[ABC] remont silnika - panewki
- PiotrLublin
- Forum Audi 80
- Posty: 262
- Rejestracja: 06 gru 2011, 20:59
- Lokalizacja: Lublin
[ABC] remont silnika - panewki
Witam wszystkich,
ostatnio dowiedziałem się co jest przyczyna stukania w silniku....
Tak, to Panewki...się odzywają, i teraz moje pytanie kupować nowy silnik czy remontować to? Co wyjdzie taniej :oops:
Na biegu jałowym ich nie słychać, przy przyspieszaniu to samo, tylko jak np: przytrzymam na 2 tys obr i tak będę stac to wtedy odzywają sie stuki, jak by z dołu silnika.
Wy tez obstawiacie panewki?
ostatnio dowiedziałem się co jest przyczyna stukania w silniku....
Tak, to Panewki...się odzywają, i teraz moje pytanie kupować nowy silnik czy remontować to? Co wyjdzie taniej :oops:
Na biegu jałowym ich nie słychać, przy przyspieszaniu to samo, tylko jak np: przytrzymam na 2 tys obr i tak będę stac to wtedy odzywają sie stuki, jak by z dołu silnika.
Wy tez obstawiacie panewki?
Ostatnio zmieniony 12 lut 2012, 11:35 przez PiotrLublin, łącznie zmieniany 1 raz.
- PiotrLublin
- Forum Audi 80
- Posty: 262
- Rejestracja: 06 gru 2011, 20:59
- Lokalizacja: Lublin
Nie świeci się, zalany jest 10w40 chyba castrol albo mobil nie pamiętamkarol89 pisze:Po rozgrzaniu nie świeci się kontrolka oleju? Jaki masz zalany?
U mnie to jak byś traktor odpalił, ale tylko jak trzymasz na obrotach w miejscu, na jałowym nie, oraz przy przyspieszaniu ich nie slychac.karol89 pisze:Jak by panewki grały to by świeciło się ciśnienie oleju na bank i długo byś na tym silniku nie pojeździł. U mnie jak nie było panewek to grało jak byś młotem bił w blok silnika.
Z temperatura jest wszystko ok, z ciśnieniem nie wiem, musiałbym sprawdzić, ale jak? U jakiegoś mechanika?Leo pisze:panewki objawiają się znacznym wzrostem temperatury oleju oraz jego niskim ciśnieniem. Sprawdź to.
Jutro z roboty wrócę, i nagram i wrzuce na YT,PuSzEk pisze:może nagraj ten dźwięk i podrzuć link..
koledzy moze cos jest zwiazane z tym stukaniem, ze mi plyn wywała chlodniczy?
Dzisiaj właśnie wywaliło mi z tyłu silnika, a mialem 3x ze z zbiorniczka wywaliło w okresie 2 miesięcy. Jutro tak samo zobacze czy to nie uszczelka pod glowica....
Efekt jest taki ze non stop mam w ukladzie powietrze, i co chce odpowietrzyć to za 5 min znów idzie powietrze z odpowietrznika :-x Obstawiałem pompe wody, ale raczej nie bo z niej nie cieknie, ani nie wyje, nic...
Ja juz nie mam pojęcia co to moze byc..
Co do stuków, to może być jakiś zawór?
- PiotrLublin
- Forum Audi 80
- Posty: 262
- Rejestracja: 06 gru 2011, 20:59
- Lokalizacja: Lublin
- PiotrLublin
- Forum Audi 80
- Posty: 262
- Rejestracja: 06 gru 2011, 20:59
- Lokalizacja: Lublin
Termostat wymieniłem tydzień temukris4 pisze:Kolego ja bym obstawiał zacięty termostat przy tej temperaturze, moga tekie cuda sie dziac jak płyn nie zmieniany dawno był
Tez go na początku obwiniałem, ale to jednak nie to :evil:
Jesli wam to cos doda do namyslu, to fakt, ze jak jechałem autem to było grzanie, lecz jak stanełem na swiatłach to zaraz leciało zimne powietrze, dodałem obrotow i znow wracało cieple powietrze z ogrzewania oczywiscie. temp była to jakieś 70 C, i tak jest caly czas, lecz jak rozgrzeje dobrze auto tak do 90 to czy stoje czy jade zawsze grzeje... nie kumam :roll:
- shellah
- Forum Audi 80
- Posty: 3081
- Rejestracja: 08 wrz 2007, 09:08
- Imię: Artur
- Model: Inny
- Nadwozie: Coupe
- Silnik: 2.8 AAH+lpg
- Lokalizacja: Reading UK
to są objawy zapowietrzonego układu jeśli masz nie szczelny to ciągnie powietrze i gdy naciskasz gaz pompa mocniej ciągnie i jest szybszy obieg a jak stoisz pracuje gorzejPiotrLublin pisze:Jesli wam to cos doda do namyslu, to fakt, ze jak jechałem autem to było grzanie, lecz jak stanełem na swiatłach to zaraz leciało zimne powietrze, dodałem obrotow i znow wracało cieple powietrze z ogrzewania oczywiscie. temp była to jakieś 70 C, i tak jest caly czas, lecz jak rozgrzeje dobrze auto tak do 90 to czy stoje czy jade zawsze grzeje... nie kumam
- PiotrLublin
- Forum Audi 80
- Posty: 262
- Rejestracja: 06 gru 2011, 20:59
- Lokalizacja: Lublin
Odpowietrzałem chyba juz z 10 razyshellah pisze:o są objawy zapowietrzonego układu jeśli masz nie szczelny to ciągnie powietrze i gdy naciskasz gaz pompa mocniej ciągnie i jest szybszy obieg a jak stoisz pracuje gorzej
Co moze być przyczyna, moze to jednak ten korek od zbiorniczka wyrównawczego mi nie działa, i czasami mi plyn wywali tak przy jeździe ...?
" jeśli masz nie szczelny"
Gdzie moge występować nieszczelności ze tak zapytam, uszczelka pod g, jest ok.. gdzie dalej szukac, bo atuko juz 3 dzien stoi w garazu i nie mam juz pojecia co dalej z nia działac <osohozi>
- luk_OP_Q89
- Forum Audi 80
- Posty: 1288
- Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
- Lokalizacja: OPOLE
PiotrLublin, korek i termostat trzeba było sprawdzac na "dzień dobry"
Obejrzyj jak wygląda płyn chłodniczy i zbiorniczek.Czy nie pojawiaja sie kawowe lub brązowe tłuste osady.Może problem leży w którejś głowicy-uszczelce głowicy i stąd gotowanie i pompowanie ukł.chłodzenia.
Kto stwierdził że panewki?Które panewki główne czy korbowodowe?
Stukac może np.jedna korbowodowa jak ja "chwyci" z czasem wychodzi korba bokiem i nie stuka .Nie ma też objawów spadku ciśnienia oleju.
W przypadku korbowodowych występuje takie cykanie-stukanie jak w niesprawnym hydroregulatorze.
Jeśli słychac główne dzwięk jest bardziej głuchy-dudniący.
Obejrzyj jak wygląda płyn chłodniczy i zbiorniczek.Czy nie pojawiaja sie kawowe lub brązowe tłuste osady.Może problem leży w którejś głowicy-uszczelce głowicy i stąd gotowanie i pompowanie ukł.chłodzenia.
Kto stwierdził że panewki?Które panewki główne czy korbowodowe?
Stukac może np.jedna korbowodowa jak ja "chwyci" z czasem wychodzi korba bokiem i nie stuka .Nie ma też objawów spadku ciśnienia oleju.
W przypadku korbowodowych występuje takie cykanie-stukanie jak w niesprawnym hydroregulatorze.
Jeśli słychac główne dzwięk jest bardziej głuchy-dudniący.
Ostatnio zmieniony 08 lut 2012, 20:54 przez luk_OP_Q89, łącznie zmieniany 2 razy.
- shellah
- Forum Audi 80
- Posty: 3081
- Rejestracja: 08 wrz 2007, 09:08
- Imię: Artur
- Model: Inny
- Nadwozie: Coupe
- Silnik: 2.8 AAH+lpg
- Lokalizacja: Reading UK
jeżeli dobrze wymieniłeś i nie na jakiś bubel a układ odpowietrzony to ma działaćPiotrLublin pisze:Termostat wymieniłem tydzień temu
Tez go na początku obwiniałem, ale to jednak nie to
jak zagrzejesz auto to jeśli termostat ok z zbiorniczka powinnien zejść płyn a nie wywalać-jeśli oczywiście odpowietrzony
a powiedz mi w jaki sposób go odpowietrzasz :roll: