Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ABC] remont silnika - panewki

Wszystko co tyczy się silników V6
Awatar użytkownika
PiotrLublin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 262
Rejestracja: 06 gru 2011, 20:59
Lokalizacja: Lublin

[ABC] remont silnika - panewki

Post autor: PiotrLublin » 06 lut 2012, 22:15

Witam wszystkich,
ostatnio dowiedziałem się co jest przyczyna stukania w silniku....
Tak, to Panewki...się odzywają, i teraz moje pytanie kupować nowy silnik czy remontować to? Co wyjdzie taniej :oops:

Na biegu jałowym ich nie słychać, przy przyspieszaniu to samo, tylko jak np: przytrzymam na 2 tys obr i tak będę stac to wtedy odzywają sie stuki, jak by z dołu silnika.

Wy tez obstawiacie panewki?
Ostatnio zmieniony 12 lut 2012, 11:35 przez PiotrLublin, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
andi77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2114
Rejestracja: 03 lip 2010, 16:35
Lokalizacja: Lubelskie (LWL)

Post autor: andi77 » 07 lut 2012, 03:19

Podejrzewam, że gdyby padły panewki, to byłby problem z ciśnieniem oleju.

Awatar użytkownika
karol89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 414
Rejestracja: 08 maja 2011, 13:02
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: karol89 » 07 lut 2012, 18:48

Po rozgrzaniu nie świeci się kontrolka oleju? Jaki masz zalany?
Jak by panewki grały to by świeciło się ciśnienie oleju na bank i długo byś na tym silniku nie pojeździł. U mnie jak nie było panewek to grało jak byś młotem bił w blok silnika.

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3820
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 07 lut 2012, 18:54

panewki objawiają się znacznym wzrostem temperatury oleju oraz jego niskim ciśnieniem. Sprawdź to.

Awatar użytkownika
PuSzEk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 502
Rejestracja: 22 sty 2011, 21:46
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: PuSzEk » 07 lut 2012, 18:57

w ABC chyba nie ma seryjnie dodatkowych zegarów, albo nie w każdym, dlatego msuisz sam sprawdzić najpierw ciśnienie oleju jak piszą koledzy, może nagraj ten dźwięk i podrzuć link..

Awatar użytkownika
PiotrLublin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 262
Rejestracja: 06 gru 2011, 20:59
Lokalizacja: Lublin

Post autor: PiotrLublin » 07 lut 2012, 21:48

karol89 pisze:Po rozgrzaniu nie świeci się kontrolka oleju? Jaki masz zalany?
Nie świeci się, zalany jest 10w40 chyba castrol albo mobil nie pamiętam
karol89 pisze:Jak by panewki grały to by świeciło się ciśnienie oleju na bank i długo byś na tym silniku nie pojeździł. U mnie jak nie było panewek to grało jak byś młotem bił w blok silnika.
U mnie to jak byś traktor odpalił, ale tylko jak trzymasz na obrotach w miejscu, na jałowym nie, oraz przy przyspieszaniu ich nie slychac.
Leo pisze:panewki objawiają się znacznym wzrostem temperatury oleju oraz jego niskim ciśnieniem. Sprawdź to.
Z temperatura jest wszystko ok, z ciśnieniem nie wiem, musiałbym sprawdzić, ale jak? U jakiegoś mechanika?
PuSzEk pisze:może nagraj ten dźwięk i podrzuć link..
Jutro z roboty wrócę, i nagram i wrzuce na YT,
koledzy moze cos jest zwiazane z tym stukaniem, ze mi plyn wywała chlodniczy?
Dzisiaj właśnie wywaliło mi z tyłu silnika, a mialem 3x ze z zbiorniczka wywaliło w okresie 2 miesięcy. Jutro tak samo zobacze czy to nie uszczelka pod glowica....
Efekt jest taki ze non stop mam w ukladzie powietrze, i co chce odpowietrzyć to za 5 min znów idzie powietrze z odpowietrznika :( :-x Obstawiałem pompe wody, ale raczej nie bo z niej nie cieknie, ani nie wyje, nic...
Ja juz nie mam pojęcia co to moze byc..


Co do stuków, to może być jakiś zawór?

Awatar użytkownika
shellah
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3081
Rejestracja: 08 wrz 2007, 09:08
Imię: Artur
Model: Inny
Nadwozie: Coupe
Silnik: 2.8 AAH+lpg
Lokalizacja: Reading UK

Post autor: shellah » 07 lut 2012, 21:54

a ja proponuje sprawdzić dokładnie ilość oleju bo przypominam że wchodzi ok 6l no i jak jest znacznie mniej silnik głośniej pracuje ;-)

Awatar użytkownika
PiotrLublin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 262
Rejestracja: 06 gru 2011, 20:59
Lokalizacja: Lublin

Post autor: PiotrLublin » 07 lut 2012, 22:27

shellah pisze:a ja proponuje sprawdzić dokładnie ilość oleju bo przypominam że wchodzi ok 6l no i jak jest znacznie mniej silnik głośniej pracuje ;-)
Ostatnio dolewałem, wszystko jest w ok z olejem i jego stanem.

Awatar użytkownika
kris4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 285
Rejestracja: 20 mar 2010, 17:37
Lokalizacja: kuj - pom(Radziejów)

Post autor: kris4 » 07 lut 2012, 23:35

Kolego ja bym obstawiał zacięty termostat przy tej temperaturze, moga tekie cuda sie dziac jak płyn nie zmieniany dawno był

Awatar użytkownika
PiotrLublin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 262
Rejestracja: 06 gru 2011, 20:59
Lokalizacja: Lublin

Post autor: PiotrLublin » 08 lut 2012, 19:36

kris4 pisze:Kolego ja bym obstawiał zacięty termostat przy tej temperaturze, moga tekie cuda sie dziac jak płyn nie zmieniany dawno był
Termostat wymieniłem tydzień temu ;-)
Tez go na początku obwiniałem, ale to jednak nie to :evil:

Jesli wam to cos doda do namyslu, to fakt, ze jak jechałem autem to było grzanie, lecz jak stanełem na swiatłach to zaraz leciało zimne powietrze, dodałem obrotow i znow wracało cieple powietrze z ogrzewania oczywiscie. temp była to jakieś 70 C, i tak jest caly czas, lecz jak rozgrzeje dobrze auto tak do 90 to czy stoje czy jade zawsze grzeje... nie kumam :roll:

Awatar użytkownika
shellah
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3081
Rejestracja: 08 wrz 2007, 09:08
Imię: Artur
Model: Inny
Nadwozie: Coupe
Silnik: 2.8 AAH+lpg
Lokalizacja: Reading UK

Post autor: shellah » 08 lut 2012, 20:32

PiotrLublin pisze:Jesli wam to cos doda do namyslu, to fakt, ze jak jechałem autem to było grzanie, lecz jak stanełem na swiatłach to zaraz leciało zimne powietrze, dodałem obrotow i znow wracało cieple powietrze z ogrzewania oczywiscie. temp była to jakieś 70 C, i tak jest caly czas, lecz jak rozgrzeje dobrze auto tak do 90 to czy stoje czy jade zawsze grzeje... nie kumam
to są objawy zapowietrzonego układu ;-) jeśli masz nie szczelny to ciągnie powietrze i gdy naciskasz gaz pompa mocniej ciągnie i jest szybszy obieg a jak stoisz pracuje gorzej ;-)

Awatar użytkownika
PiotrLublin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 262
Rejestracja: 06 gru 2011, 20:59
Lokalizacja: Lublin

Post autor: PiotrLublin » 08 lut 2012, 20:36

shellah pisze:o są objawy zapowietrzonego układu ;-) jeśli masz nie szczelny to ciągnie powietrze i gdy naciskasz gaz pompa mocniej ciągnie i jest szybszy obieg a jak stoisz pracuje gorzej ;-)
Odpowietrzałem chyba juz z 10 razy :-P

Co moze być przyczyna, moze to jednak ten korek od zbiorniczka wyrównawczego mi nie działa, i czasami mi plyn wywali tak przy jeździe :-/ ...?


" jeśli masz nie szczelny"
Gdzie moge występować nieszczelności ze tak zapytam, uszczelka pod g, jest ok.. gdzie dalej szukac, bo atuko juz 3 dzien stoi w garazu i nie mam juz pojecia co dalej z nia działac <osohozi>

Awatar użytkownika
luk_OP_Q89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1288
Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
Lokalizacja: OPOLE

Post autor: luk_OP_Q89 » 08 lut 2012, 20:51

PiotrLublin, korek i termostat trzeba było sprawdzac na "dzień dobry"

Obejrzyj jak wygląda płyn chłodniczy i zbiorniczek.Czy nie pojawiaja sie kawowe lub brązowe tłuste osady.Może problem leży w którejś głowicy-uszczelce głowicy i stąd gotowanie i pompowanie ukł.chłodzenia.

Kto stwierdził że panewki?Które panewki główne czy korbowodowe?
Stukac może np.jedna korbowodowa jak ja "chwyci" z czasem wychodzi korba bokiem i nie stuka ;-) .Nie ma też objawów spadku ciśnienia oleju.
W przypadku korbowodowych występuje takie cykanie-stukanie jak w niesprawnym hydroregulatorze.
Jeśli słychac główne dzwięk jest bardziej głuchy-dudniący.
Ostatnio zmieniony 08 lut 2012, 20:54 przez luk_OP_Q89, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
shellah
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3081
Rejestracja: 08 wrz 2007, 09:08
Imię: Artur
Model: Inny
Nadwozie: Coupe
Silnik: 2.8 AAH+lpg
Lokalizacja: Reading UK

Post autor: shellah » 08 lut 2012, 20:52

PiotrLublin pisze:Termostat wymieniłem tydzień temu
Tez go na początku obwiniałem, ale to jednak nie to
jeżeli dobrze wymieniłeś i nie na jakiś bubel a układ odpowietrzony to ma działać :-P
jak zagrzejesz auto to jeśli termostat ok z zbiorniczka powinnien zejść płyn a nie wywalać-jeśli oczywiście odpowietrzony ;-)
a powiedz mi w jaki sposób go odpowietrzasz :roll:

Awatar użytkownika
KrUsZyNa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 140
Rejestracja: 29 maja 2008, 09:42
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Kontakt:

Post autor: KrUsZyNa » 08 lut 2012, 21:24

masz lpg w audi jak tak, to jaki reduktor?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl