[B4 1.9 TDI 1Z] Tryb Awaryjny mrugająca kontrolka świec
[B4 1.9 TDI 1Z] Tryb Awaryjny mrugająca kontrolka świec
Witam mój problem wygląda następująco kupiłem kilka miesięcy temu audi 80 93 na Bosch.
Odkąd mam auto kiepsko reagowało na pedał gazu, poprzedni właściciel powiedział ze pompa była uszczelniana i nie ustawiona prawidłowo. Pewnego dnia zapowietrzyło mi sie auto i nie chciało odpalić próbowałem do momentu aż kontrolka świec żarowych nie zaczęła mrugać i od tego momentu mam problem.
Wielu niby mechaników próbowało naprawić auto problemem było podpięcie się pod ecu.
Ten który się z komunikował z ecu wykasował byki, został jeden położenia iglicy czy jakoś tak
Więc kupiłem używany wtrysk i znów nic to nie on, sprawdzili ecu i jest podobno dobry, kable które łączą też są dobre proszę o pomoc bo już nie wiem co myśleć. Za dużo od kupna auta nie nacieszyłem a niby to takie dobre auta
pomocy.
Odkąd mam auto kiepsko reagowało na pedał gazu, poprzedni właściciel powiedział ze pompa była uszczelniana i nie ustawiona prawidłowo. Pewnego dnia zapowietrzyło mi sie auto i nie chciało odpalić próbowałem do momentu aż kontrolka świec żarowych nie zaczęła mrugać i od tego momentu mam problem.
Wielu niby mechaników próbowało naprawić auto problemem było podpięcie się pod ecu.
Ten który się z komunikował z ecu wykasował byki, został jeden położenia iglicy czy jakoś tak
Więc kupiłem używany wtrysk i znów nic to nie on, sprawdzili ecu i jest podobno dobry, kable które łączą też są dobre proszę o pomoc bo już nie wiem co myśleć. Za dużo od kupna auta nie nacieszyłem a niby to takie dobre auta
pomocy.
Ostatnio zmieniony 08 lut 2012, 18:36 przez bebok, łącznie zmieniany 1 raz.
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Witaj.
Miałem to samo co u Ciebie kiedyś.
Był uszkodzony właśnie wtrysk sterujący, a błąd to był czujnik podniesienia iglicy G80 otwatre wejscie.
Mi wymiana pomogła i jest ok.
Sprawdz miernikiem rezystancje wtrysku.
Odkrec na dole filtra paliwowego korek spustowy wody lub wymien filtr paliwa.
http://www.autoczesci.biz/filtry-paliwa ... l?___SID=U
lub
http://www.autoczesci.biz/filtry-paliwa ... l?___SID=U
albo
http://www.autoczesci.biz/filtry-paliwa ... l?___SID=U
http://sklep.abc-filter.pl/images/WF%208217.gif
<ok>
Miałem to samo co u Ciebie kiedyś.
Był uszkodzony właśnie wtrysk sterujący, a błąd to był czujnik podniesienia iglicy G80 otwatre wejscie.
Mi wymiana pomogła i jest ok.
Sprawdz miernikiem rezystancje wtrysku.
Odkrec na dole filtra paliwowego korek spustowy wody lub wymien filtr paliwa.
http://www.autoczesci.biz/filtry-paliwa ... l?___SID=U
lub
http://www.autoczesci.biz/filtry-paliwa ... l?___SID=U
albo
http://www.autoczesci.biz/filtry-paliwa ... l?___SID=U
http://sklep.abc-filter.pl/images/WF%208217.gif
<ok>
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Coś mocno wątpię żebyś nie mógł odpalić z powodu wtrysku sterującego , tym bardziej że na drugim wtrysku jest to samo ...Ja stawiam na to, co w 90% przypadków jest sprawcą większością problemów w autach na przepływce boscha i nastawnikiem potencjometrycznym ...czyli własnie na nastawnik potencjometryczny ...A to <ok>
tylko utwierdza mnie w tym przekonaniu,bo trochę tych aut z podobnymi objawami miałem okazję "przekładać" na nowszy osprzęt...także szukaj sprawnego nastawnika(co łatwe nie jest i graniczy z cudem ) ,albo zbieraj graty na przekładke ,bo wbrew temu co myslisz to niezawodne silniki ...pod warunkiem że są na nowszym osprzęcie i nastawniku indukcyjnym ...na potencjometrycznym potrafią "umilić "zycie włascicielowi,o czym sie własnie przekonujesz No chyba że faktycznie pompa "goni "ci powietrze ,to wtedy tylko się cieszyć bo naprawa to pikuś ...bebok pisze:Odkąd mam auto kiepsko reagowało na pedał gazu
Więc obstawiasz na ten pi....y nastawnik.
Tylko że chciałbym normalnie użytkować auto a z tym ciężko, znów z przekładką osprzętu,nikt w mojej okolicy sie nie zajmuje i wiadomo, że nie zrobi mi byle kowalski.
Spróbuje jeszcze oddać do jednego warsztatu może by zregenerowali pompę.
A takie pytanie ten byk G80 odpowiada też pompie?
Jeden z mechaników powiedział jeszcze, że nie może ustawić kątów na pompie bo nic się nie wyświetla w tym polu co powinno czy to też winna G80?
Według mojego rozeznania cenowego bardziej korzystna byłą by przekładka ale nie ma kto mi tego zrobić
używany nastawnik do mnie bez cennny a jak jest to cenna z kosmosu może ktoś z forum ma na zbyciu?
[ Dodano: 2012-02-07, 22:27 ]
a kolego co do odpalania to był uszkodzony zaworek na pompie i się cofała ropa mało precyzyjnie opisałem i po łepkach. Cofała się ropa i podczas długiego kręcenia rozrusznikiem w celu odpalania auta akumulator się rozładował prawie cały i wyskoczyła pierw kontrolka z abs a później z siwiec. abs nie ma błędu i nie świeci sie a siewce zostłla i pokazuje na vagu G80
Tylko że chciałbym normalnie użytkować auto a z tym ciężko, znów z przekładką osprzętu,nikt w mojej okolicy sie nie zajmuje i wiadomo, że nie zrobi mi byle kowalski.
Spróbuje jeszcze oddać do jednego warsztatu może by zregenerowali pompę.
A takie pytanie ten byk G80 odpowiada też pompie?
Jeden z mechaników powiedział jeszcze, że nie może ustawić kątów na pompie bo nic się nie wyświetla w tym polu co powinno czy to też winna G80?
Według mojego rozeznania cenowego bardziej korzystna byłą by przekładka ale nie ma kto mi tego zrobić
używany nastawnik do mnie bez cennny a jak jest to cenna z kosmosu może ktoś z forum ma na zbyciu?
[ Dodano: 2012-02-07, 22:27 ]
a kolego co do odpalania to był uszkodzony zaworek na pompie i się cofała ropa mało precyzyjnie opisałem i po łepkach. Cofała się ropa i podczas długiego kręcenia rozrusznikiem w celu odpalania auta akumulator się rozładował prawie cały i wyskoczyła pierw kontrolka z abs a później z siwiec. abs nie ma błędu i nie świeci sie a siewce zostłla i pokazuje na vagu G80
- trepek
- Forum Audi 80
- Posty: 5446
- Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
- Imię: Grzegorz
- Model: Inny
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.6 ABC+lpg
- Lokalizacja: Olkusz
Nastawnika na 99% Ci nie zrobią.Spróbuje jeszcze oddać do jednego warsztatu może by zregenerowali pompę.
Tak, uszkodzoy G80 spowoduje, że VAGiem nie ustawisz kąta wtrysku. ECU ustala kąt wtrysku poprzez ruch iglicy oraz położenie koła zamachowego. Trzeba zegarem ustawiaćto też winna G80?
Który zaworek na pompie miałeś uszkodzony?a kolego co do odpalania to był uszkodzony zaworek na pompie i się cofała ropa
Ja będę miał jak zrobię przekładke na Pierburga. Myślałem, że mój nastawnik jest do wyrzucenia a to po prostu odpowietrzenie w baku się zapchało, paliwa ubyło i się podciśnienie zrobiło.używany nastawnik do mnie bez cennny a jak jest to cenna z kosmosu może ktoś z forum ma na zbyciu?
Ostatnio zmieniony 08 lut 2012, 14:02 przez trepek, łącznie zmieniany 1 raz.
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Proszę o informacje jak sprawdzić nastawnik?? jest jakiś banalny sposób
dzwoniłem do serwisu audi i pytałem o sam nastawnik i nie występuje tylko jest jako całość z pompą a nowa pompa kosztuje ponad 7 tyś. :shock: i starą trzeba zdać.
Dzwoniłem do bosch i powiedzieli mi, że nastawniki te nie są produkowane od 2003 roku wiec jak coś jest to tylko na stanach magazynowych i kosztuje w granicy 1800zł
obłed co proponujecie?
dzwoniłem do serwisu audi i pytałem o sam nastawnik i nie występuje tylko jest jako całość z pompą a nowa pompa kosztuje ponad 7 tyś. :shock: i starą trzeba zdać.
Dzwoniłem do bosch i powiedzieli mi, że nastawniki te nie są produkowane od 2003 roku wiec jak coś jest to tylko na stanach magazynowych i kosztuje w granicy 1800zł
obłed co proponujecie?
- trepek
- Forum Audi 80
- Posty: 5446
- Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
- Imię: Grzegorz
- Model: Inny
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.6 ABC+lpg
- Lokalizacja: Olkusz
4/5 bieg, droga pod górkę, obroty ok 1700-1800 i dodajesz cały gaz. Jak szarpie to nastawnik. Możesz sprawdzić jeszcze dodając gaz cały gaz na 4/5 biegu i niskich obrotach jak 1200.Proszę o informacje jak sprawdzić nastawnik?? jest jakiś banalny sposób
Hmm... mechaniczne pompy są droższe. Taka do Cromy 2.5 mTDI to koszt ok 9 tys zł do prawie 10 tys zł za nówkę.ponad 7 tyś
Przy kupnie całej palety od Chińczyków wychodzi ok 1000zł za sztukę <ok>bebok pisze:1800zł
Dokładnie <ok>bebok pisze:obłed
Przekładka na Pierburga lub szukanie dobrego używanego nastawnika MES. Ewentualnie przerobienie na mTDI czyli wsadzenie mechanicznej pompy wtryskowej.bebok pisze:co proponujecie?
Co do migającej kontrolki świec żarowych to sprawdź czy nie masz wody w filtrze paliwa.
No i nie odpowiedziałeś mi dokładnie czemu się samochód zapowietrzał.
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Więc wody w filtrze nie ma bo ten czujnik jest odłączony.
Zapowietrzał się na pompie wtryskowej na tym przelewie. wymieniłem i już jest dobrze.
Twój sposób sprawdzałem nic nie szarpie jedzie płynie tylko nie jedzie nie ma mocy bo jest tryb awaryjny ledwo 100 km/h a co dopiero 120 ale auto jeździ płynie przed tym jak kontrolka się zapaliła to audi kiepsko reagowało na pedał gazu ale też płynie jeździło nic nie szarpało.
Jak będę wiedział że to jest nastawnik to naj bardziej rozsądnym wyjściem będzie przekładka
[ Dodano: 2012-02-08, 15:23 ]
Dokładnie to normalnie dodaje gazu nie ma szarpania ale by poczuć że zaczyna przyspieszać to dopiero jak prawie dechę wcisnę
Zapowietrzał się na pompie wtryskowej na tym przelewie. wymieniłem i już jest dobrze.
Twój sposób sprawdzałem nic nie szarpie jedzie płynie tylko nie jedzie nie ma mocy bo jest tryb awaryjny ledwo 100 km/h a co dopiero 120 ale auto jeździ płynie przed tym jak kontrolka się zapaliła to audi kiepsko reagowało na pedał gazu ale też płynie jeździło nic nie szarpało.
Jak będę wiedział że to jest nastawnik to naj bardziej rozsądnym wyjściem będzie przekładka
[ Dodano: 2012-02-08, 15:23 ]
Dokładnie to normalnie dodaje gazu nie ma szarpania ale by poczuć że zaczyna przyspieszać to dopiero jak prawie dechę wcisnę
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
a co do zawieszającego sie wtrysku to trudno by oba sie zawieszały a sprawdzali czy sie nie zawiesza sie sposobem opisanym na forum równe obroty i druga osoba pukała w wtrysk nic nie dało.
A nie wiem bo sie aż tak nie znam, ale jak by sie zawieszał to by inaczej silnik pracował nie równo lub coś by stukało
[ Dodano: 2012-02-08, 15:33 ]
nawet były domysły, instalacja przegniła tylko to tez nie to.
sprawdzona i jest ok nawet kable na szybko spraszali nowe do ecu i nic
A jest cos między wtryskiem a ecu??
A nie wiem bo sie aż tak nie znam, ale jak by sie zawieszał to by inaczej silnik pracował nie równo lub coś by stukało
[ Dodano: 2012-02-08, 15:33 ]
nawet były domysły, instalacja przegniła tylko to tez nie to.
sprawdzona i jest ok nawet kable na szybko spraszali nowe do ecu i nic
A jest cos między wtryskiem a ecu??