Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[All] Termostat a wskazania temperatury

ODPOWIEDZ
audi 80 20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 16 gru 2011, 19:22

Post autor: audi 80 20 » 16 gru 2011, 21:19

zauważyłem ze z węza kapie z tego co do chłodnicy idzie od termostatu

tomek 74-35
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 82
Rejestracja: 26 lut 2011, 23:57
Lokalizacja: Namysłów

Post autor: tomek 74-35 » 16 gru 2011, 21:29

audi 80 20, No to dlatego ubywa płynu,ale sprawdź po wężach czy otwiera się termostat,bo przy takiej temperaturze 95 stopni dolny wąż powinien być gorący.

Awatar użytkownika
carlos0101
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 91
Rejestracja: 28 maja 2009, 18:29
Lokalizacja: Łowicz woj.Łódzkie

Post autor: carlos0101 » 17 gru 2011, 19:53

Wiesz ja w takim dziwnym wypadku myślał bym czy poprostu nic nie jest zapchane chłodnicę możesz sprawdzić i przeczyścić nawet sprawdź pod ciśnieniem z zwykłego węża

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 17 gru 2011, 20:24

carlos0101 pisze:przeczyścić nawet sprawdź pod ciśnieniem z zwykłego węża
Nic to nie da, to nie jest chłodnica typu wlew wylew. Chłodzenie odbywa się termo dynamicznie czyli w chłodnicy krąży samo ze względów różnicy temperatury cieczy.

Nie da się sprawdzić w 100% zatkanie bez rozbierania na części.

Awatar użytkownika
tomek1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1527
Rejestracja: 09 maja 2008, 11:45
Lokalizacja: Marki

Post autor: tomek1982 » 17 gru 2011, 20:27

audi 80 20 pisze:zauważyłem ze z węza kapie z tego co do chłodnicy idzie od termostatu
auta nie pierwszej młodości puszczanie plynu na łączeniach to standard czaami wystarczy dociągniecie opasek

Awatar użytkownika
monkahead
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 562
Rejestracja: 04 maja 2009, 10:41
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: monkahead » 19 gru 2011, 22:23

Panowie jaka ma byc kolejnosc bo u mnie w aucie bylo tak:

uszczelka >> termostat >> krociec

a w ETCE widze ze jest tak:

termostat >> uszczelka >> krociec

Obrazek

... urwalem dzisiaj jedna z srub mocujacych krociec, wiec jutro bedzie drugie podejscie do wymiany termostatu.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 19 gru 2011, 22:30

Tak jak etka podaje. O ring uczelnia króciec na nie termostat.

Awatar użytkownika
monkahead
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 562
Rejestracja: 04 maja 2009, 10:41
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: monkahead » 21 gru 2011, 13:29

Termostat wymieniony, kupilem Verneta w IC za 31PLN z kompletem uszczelek (bylo ich chyba z 6) ... temperatura na autostradzie caly czas 87C, wskazowka zaraz przed 90C, takze jest <ok> a w aucie Afryka!

U siebie mialem chyba jeszcze ori termostat Behr, ze znaczkami Audi & VW.

vlodek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 66
Rejestracja: 23 gru 2011, 11:35
Lokalizacja: EWE

Post autor: vlodek » 07 lut 2012, 14:15

Podłącze się pod temat bo przy okazji wymiany pompy wody wytargałem mój termostat i go sprawdziłem ponieważ auto miało trochę za niską temp silnika czyli ok 70*C. I oto co wyszło po sprawdzeniu:

Temp. otwarcia: 87*C
Temp. zamknięcia: 77*C

Wymieniać, czy montować ponownie?

Awatar użytkownika
J.A.G
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 83
Rejestracja: 19 mar 2008, 20:31
Lokalizacja: podlaskie

Post autor: J.A.G » 07 lut 2012, 15:20

vlodek, można cofnąć parę str do tyłu i wyciągnąć wnioski ale lepiej walnąć swojego posta bez czytania co nie?
https://audi80.pl/b3-b4-all-termosta ... 32,600.htm

Tak na marginesie, ten wątek dawno powinien być zamknięty, bo ile można o tak prostym urządzeniu jak termostat wałkować? Tyle jest tego że nikt nie czyta całości tematu, tylko z góry pisze po raz 150ty ten sam przypadek/problem. To bardziej jak SB się zrobiło tylko stare wpisy nie chcą się kasować...

vlodek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 66
Rejestracja: 23 gru 2011, 11:35
Lokalizacja: EWE

Post autor: vlodek » 07 lut 2012, 15:47

J.A.G pisze:vlodek, można cofnąć parę str do tyłu i wyciągnąć wnioski ale lepiej walnąć swojego posta bez czytania co nie?
Wiem, że powinienem przewertować wszystkie 45 stron wątku zanim zadam pytanie... Przepraszam więc ale każda szukajka kierowała mnie zawsze na pierwszą stronę wątku a nie mało ich jest.

Może nie jasno sprecyzowałem pytanie, chodziło mi bowiem o to czy termostat powinien się zamykać i otwierać w tej samej temp bo u mnie tak nie jest?

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 07 lut 2012, 18:54

Moim zdaniem termostat do kibla. Kup nowy, tylko nie Vernet, bo to jest szajs, co najmniej Wahler i polecam zakup w ASO, bo lepszej jakości niż ten sklepowy. Wydasz więcej, ale wydasz kasę raz i masz święty spokój.

Awatar użytkownika
Prestige
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 144
Rejestracja: 22 paź 2009, 15:02
Kontakt:

Post autor: Prestige » 07 lut 2012, 19:40

Vernet to dobre termostaty, u mnie w A3 trzyma 2 lata bezproblemowo, do 80tki ostatnio założyłem Gatesa, który ponoć ma środek Verneta - tak mi mechanik mówił, i teraz trzyma 5 miesiąc bez problemu.
:lol:

vlodek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 66
Rejestracja: 23 gru 2011, 11:35
Lokalizacja: EWE

Post autor: vlodek » 07 lut 2012, 19:53

pawelrybak15 pisze:Moim zdaniem termostat do kibla. Kup nowy, tylko nie Vernet, bo to jest szajs, co najmniej Wahler i polecam zakup w ASO, bo lepszej jakości niż ten sklepowy. Wydasz więcej, ale wydasz kasę raz i masz święty spokój.
Heh, póki co założyłem tego o którego pytałem (WAHLER) i dodatkowo skalibrowałem wskazówkę temp. Jutro dokupię płynu bo mi brakło i się zobaczy.

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 07 lut 2012, 20:48

Vernet to szmelc i tego nic nie zmieni. W mamuśkowym Fiacie Uno dwa razy wymieniałem bo pierwszy zdechł po 2mc a drugi po tygodniu :evil:
Przedtem u mnie siedział Wahler z ASO i teraz też mam takiego od pół roku i na pewno pojeździ równie długo co tamten pierwszy <ok>

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nawiew, klimatyzacja, ogrzewanie.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl