Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9 TDI 1Z] szarpanie, spadek mocy, wzrost spalania

ODPOWIEDZ
jastom
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 113
Rejestracja: 19 sie 2008, 22:29
Lokalizacja: Łódź

[1.9 TDI 1Z] szarpanie, spadek mocy, wzrost spalania

Post autor: jastom » 08 lut 2012, 22:19

witam,
Odrazu napomknę, że używałem opcji "szukaj", aż oczy mi spuchły ;-)
Wiele wskazuje na to, że do czyszczenia mam nastawnik pompy, ale od początku...
- silnik szarpie przy obrotach 1500-1800, choć zdarza się na wyższych
- szarpanie najbardziej wyczuwalne i dotkliwe na 4 i 5 biegu
- pompa sucha, bąbelków nie zauważyłem
- po odpięciu impulsatora objawy znikają, tzn szarpanie, mogę wrzucić 5 przy 50 i bez szarpania przyśpieszy
- odłączałem wtrysk sterujący, ale wówczas ciężko było mi coś zdiagnozować, bo przyśpieszenie miał jak traktor z przyczepą pod górkę
- pompa uszczelniana ok 35kkm wstecz, filtr paliwa może mieć jakieś 15kkm
- przy wtrysku sterującym jest wyciek, być może tylko źle jest osadzony w gnieździe
- przy prędkościach powyżej 140 gorzej przyśpiesz, choć miewa przebłyski
- silnik z II polowy 94, wiec mniemam, że Pierburg
- nie był podpinany po kompa
- przy ok 2400 pojawia się dziura, ale nie zawsze, więc jak poczytałem może wadliwie działać n75(?)
- większe spalanie, pewnie związane ze spadkiem mocy, muszę mocniej cisnąc, by osiągnąć to, co wcześniej bez wysiłku
- problem ze spalaniem może wg mnie również wynika ze szwankującego czujnika, który podaje info na wskaźnik temp (zaśniedziałe styki) dodam, że silnik dosyć wolno się nagrzewa i przy tych mrozach, przy jeździe na obrotach rzędu 2000-2200 ciężko go nagrzać do prawidłowej temp.
- nie sprawdzałem jeszcze tego czujnika umiejscowionego pod filtrem (odkręca się go chyba imbusem 6), być może jest zasyfiony

Tyle z obserwacji laika. Z tego co wyczytałem wszystko to może mieć jakiś wpływ na objawy mojego auta, ale chyba w głównej mierze nastawnik.
Proszę o porady, bo sam niewiele wskóram, wiec czeka mnie znalezienie dobrego fachowca w Łodzi. Jednak przed wizytą chciałbym jak najwięcej wiedzieć, żeby nie dać sobie wcisnąć zbyt dużego kitu :-)
z góry dziękuję za podpowiedzi, odpowiedzi
pozdrawiam

Awatar użytkownika
kojak85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 607
Rejestracja: 28 mar 2010, 10:54
Lokalizacja: Łódzkie

Post autor: kojak85 » 08 lut 2012, 22:24

Może być brudny nastawnik w pompie skoro objawy ustają po odpięciu impulsatora. Czujnik położenia wału także warto przeczyścić. Gdybyś chciał podłączyć pod kompa to znajdzie się tu kilku ludzi, którzy mają kabelek. Ja również mógłbym pomóc.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 08 lut 2012, 22:59

kojak85 pisze:Może być brudny nastawnik
Po tym <ok>
jastom pisze: po odpięciu impulsatora objawy znikają, tzn szarpanie,
Nawet na pewno ;-)

jastom
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 113
Rejestracja: 19 sie 2008, 22:29
Lokalizacja: Łódź

Post autor: jastom » 08 lut 2012, 23:40

kojak85 a gdzie Cię szukać?
najlepiej byłoby zacząć od podpięcia pod kompa.
Przy okazji znasz może normalnego fachowca w okolicy, który podjąłby się czyszczenia nastawnika?
Diagnozę MUNIORA przewidziałem ;-)
jednak do Niego mam ciut daleko

[ Dodano: 2012-02-19, 16:50 ]
jeżdżę z odpięta wtyczką od impulsatora, ale nie wiem jaki to ma ogólnie wpływ na spalanie, sam nastawnik (pewnie i tak niedługo zasyfi się jeszcze gorzej)
byłem w Łodzi u dwóch pompiarzy - 1 bez czasu, drugi kręcił, że to w zasadzie się nie rozbiera, że nie ma gwarancji, że po tygodniu będzie to samo itd. generalnie chyba mu sie nie chciało, choć wygląda na zarzuconego robotą i różnymi sprzętami do pomiarów, poza tym chyba drogi.
Jakieś wskazówki Panowie?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl