[ABC] remont silnika - panewki
- KrUsZyNa
- Forum Audi 80
- Posty: 140
- Rejestracja: 29 maja 2008, 09:42
- Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
- Kontakt:
z tyłu silnika do głowic są przykręcane takie plastikowe króćce i tam są oringi, mi to i tak wygląda na uszczelkę pod głowicą ciśnienie pompuje w układ chłodzenia i wywala płyn tam gdzie jest najsłabsze uszczelnienie czyli z pod oringów... wiem z własnego doświadczenie przez noc ubywało mi nawet 1l płynu, po zgaszeniu auta trzeba było odkręcić korek i upuścić powietrze wtedy nie będzie wyciekać.
- PiotrLublin
- Forum Audi 80
- Posty: 262
- Rejestracja: 06 gru 2011, 20:59
- Lokalizacja: Lublin
Witajcie witajcie,
właśnie wróciłem z garażu, pomęczyłem sie skad to moze kapać, no i w końcu doszedłem, rozebrałem trochę rzeczy w silniku, zeby miec dobry dostęp, i na dwoch trójnikach za silnikiem prowadzącymi do nagrzewnicy, pękł przewód. Odkręciłem trójniki, lecz jest maly problem bo jakiś od LPG zalozyl opaskę po stronie nagrzewnicy na gorze za tym otworem odpowietrzającym. Oraz króciec od nagrzewnicy jest ułamany.... jak zobaczyłem jak to ktos zrobil na odpie........ <lol> to az mi sie płakać chciało..
Druga przyczyna jest ze chłodnica mi cieknie, na plastiku na dole koło korka spustowego, tez do naprawy,
Jak to wszystko zrobie a myślę ze do srody sie wyrobie, wiecie praca, i człowiek ma czas tylko wieczorem zajrzy do auta <osohozi>
Złoże wszystko i dam znac czy pomogło i czy wywala dalej plyn.
No i oczywiście jeszcze podjadę do faceta z testem na uszczelkę
Dzieki Kruszyna za podpowiedzi, jak i inny co sie wypowiadali,
Jak będzie wszystko git to napisze <ok>
Co do tych stuków, chyba wymienię olej na 5W30 lub 6W40, na trochę gęstszy i zobaczę czy to cos da, bo i tak za 1k km muszę zmienić olej.
właśnie wróciłem z garażu, pomęczyłem sie skad to moze kapać, no i w końcu doszedłem, rozebrałem trochę rzeczy w silniku, zeby miec dobry dostęp, i na dwoch trójnikach za silnikiem prowadzącymi do nagrzewnicy, pękł przewód. Odkręciłem trójniki, lecz jest maly problem bo jakiś od LPG zalozyl opaskę po stronie nagrzewnicy na gorze za tym otworem odpowietrzającym. Oraz króciec od nagrzewnicy jest ułamany.... jak zobaczyłem jak to ktos zrobil na odpie........ <lol> to az mi sie płakać chciało..
Druga przyczyna jest ze chłodnica mi cieknie, na plastiku na dole koło korka spustowego, tez do naprawy,
Jak to wszystko zrobie a myślę ze do srody sie wyrobie, wiecie praca, i człowiek ma czas tylko wieczorem zajrzy do auta <osohozi>
Złoże wszystko i dam znac czy pomogło i czy wywala dalej plyn.
No i oczywiście jeszcze podjadę do faceta z testem na uszczelkę
Dzieki Kruszyna za podpowiedzi, jak i inny co sie wypowiadali,
Jak będzie wszystko git to napisze <ok>
Co do tych stuków, chyba wymienię olej na 5W30 lub 6W40, na trochę gęstszy i zobaczę czy to cos da, bo i tak za 1k km muszę zmienić olej.
- KrUsZyNa
- Forum Audi 80
- Posty: 140
- Rejestracja: 29 maja 2008, 09:42
- Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
- Kontakt:
Na jakim oleju masz teraz? wlej sobie 10w40 i ma być <ok> 5w40 to już jest syntetyk i będzie rzadszy. Poczytaj troszkę na ten temat http://www.motofakty.pl/artykul/olejowe_abc.html
a co do przewodów wymień pęknięte i wtedy zobacz co się będzie działo...
a co do przewodów wymień pęknięte i wtedy zobacz co się będzie działo...
- PiotrLublin
- Forum Audi 80
- Posty: 262
- Rejestracja: 06 gru 2011, 20:59
- Lokalizacja: Lublin
Oj przepraszam, Kruszyna miało być 15W40 a nie 5W40 :DKrUsZyNa pisze:Na jakim oleju masz teraz? wlej sobie 10w40 i ma być <ok> 5w40 to już jest syntetyk i będzie rzadszy. Poczytaj troszkę na ten temat http://www.motofakty.pl/artykul/olejowe_abc.html
a co do przewodów wymień pęknięte i wtedy zobacz co się będzie działo...
Ide właśnie robić patent jakiś z tymi przewodami i zrobie foto jak to poszlo, pozdro!
Ps: mam teraz na 10W40 Castrol
I tak zostaw nie lej 15W-40 bo to porażka...PiotrLublin pisze:Oj przepraszam, Kruszyna miało być 15W40 a nie 5W40 :DKrUsZyNa pisze:Na jakim oleju masz teraz? wlej sobie 10w40 i ma być <ok> 5w40 to już jest syntetyk i będzie rzadszy. Poczytaj troszkę na ten temat http://www.motofakty.pl/artykul/olejowe_abc.html
a co do przewodów wymień pęknięte i wtedy zobacz co się będzie działo...
Ide właśnie robić patent jakiś z tymi przewodami i zrobie foto jak to poszlo, pozdro!
Ps: mam teraz na 10W40 Castrol
Nigdy do naszych silników minerał tylko pół syntetyk i najlepiej nie Castrol, jak już zalej MobilemPiotrLublin pisze:Oj przepraszam, Kruszyna miało być 15W40 a nie 5W40 :DKrUsZyNa pisze:Na jakim oleju masz teraz? wlej sobie 10w40 i ma być <ok> 5w40 to już jest syntetyk i będzie rzadszy. Poczytaj troszkę na ten temat http://www.motofakty.pl/artykul/olejowe_abc.html
a co do przewodów wymień pęknięte i wtedy zobacz co się będzie działo...
Ide właśnie robić patent jakiś z tymi przewodami i zrobie foto jak to poszlo, pozdro!
Ps: mam teraz na 10W40 Castrol
- PuSzEk
- Forum Audi 80
- Posty: 503
- Rejestracja: 22 sty 2011, 21:46
- Imię: Bartek
- Model: Inny
- Nadwozie: Coupe
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Rzeszów
a najlepiej to Valvoline Maxlife 10w40, co do Mobila to nie jestem przekonany, bo jest bardzo rzadki jak na 10w40, po rozgrzaniu robi się prawie jak "woda"Kuba988 pisze:Nigdy do naszych silników minerał tylko pół syntetyk i najlepiej nie Castrol, jak już zalej MobilemPiotrLublin pisze:Oj przepraszam, Kruszyna miało być 15W40 a nie 5W40 :DKrUsZyNa pisze:Na jakim oleju masz teraz? wlej sobie 10w40 i ma być <ok> 5w40 to już jest syntetyk i będzie rzadszy. Poczytaj troszkę na ten temat http://www.motofakty.pl/artykul/olejowe_abc.html
a co do przewodów wymień pęknięte i wtedy zobacz co się będzie działo...
Ide właśnie robić patent jakiś z tymi przewodami i zrobie foto jak to poszlo, pozdro!
Ps: mam teraz na 10W40 Castrol
Też jestem najbardziej przekonany do valvoline , ja jeżdżę na 10w60PuSzEk pisze:a najlepiej to Valvoline Maxlife 10w40, co do Mobila to nie jestem przekonany, bo jest bardzo rzadki jak na 10w40, po rozgrzaniu robi się prawie jak "woda"Kuba988 pisze:Nigdy do naszych silników minerał tylko pół syntetyk i najlepiej nie Castrol, jak już zalej MobilemPiotrLublin pisze: Oj przepraszam, Kruszyna miało być 15W40 a nie 5W40 :D
Ide właśnie robić patent jakiś z tymi przewodami i zrobie foto jak to poszlo, pozdro!
Ps: mam teraz na 10W40 Castrol
a Mobil to napisałem już w ostateczności ale lepszy niż castrol
- PuSzEk
- Forum Audi 80
- Posty: 503
- Rejestracja: 22 sty 2011, 21:46
- Imię: Bartek
- Model: Inny
- Nadwozie: Coupe
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Rzeszów
Jak ci sprawuje się to 10w60 teraz w zimie i ogólnie, jesteś zadowolony? bo właśnie myśle zmienić na ten, tylko różne to opinie są na forach, że nie nadaje się do normalnej jazdy, nie pasuje ogólnie do naszego klimatu....itp.Kuba988 pisze:Też jestem najbardziej przekonany do valvoline , ja jeżdżę na 10w60PuSzEk pisze:a najlepiej to Valvoline Maxlife 10w40, co do Mobila to nie jestem przekonany, bo jest bardzo rzadki jak na 10w40, po rozgrzaniu robi się prawie jak "woda"Kuba988 pisze: Nigdy do naszych silników minerał tylko pół syntetyk i najlepiej nie Castrol, jak już zalej Mobilem
a Mobil to napisałem już w ostateczności ale lepszy niż castrol
Ja również jestem za Valvoline <ok>
Mam u siebie MaxLife 10W-40
Po odbudowie silnika miałem zalany Valvoline 5W-30 XL-III (po 350km zlałem go i zalałem MaxLife)
Jak tylko zrobi się cieplej (na wiosnę) to zlewam MaxLife (na nim obecnie przejechane jest 5 tys km) i leję ponownie 5W-30 XL-III i na nim zostaje.
Brat ma taki zalany do S4 B5 i nic się nie dzieje z olejem pomimo dwóch suszarek <ok>
Mam u siebie MaxLife 10W-40
Po odbudowie silnika miałem zalany Valvoline 5W-30 XL-III (po 350km zlałem go i zalałem MaxLife)
Jak tylko zrobi się cieplej (na wiosnę) to zlewam MaxLife (na nim obecnie przejechane jest 5 tys km) i leję ponownie 5W-30 XL-III i na nim zostaje.
Brat ma taki zalany do S4 B5 i nic się nie dzieje z olejem pomimo dwóch suszarek <ok>
- PiotrLublin
- Forum Audi 80
- Posty: 262
- Rejestracja: 06 gru 2011, 20:59
- Lokalizacja: Lublin
To juz wiem czym będzie zalana audiczka niebawem <ok>PuSzEk pisze:a najlepiej to Valvoline Maxlife 10w40, co do Mobila to nie jestem przekonany, bo jest bardzo rzadki jak na 10w40, po rozgrzaniu robi się prawie jak "woda
Ojciec tez mi mówił ze ten castrol to porażka....ojciec ma mondeo 3, i on zawsze zalewa Motulem no ale mi sie juz kończą fundusze żeby kupować Motul :oops:
Ja do swoich samochodów leje mobila 5w50 (EVO 8 i Astra GSI 16v). Z czego astra przeszła z mineralnego na ten syntetyk, bo poprzedni właściciel lał mineralny i to była bardzo dobra decyzja .
Dla mnie wyznacznikiem jakości tego oleju jest to że Lancer za mojego władania przelatał na tym oleju coś ponad 30 tys km na ogromnych katach i wciąż żyje, kompresja jest dobra, szczelność silnika też.
Jeśli będę miał audi do upalania, to też dostanie mobila 5w50
Dla mnie wyznacznikiem jakości tego oleju jest to że Lancer za mojego władania przelatał na tym oleju coś ponad 30 tys km na ogromnych katach i wciąż żyje, kompresja jest dobra, szczelność silnika też.
Jeśli będę miał audi do upalania, to też dostanie mobila 5w50
W dwóch vałkach 2.8 i 2.6 mam 10w60 zero problemów przy odpalaniu w te wielkie mrozy , to samo u ojca w 1.8T i u brata w VR6 , olej utrzymuje swoje właściwości przy tych mrozach jak mało który ,a wcześniej w każdym był zalany castrol 10w40 i to była porażkaPuSzEk pisze:Jak ci sprawuje się to 10w60 teraz w zimie i ogólnie, jesteś zadowolony? bo właśnie myśle zmienić na ten, tylko różne to opinie są na forach, że nie nadaje się do normalnej jazdy, nie pasuje ogólnie do naszego klimatu....itp.Kuba988 pisze:Też jestem najbardziej przekonany do valvoline , ja jeżdżę na 10w60PuSzEk pisze: a najlepiej to Valvoline Maxlife 10w40, co do Mobila to nie jestem przekonany, bo jest bardzo rzadki jak na 10w40, po rozgrzaniu robi się prawie jak "woda"
a Mobil to napisałem już w ostateczności ale lepszy niż castrol