Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABT] Jakie ciśnienie sprężania w cylindrach ?

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 08 lut 2012, 15:09

U mnie jest po 11,8 bar równiutko. Nie znany przebieg auto z 91r. ( myślę że coś koło 500tyś)

I zastanawiam czy nie miałem coś modzonego, silnik nie widać żeby miał coś ruszane uszczelki ori, śrubki nie widziały klucza.

To nie realne chyba żeby silnik trzymał normy jak z fabryki z przebiegiem około pół miliona.

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 08 lut 2012, 15:24

normy to do 14 ;)

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 08 lut 2012, 15:32

Nie wiadomo, wszędzie w programach podaje 12-8

vlodek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 66
Rejestracja: 23 gru 2011, 11:35
Lokalizacja: EWE

Post autor: vlodek » 26 lip 2012, 23:40

Mam pytanie. Pomiar powinno się wykonywać przy max otwartej przepustnicy? Bo ja dzisiaj mierzyłem i wyszło mi 9 bar na każdym cyl. ale z zamkniętą przepustnicą i przy rozgrzanym silniku. Ciśnienie oleju na rozgrzanym to 1,8-2 bar na jałowym i 6 przy otwartej przepustnicy. Nie bierze oleju i przy -20*C pali od strzała tylko głowica trochę już gra. Możliwe, że wszystkie zawory już do wymiany bo głowicę mogę zrobić ale pierścieni już robił nie będę?

michal84
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 194
Rejestracja: 20 kwie 2011, 19:45
Lokalizacja: Gdansk

Post autor: michal84 » 28 lip 2012, 22:39

vlodek pisze:Mam pytanie. Pomiar powinno się wykonywać przy max otwartej przepustnicy?
Tak dokladnie pomiar sprezania sprawdza sie przy max otwartej przepustnicy

[ Dodano: 2012-07-28, 22:45 ]
vlodek pisze: Możliwe, że wszystkie zawory już do wymiany
Raczej malo prawdopodobne zeby odrazu na raz wszystkie zawory szlak trafil,wystarczą 2-3 szklanki uszkodzone i juz dosc glosno klepie, przy wymianie zaleca sie wymiane calego kompletu szklanek

vlodek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 66
Rejestracja: 23 gru 2011, 11:35
Lokalizacja: EWE

Post autor: vlodek » 29 lip 2012, 14:59

michal84 pisze:Raczej malo prawdopodobne zeby odrazu na raz wszystkie zawory szlak trafil,wystarczą 2-3 szklanki uszkodzone i juz dosc glosno klepie, przy wymianie zaleca sie wymiane calego kompletu szklanek
Chciałem, właśnie oddać głowicę do sprawdzenia i wymiany wszystkich zużytych części ale nie wiem czy przy takiej kompresji jest sens?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 29 lip 2012, 22:27

vlodek pisze:Ciśnienie oleju na rozgrzanym to 1,8-2 bar na jałowym i 6 przy otwartej przepustnicy
Nie rozumiem tego? 6bar oleju przy większych obrotach czy co? bo 6bar to śmierć dla szklanek.

vlodek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 66
Rejestracja: 23 gru 2011, 11:35
Lokalizacja: EWE

Post autor: vlodek » 30 lip 2012, 15:08

Tak, może pełne 6 bar nie było ale tak 5,6-5,8 przy mocniejszym dodaniu gazu. Chyba żebym źle odczytał ale wątpię bo zegar mam do 7 bar a wskazówka była za 3/4 skali

[ Dodano: 2012-07-30, 15:34 ]
Jarewa pisze:Nie rozumiem tego? 6bar oleju przy większych obrotach czy co? bo 6bar to śmierć dla szklanek.
I może dlatego już klepią jak zimny :mrgreen: Ogólnie to bym chętnie wyrzucił ten silnik bo jest za słaby na tą masę ale musiał bym mieć dawcę do swapu bo kupowanie oddzielnie części mi się nie widzi :-|

[ Dodano: 2012-08-07, 15:09 ]
Zrobiłem próbę olejową i ciśnienie skoczyło do ok 10bar czyli podskoczyło o ok 0,5-1bar. Jak myślicie, dół silnika nadaje się jeszcze do czegoś?

Spicymir
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 37
Rejestracja: 26 sty 2008, 13:54
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: Spicymir » 11 lis 2013, 21:49

Dzisiaj wykonałem pomiar ciśnienia sprężania. Autko rozgrzane na trasie, kilkanaście minut z V=140 km/h (max. udało się 185 km/h). Wszystkie świece jednocześnie wykręcone, pedał sprzęgła i gazu wciśnięty do oporu (pomagała żona). Silnik rozgrzany do temp. 95 st. C. Po zakończeniu pomiaru temp. wynosiła 90 st. C).
Wyniki pomiędzy 11,8-12 bar na każdym z cylindrów. Używałem takiego przyrządu próbnik.
Nowe świece NGK BUR6ET - poprzednie wytrzymały 86 tkm. Olej Petrocanada 10W40. LPG. Przebieg 313 tkm (od 227 tkm w moich rękach, potwierdzone książką serwisową). Przy 287 tkm wymienione uszczelniacze zaworowe.
Chyba powinienem się cieszyć?

Awatar użytkownika
Lichy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 183
Rejestracja: 19 sie 2012, 14:38
Lokalizacja: Włoszczowa TLW

Post autor: Lichy » 12 lis 2013, 15:05

No ciśnienie masz książkowe, pogratulować :-D

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl