Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ABC] remont silnika - panewki

Wszystko co tyczy się silników V6
Awatar użytkownika
KrUsZyNa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 140
Rejestracja: 29 maja 2008, 09:42
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Kontakt:

Post autor: KrUsZyNa » 11 lut 2012, 10:28

z tyłu silnika do głowic są przykręcane takie plastikowe króćce i tam są oringi, mi to i tak wygląda na uszczelkę pod głowicą ciśnienie pompuje w układ chłodzenia i wywala płyn tam gdzie jest najsłabsze uszczelnienie czyli z pod oringów... wiem z własnego doświadczenie :-/ przez noc ubywało mi nawet 1l płynu, po zgaszeniu auta trzeba było odkręcić korek i upuścić powietrze wtedy nie będzie wyciekać.

Awatar użytkownika
PiotrLublin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 262
Rejestracja: 06 gru 2011, 20:59
Lokalizacja: Lublin

Post autor: PiotrLublin » 11 lut 2012, 13:26

Witajcie witajcie,
właśnie wróciłem z garażu, pomęczyłem sie skad to moze kapać, no i w końcu doszedłem, rozebrałem trochę rzeczy w silniku, zeby miec dobry dostęp, i na dwoch trójnikach za silnikiem prowadzącymi do nagrzewnicy, pękł przewód. Odkręciłem trójniki, lecz jest maly problem bo jakiś od LPG zalozyl opaskę po stronie nagrzewnicy na gorze za tym otworem odpowietrzającym. Oraz króciec od nagrzewnicy jest ułamany.... jak zobaczyłem jak to ktos zrobil na odpie........ <lol> to az mi sie płakać chciało..

Druga przyczyna jest ze chłodnica mi cieknie, na plastiku na dole koło korka spustowego, tez do naprawy,

Jak to wszystko zrobie a myślę ze do srody sie wyrobie, wiecie praca, i człowiek ma czas tylko wieczorem zajrzy do auta <osohozi>
Złoże wszystko i dam znac czy pomogło i czy wywala dalej plyn.
No i oczywiście jeszcze podjadę do faceta z testem na uszczelkę
Dzieki Kruszyna za podpowiedzi, jak i inny co sie wypowiadali,
Jak będzie wszystko git to napisze <ok>

Co do tych stuków, chyba wymienię olej na 5W30 lub 6W40, na trochę gęstszy i zobaczę czy to cos da, bo i tak za 1k km muszę zmienić olej.

Awatar użytkownika
KrUsZyNa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 140
Rejestracja: 29 maja 2008, 09:42
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Kontakt:

Post autor: KrUsZyNa » 11 lut 2012, 14:20

Na jakim oleju masz teraz? wlej sobie 10w40 i ma być <ok> 5w40 to już jest syntetyk i będzie rzadszy. Poczytaj troszkę na ten temat http://www.motofakty.pl/artykul/olejowe_abc.html ;-)
a co do przewodów wymień pęknięte i wtedy zobacz co się będzie działo...

Awatar użytkownika
PiotrLublin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 262
Rejestracja: 06 gru 2011, 20:59
Lokalizacja: Lublin

Post autor: PiotrLublin » 11 lut 2012, 14:25

KrUsZyNa pisze:Na jakim oleju masz teraz? wlej sobie 10w40 i ma być <ok> 5w40 to już jest syntetyk i będzie rzadszy. Poczytaj troszkę na ten temat http://www.motofakty.pl/artykul/olejowe_abc.html ;-)
a co do przewodów wymień pęknięte i wtedy zobacz co się będzie działo...
Oj przepraszam, Kruszyna miało być 15W40 a nie 5W40 :D:D

Ide właśnie robić patent jakiś z tymi przewodami i zrobie foto jak to poszlo, pozdro!

Ps: mam teraz na 10W40 <piwo> Castrol

Awatar użytkownika
karol89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 414
Rejestracja: 08 maja 2011, 13:02
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: karol89 » 11 lut 2012, 17:03

PiotrLublin pisze:
KrUsZyNa pisze:Na jakim oleju masz teraz? wlej sobie 10w40 i ma być <ok> 5w40 to już jest syntetyk i będzie rzadszy. Poczytaj troszkę na ten temat http://www.motofakty.pl/artykul/olejowe_abc.html ;-)
a co do przewodów wymień pęknięte i wtedy zobacz co się będzie działo...
Oj przepraszam, Kruszyna miało być 15W40 a nie 5W40 :D:D

Ide właśnie robić patent jakiś z tymi przewodami i zrobie foto jak to poszlo, pozdro!

Ps: mam teraz na 10W40 <piwo> Castrol
I tak zostaw nie lej 15W-40 bo to porażka...

Awatar użytkownika
Kuba988
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 181
Rejestracja: 24 lip 2008, 00:46
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Kuba988 » 11 lut 2012, 23:49

PiotrLublin pisze:
KrUsZyNa pisze:Na jakim oleju masz teraz? wlej sobie 10w40 i ma być <ok> 5w40 to już jest syntetyk i będzie rzadszy. Poczytaj troszkę na ten temat http://www.motofakty.pl/artykul/olejowe_abc.html ;-)
a co do przewodów wymień pęknięte i wtedy zobacz co się będzie działo...
Oj przepraszam, Kruszyna miało być 15W40 a nie 5W40 :D:D

Ide właśnie robić patent jakiś z tymi przewodami i zrobie foto jak to poszlo, pozdro!

Ps: mam teraz na 10W40 <piwo> Castrol
Nigdy do naszych silników minerał tylko pół syntetyk i najlepiej nie Castrol, jak już zalej Mobilem

Awatar użytkownika
PuSzEk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 503
Rejestracja: 22 sty 2011, 21:46
Imię: Bartek
Model: Inny
Nadwozie: Coupe
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: PuSzEk » 11 lut 2012, 23:58

Kuba988 pisze:
PiotrLublin pisze:
KrUsZyNa pisze:Na jakim oleju masz teraz? wlej sobie 10w40 i ma być <ok> 5w40 to już jest syntetyk i będzie rzadszy. Poczytaj troszkę na ten temat http://www.motofakty.pl/artykul/olejowe_abc.html ;-)
a co do przewodów wymień pęknięte i wtedy zobacz co się będzie działo...
Oj przepraszam, Kruszyna miało być 15W40 a nie 5W40 :D:D

Ide właśnie robić patent jakiś z tymi przewodami i zrobie foto jak to poszlo, pozdro!

Ps: mam teraz na 10W40 <piwo> Castrol
Nigdy do naszych silników minerał tylko pół syntetyk i najlepiej nie Castrol, jak już zalej Mobilem
a najlepiej to Valvoline Maxlife 10w40, co do Mobila to nie jestem przekonany, bo jest bardzo rzadki jak na 10w40, po rozgrzaniu robi się prawie jak "woda"

Awatar użytkownika
Kuba988
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 181
Rejestracja: 24 lip 2008, 00:46
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Kuba988 » 12 lut 2012, 00:40

PuSzEk pisze:
Kuba988 pisze:
PiotrLublin pisze: Oj przepraszam, Kruszyna miało być 15W40 a nie 5W40 :D:D

Ide właśnie robić patent jakiś z tymi przewodami i zrobie foto jak to poszlo, pozdro!

Ps: mam teraz na 10W40 <piwo> Castrol
Nigdy do naszych silników minerał tylko pół syntetyk i najlepiej nie Castrol, jak już zalej Mobilem
a najlepiej to Valvoline Maxlife 10w40, co do Mobila to nie jestem przekonany, bo jest bardzo rzadki jak na 10w40, po rozgrzaniu robi się prawie jak "woda"
Też jestem najbardziej przekonany do valvoline , ja jeżdżę na 10w60
a Mobil to napisałem już w ostateczności ale lepszy niż castrol

kefirsky
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 171
Rejestracja: 29 sty 2009, 03:00
Lokalizacja: Kętrzyn Warm-Maz

Post autor: kefirsky » 12 lut 2012, 01:01

Castrol nie sprawdza się w 1.8 20V...nie zauważyłem złych objawów w innych silnikach Audi. Ale i także lubię markę Valvoline.

Awatar użytkownika
PuSzEk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 503
Rejestracja: 22 sty 2011, 21:46
Imię: Bartek
Model: Inny
Nadwozie: Coupe
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: PuSzEk » 12 lut 2012, 11:11

Kuba988 pisze:
PuSzEk pisze:
Kuba988 pisze: Nigdy do naszych silników minerał tylko pół syntetyk i najlepiej nie Castrol, jak już zalej Mobilem
a najlepiej to Valvoline Maxlife 10w40, co do Mobila to nie jestem przekonany, bo jest bardzo rzadki jak na 10w40, po rozgrzaniu robi się prawie jak "woda"
Też jestem najbardziej przekonany do valvoline , ja jeżdżę na 10w60
a Mobil to napisałem już w ostateczności ale lepszy niż castrol
Jak ci sprawuje się to 10w60 teraz w zimie i ogólnie, jesteś zadowolony? bo właśnie myśle zmienić na ten, tylko różne to opinie są na forach, że nie nadaje się do normalnej jazdy, nie pasuje ogólnie do naszego klimatu....itp. :-P

Awatar użytkownika
karol89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 414
Rejestracja: 08 maja 2011, 13:02
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: karol89 » 12 lut 2012, 11:35

Ja również jestem za Valvoline <ok>
Mam u siebie MaxLife 10W-40
Po odbudowie silnika miałem zalany Valvoline 5W-30 XL-III (po 350km zlałem go i zalałem MaxLife)
Jak tylko zrobi się cieplej (na wiosnę) to zlewam MaxLife (na nim obecnie przejechane jest 5 tys km) i leję ponownie 5W-30 XL-III i na nim zostaje.
Brat ma taki zalany do S4 B5 i nic się nie dzieje z olejem pomimo dwóch suszarek <ok>

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 12 lut 2012, 11:48

w dwóch autach mam 10w60 i nawet przy mrozach -20 jak teraz rano , odpala bez problemu i kontrolka natychmiast gaśnie.

Awatar użytkownika
PiotrLublin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 262
Rejestracja: 06 gru 2011, 20:59
Lokalizacja: Lublin

Post autor: PiotrLublin » 12 lut 2012, 12:39

PuSzEk pisze:a najlepiej to Valvoline Maxlife 10w40, co do Mobila to nie jestem przekonany, bo jest bardzo rzadki jak na 10w40, po rozgrzaniu robi się prawie jak "woda
To juz wiem czym będzie zalana audiczka niebawem <ok>

Ojciec tez mi mówił ze ten castrol to porażka....ojciec ma mondeo 3, i on zawsze zalewa Motulem no ale mi sie juz kończą fundusze żeby kupować Motul :oops:

Awatar użytkownika
pilachgt
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 54
Rejestracja: 22 sty 2010, 01:56
Lokalizacja: lbn

Post autor: pilachgt » 12 lut 2012, 14:22

Ja do swoich samochodów leje mobila 5w50 (EVO 8 i Astra GSI 16v). Z czego astra przeszła z mineralnego na ten syntetyk, bo poprzedni właściciel lał mineralny i to była bardzo dobra decyzja :).
Dla mnie wyznacznikiem jakości tego oleju jest to że Lancer za mojego władania przelatał na tym oleju coś ponad 30 tys km na ogromnych katach i wciąż żyje, kompresja jest dobra, szczelność silnika też.

Jeśli będę miał audi do upalania, to też dostanie mobila 5w50

Awatar użytkownika
Kuba988
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 181
Rejestracja: 24 lip 2008, 00:46
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Kuba988 » 12 lut 2012, 15:40

PuSzEk pisze:
Kuba988 pisze:
PuSzEk pisze: a najlepiej to Valvoline Maxlife 10w40, co do Mobila to nie jestem przekonany, bo jest bardzo rzadki jak na 10w40, po rozgrzaniu robi się prawie jak "woda"
Też jestem najbardziej przekonany do valvoline , ja jeżdżę na 10w60
a Mobil to napisałem już w ostateczności ale lepszy niż castrol
Jak ci sprawuje się to 10w60 teraz w zimie i ogólnie, jesteś zadowolony? bo właśnie myśle zmienić na ten, tylko różne to opinie są na forach, że nie nadaje się do normalnej jazdy, nie pasuje ogólnie do naszego klimatu....itp. :-P
W dwóch vałkach 2.8 i 2.6 mam 10w60 zero problemów przy odpalaniu w te wielkie mrozy , to samo u ojca w 1.8T i u brata w VR6 , olej utrzymuje swoje właściwości przy tych mrozach jak mało który ,a wcześniej w każdym był zalany castrol 10w40 i to była porażka

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl