[ACE] zmiana na digifanta
-
- Audi 80 Klub
- Posty: 948
- Rejestracja: 29 sie 2007, 19:41
- Imię: Rafał
- Model: Audi 80 B1
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 6A
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
[ACE] zmiana na digifanta
Witam,
Jest wiele tematów na temat przerobienia mechanicznego wtrysku na digifanta.
Pisząc z użytkownikami mechanicznych wtrysków każdy pisze że jest dobrze do puki z rozdzielaczem jest dobrze - potem zostaje tylko męka.
Postanowiłem założyć temat w którym będzie opisane dokładnie co i jak wykonac aby przerobic wtrysk mechaniczny w ACE/6A oraz w innych tego typu dziwolagach na digifanta zarówno 1 jak i 2.
Myślę że takie porady pomogą uchronic wiele 16V przed wywaleniem na złom.
Prosił bym aby osoby posiadające wiedzę w tym temacie oraz osoby które dokonały takich cudów wypowiedziały sie dokładnie o potrzebnych częściach (najlepiej numery cześci aby ktoś nie łamał sobie głowy co z czym i do czego), co i jak trzeba przerobić, jeżeli coś modzić to jak, zminay elektryki do co z czym.
Ważne jest też to co Wam (tym którzy dokonali tego) sprawiło problemy.
Plan byłby taki: Piszemy:
Jaki silnik poddany modyfikacji - kod oznaczenie,
Jaki rodzaj wtrysku i osprzętu zastosowano do modów,
Co i jak było podłączone,
Z jakich silników pochodziły części (najlepiej z oznaczeniem silnika i z numerami części).
Jeżeli są gdzieś linki do modyfikacji to równiez mile widziane.
Myślę że taki szczegółowy opis co z czym się je i jak to ogarnąć pomoze nie jednej osobie.
Jest wiele tematów na temat przerobienia mechanicznego wtrysku na digifanta.
Pisząc z użytkownikami mechanicznych wtrysków każdy pisze że jest dobrze do puki z rozdzielaczem jest dobrze - potem zostaje tylko męka.
Postanowiłem założyć temat w którym będzie opisane dokładnie co i jak wykonac aby przerobic wtrysk mechaniczny w ACE/6A oraz w innych tego typu dziwolagach na digifanta zarówno 1 jak i 2.
Myślę że takie porady pomogą uchronic wiele 16V przed wywaleniem na złom.
Prosił bym aby osoby posiadające wiedzę w tym temacie oraz osoby które dokonały takich cudów wypowiedziały sie dokładnie o potrzebnych częściach (najlepiej numery cześci aby ktoś nie łamał sobie głowy co z czym i do czego), co i jak trzeba przerobić, jeżeli coś modzić to jak, zminay elektryki do co z czym.
Ważne jest też to co Wam (tym którzy dokonali tego) sprawiło problemy.
Plan byłby taki: Piszemy:
Jaki silnik poddany modyfikacji - kod oznaczenie,
Jaki rodzaj wtrysku i osprzętu zastosowano do modów,
Co i jak było podłączone,
Z jakich silników pochodziły części (najlepiej z oznaczeniem silnika i z numerami części).
Jeżeli są gdzieś linki do modyfikacji to równiez mile widziane.
Myślę że taki szczegółowy opis co z czym się je i jak to ogarnąć pomoze nie jednej osobie.
Nie mam pojecia jak jest z ace....
ale Ng jest mechaniczny wtrysk więc tak.
Niemcy juz wymyslili coś takiego i kosztuje to 1400 euro, albo 1700 no cos takiego, cena i tak zaporowa.
W Ng mozne kombinowac z wtryskami od Vw t4 i są takie projekty. Ale nie wiem czy dalo to jakies korzysci , podobno nie.
Kiedys widziałem jak koles sam zrobil ustrojstwo na megasquircie. taki mozna powiedziec sportowy komputer.
Ale o czym a wogule gadam. w dzisiejszych czasach jest to nie oplacalne. i mało kto sie w to będzie bawil.
Pozatym. w tych silnikach największym problemem nie jest wcale mechaniczny wtrysk.
ale Ng jest mechaniczny wtrysk więc tak.
Niemcy juz wymyslili coś takiego i kosztuje to 1400 euro, albo 1700 no cos takiego, cena i tak zaporowa.
W Ng mozne kombinowac z wtryskami od Vw t4 i są takie projekty. Ale nie wiem czy dalo to jakies korzysci , podobno nie.
Kiedys widziałem jak koles sam zrobil ustrojstwo na megasquircie. taki mozna powiedziec sportowy komputer.
Ale o czym a wogule gadam. w dzisiejszych czasach jest to nie oplacalne. i mało kto sie w to będzie bawil.
Pozatym. w tych silnikach największym problemem nie jest wcale mechaniczny wtrysk.
- Mabrothrax
- Forum Audi 80
- Posty: 2442
- Rejestracja: 05 kwie 2009, 10:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
gornik, nie do konca musi byc az tak kosztowne, no chyba ze robiac tak jak mowisz kompletujac oddzielnie graty, najlepiej znalesc dawce i wytargac z niego wszystko co potrzebne.
Cenowo to tez moze byc duza rozbierznosc w zaleznosci ktore digi chcemy.
DIGIFANT I:
-ecu digifant I 037 906 022B,DQ,DP....
-instalacja silnika PG,1H
-stabilizator wolnych obrotów, czyli popularny silnik krokowy z PG,PF,PB jak i innych 2 pinowy
-wtryskiwacze z PG,1H - Bosch 0 280 150 905 - 245cc/min @ 3bar
-COPOT czyli czujnik temperatury powietrza w dolocie + potencjometr ustawiający CO
-listwa wtryskowa z regulatorem ciśnienia ktory bierzemy z listwy z PG,PF,PB
-plastikowe gniazda wtryskiwaczy z PG,PF,PB wkrecane w kolektor
-obudowa filtra powietrza przykładowo z RP
-sonda lambda jakakolwiek waskopasmowa z podgrzewaniem
-switche(przełaczniki na przepustnice)
DIGIFANT II
-komputer ECU digifant z PF,PB 037 906 022BB,DB,CT,AR,EN ....
-instalacja silnika PF lub PB
-ISV czyli stabilizator wolnych obrotow lub jak potocznie mozna uslyszec silnik krokowy z PG,PF,PB
-wtryskiwacze PF,PG,PB - wtryski PG maja wydajnosc 245cc/min co daje max 200km przy 4 cylindrach , wtryski PF,PB - 197cc/min do 160km-przy tych wtryskach zalecam fpr(regulator cisnienia) na 3.5bar
-przepływomierz klapkowy - popularny MAF(VAM)
-jesli mielismy silnik KR to sonda lambda z podgrzewaniem
-listwa wtryskowa z regulatorem - trzeba zrobic samemu lub gdzies zakupic
-obudowa filtra z GTI PF,PB
-plastikowe gniazda wtryskiwaczy z PG,PF,PB wkrecane w kolektor
-switche(przełaczniki na przepustnice)
(zaczerpniete z vwgolf.pl)
Cenowo to tez moze byc duza rozbierznosc w zaleznosci ktore digi chcemy.
DIGIFANT I:
-ecu digifant I 037 906 022B,DQ,DP....
-instalacja silnika PG,1H
-stabilizator wolnych obrotów, czyli popularny silnik krokowy z PG,PF,PB jak i innych 2 pinowy
-wtryskiwacze z PG,1H - Bosch 0 280 150 905 - 245cc/min @ 3bar
-COPOT czyli czujnik temperatury powietrza w dolocie + potencjometr ustawiający CO
-listwa wtryskowa z regulatorem ciśnienia ktory bierzemy z listwy z PG,PF,PB
-plastikowe gniazda wtryskiwaczy z PG,PF,PB wkrecane w kolektor
-obudowa filtra powietrza przykładowo z RP
-sonda lambda jakakolwiek waskopasmowa z podgrzewaniem
-switche(przełaczniki na przepustnice)
DIGIFANT II
-komputer ECU digifant z PF,PB 037 906 022BB,DB,CT,AR,EN ....
-instalacja silnika PF lub PB
-ISV czyli stabilizator wolnych obrotow lub jak potocznie mozna uslyszec silnik krokowy z PG,PF,PB
-wtryskiwacze PF,PG,PB - wtryski PG maja wydajnosc 245cc/min co daje max 200km przy 4 cylindrach , wtryski PF,PB - 197cc/min do 160km-przy tych wtryskach zalecam fpr(regulator cisnienia) na 3.5bar
-przepływomierz klapkowy - popularny MAF(VAM)
-jesli mielismy silnik KR to sonda lambda z podgrzewaniem
-listwa wtryskowa z regulatorem - trzeba zrobic samemu lub gdzies zakupic
-obudowa filtra z GTI PF,PB
-plastikowe gniazda wtryskiwaczy z PG,PF,PB wkrecane w kolektor
-switche(przełaczniki na przepustnice)
(zaczerpniete z vwgolf.pl)
-
- Audi 80 Klub
- Posty: 948
- Rejestracja: 29 sie 2007, 19:41
- Imię: Rafał
- Model: Audi 80 B1
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 6A
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
rafalaudi1, postępujemy j/w, co do zdobycia gratów nie będę uczył ojca jak się dzieci robi;)
Szukaj VW passata b3, golfa mk3, audi z silnikiem abk lub tez seata toledo wiem ze digi 3 był właśnie w 2.0 co z reszta to nie wiem.
Co do przepływek możesz je wykluczyć z poszukiwań z tym, że potrzebna jest trochę większa rzeźba (zastępujesz je potencjometrem przepustnicy robiłem to u siebie w golfie gdzie siedział PF spisywało się dość ciekawie dla lepszego rezultatu przydała by się jeszcze korekta softu, ale to nie ten temat...)
Szukaj VW passata b3, golfa mk3, audi z silnikiem abk lub tez seata toledo wiem ze digi 3 był właśnie w 2.0 co z reszta to nie wiem.
Co do przepływek możesz je wykluczyć z poszukiwań z tym, że potrzebna jest trochę większa rzeźba (zastępujesz je potencjometrem przepustnicy robiłem to u siebie w golfie gdzie siedział PF spisywało się dość ciekawie dla lepszego rezultatu przydała by się jeszcze korekta softu, ale to nie ten temat...)
Tutaj masz to o czym mówiłem :
A tutaj strona :
http://www.flow-improver.de/shopdeutsch ... c1ac0d.php
A tutaj strona :
http://www.flow-improver.de/shopdeutsch ... c1ac0d.php
widziałem to kiedyś, jak szukałem jakichś ciekawych stron o 7a.SzymekB pisze:Tutaj masz to o czym mówiłem :
A tutaj strona :
http://www.flow-improver.de/shopdeutsch ... c1ac0d.php
moim zdaniem trzeba mocno uderzyć się w głowę, by wydać na to 1640 euro.
[ Dodano: 2012-02-13, 06:40 ]
rafalaudi1 tu jest temat z forum golfa, może cościekawego wyczytasz.
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=672
pilachgt pisze:widziałem to kiedyś, jak szukałem jakichś ciekawych stron o 7a.SzymekB pisze:Tutaj masz to o czym mówiłem :
A tutaj strona :
http://www.flow-improver.de/shopdeutsch ... c1ac0d.php
moim zdaniem trzeba mocno uderzyć się w głowę, by wydać na to 1640 euro.
[ Dodano: 2012-02-13, 06:40 ]
rafalaudi1 tu jest temat z forum golfa, może cościekawego wyczytasz.
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=672
No tak ale ktoś kto ogarnia temat, ma już jakis pogląd na to jak to stworzyć.
Widziałem na youtube Ng na megasquircie.
Musze to znaleźć..
SzymekB pisze: No tak ale ktoś kto ogarnia temat, ma już jakis pogląd na to jak to stworzyć.
Tak, tylko pytanie po co w to się bawić?
Owszem KR w golfie przy pojemnośći 1,8 ma 139km czyli fajny mocny silnik można z nim walczyć by miał więcej i pobawić się w digi.
Ale czy jest sens to robić w NG czy ACE? Moim zdaniem, nie ale chętnie poczytam jakieś opinie przemawiające za.
pilachgt pisze:SzymekB pisze: No tak ale ktoś kto ogarnia temat, ma już jakis pogląd na to jak to stworzyć.
Tak, tylko pytanie po co w to się bawić?
Owszem KR w golfie przy pojemnośći 1,8 ma 139km czyli fajny mocny silnik można z nim walczyć by miał więcej i pobawić się w digi.
Ale czy jest sens to robić w NG czy ACE? Moim zdaniem, nie ale chętnie poczytam jakieś opinie przemawiające za.
Chocby mniejsze spalanie ,czy tez możliwość założenia sekwencji. Poprawia teoretycznie moc silnika.
Dzisiaj poczytałem troszke o tym i okazuje się ,że w Polsce był pare lat temu projekt Ng z wtryskami od T4
Podobno to auto było shamowane i wypluło 152 KM
Ktokolwiek widział,ktokolwiek wie poprosze o namiary
ok, ale czy to jest warte kosztów i czasu poświęconego na to???SzymekB pisze:
Chocby mniejsze spalanie ,czy tez możliwość założenia sekwencji. Poprawia teoretycznie moc silnika.
Dzisiaj poczytałem troszke o tym i okazuje się ,że w Polsce był pare lat temu projekt Ng z wtryskami od T4
Podobno to auto było shamowane i wypluło 152 KM
Ktokolwiek widział,ktokolwiek wie poprosze o namiary
nie lepiej wrzucić inny motor?
Mam w ofercie komputer piggyback, który wyprodukowaliśmy specjalnie dla klientów, którzy chcą się pozbyć mechanicznego wtrysku z 4 i 5cylindrówek. Poza opcją sterowania paliwem, jest opcja sterowania zapłonem i innymi gadżetami. Temat tańszy niż digifant i daje pełne opcje strojenia auta, siądzie na tym sekwencja, w opcji wyświetlacz czau wtrysku, kąta wyprzedzenia zapłonu, ciśnienia doładowania - w przypadkach gdy zaturbiamy wolnossaka lub w autach z turbosprężarką w serii i inne gadżety...