarowych to sprawdź czy nie masz wody w filtrze paliwa.

No i nie odpowiedziałeś mi dokładnie czemu się samochód zapowietrzał.

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 08 lut 2012, 15:18

Opisz dokladniej tą reakcje na pedal gazu:
czy po dodaniu gazu słabo przyspiesza czy szarpie lub wogóle nie reaguje na dodanie gazu.

bebok
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 09 lis 2011, 18:18
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: bebok » 08 lut 2012, 15:19

Więc wody w filtrze nie ma bo ten czujnik jest odłączony.
Zapowietrzał się na pompie wtryskowej na tym przelewie. wymieniłem i już jest dobrze.
Twój sposób sprawdzałem nic nie szarpie jedzie płynie tylko nie jedzie nie ma mocy bo jest tryb awaryjny ledwo 100 km/h a co dopiero 120 ale auto jeździ płynie przed tym jak kontrolka się zapaliła to audi kiepsko reagowało na pedał gazu ale też płynie jeździło nic nie szarpało.
Jak będę wiedział że to jest nastawnik to naj bardziej rozsądnym wyjściem będzie przekładka

[ Dodano: 2012-02-08, 15:23 ]
Dokładnie to normalnie dodaje gazu nie ma szarpania ale by poczuć że zaczyna przyspieszać to dopiero jak prawie dechę wcisnę

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 08 lut 2012, 15:24

Na tym drugim wtrysku sterującym i po podłączeniu pod Vag pokazuje wartosci kąta wtrysku i dawke czy też nic :?:
Być może sterujący zawiesza się.
Mój ewidentnie miał uszkodzoną cewke i rezystancja wynosiła 0

bebok
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 09 lis 2011, 18:18
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: bebok » 08 lut 2012, 15:27

to samo. wtrysk nie pomaga, i dalej nie pokazuje
I tu jest problem bo nikt nie wie co z tym zrobić

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 08 lut 2012, 15:31

Te parametry to powinien pokazywać dawkę i kąt.

bebok
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 09 lis 2011, 18:18
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: bebok » 08 lut 2012, 15:31

a co do zawieszającego sie wtrysku to trudno by oba sie zawieszały a sprawdzali czy sie nie zawiesza sie sposobem opisanym na forum równe obroty i druga osoba pukała w wtrysk nic nie dało.
A nie wiem bo sie aż tak nie znam, ale jak by sie zawieszał to by inaczej silnik pracował nie równo lub coś by stukało

[ Dodano: 2012-02-08, 15:33 ]
nawet były domysły, instalacja przegniła tylko to tez nie to.
sprawdzona i jest ok nawet kable na szybko spraszali nowe do ecu i nic
A jest cos między wtryskiem a ecu??

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl