Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ABC] remont silnika - panewki

Wszystko co tyczy się silników V6
Awatar użytkownika
PiotrLublin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 262
Rejestracja: 06 gru 2011, 20:59
Lokalizacja: Lublin

Post autor: PiotrLublin » 08 lut 2012, 22:28

luk_OP_Q89 pisze:Kto stwierdził że panewki?Które panewki główne czy korbowodowe?
Stukac może np.jedna korbowodowa jak ja "chwyci" z czasem wychodzi korba bokiem i nie stuka ;-) .Nie ma też objawów spadku ciśnienia oleju.
W przypadku korbowodowych występuje takie cykanie-stukanie jak w niesprawnym hydroregulatorze.
Jeśli słychac główne dzwięk jest bardziej głuchy-dudniący.
Mechanicy :mrgreen:
Sprawdzę to jeszcze raz, dzieki.
shellah pisze:a powiedz mi w jaki sposób go odpowietrzasz :roll:
Poprzez odpowietrznik na samej gorze, prawie tutaj przy szybie, taki koreczek co sie płaskim śrubokrętem odkręca, czy jest jakis inny sposób? :oops:
KrUsZyNa pisze:masz lpg w audi jak tak, to jaki reduktor?
Wiem tylko tyle ze jest to parownik/reduktor - Zavoli
Dobrze czy nie dobrze :->



Co do korka to postaram sie kupić, w Aso dostane nowy czy szukac gdziekolwiek z częściami?

Awatar użytkownika
pilachgt
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 54
Rejestracja: 22 sty 2010, 01:56
Lokalizacja: lbn

Post autor: pilachgt » 08 lut 2012, 23:02

Ciśnienie nie musi być zasygnalizowane na desce przy panewce.

Mi panewke obróciło w C2XE i ani razu ciśnienie się nie zaświeciło. Co prawda przejechałem na niej tylko 6km, ale poza łomotaniem nic więcej się nie działo.

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3820
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 08 lut 2012, 23:14

Daniel kopę lat :D :D :D

[ Dodano: 2012-02-08, 23:15 ]
ja na panewkach wywalonych przejechałem 60 km z czego przez 30 km zastanawiałem się co mi tak stuka w silniku...

Awatar użytkownika
pilachgt
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 54
Rejestracja: 22 sty 2010, 01:56
Lokalizacja: lbn

Post autor: pilachgt » 08 lut 2012, 23:55

Leo pisze:Daniel kopę lat :D :D :D
trzeba mieć postów technicznych by wyprzedać graty po esce to się troche poudzielam ;p
Leo pisze: ja na panewkach wywalonych przejechałem 60 km z czego przez 30 km zastanawiałem się co mi tak stuka w silniku...
:mrgreen: :mrgreen:

mi czasami zagrzechotały, a jak pokazałem koledze jak kopci auto na odcince to któraś się zbuntowała i obróciła. :mrgreen:


a odnośnie tematu, jeśli rzeczywiście panewki to zdecydowanie taniej kupić jest silnik, ale nikt nie powie ile na nim się jeszcze przejeździ.

Awatar użytkownika
PiotrLublin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 262
Rejestracja: 06 gru 2011, 20:59
Lokalizacja: Lublin

Post autor: PiotrLublin » 09 lut 2012, 07:09

Ja już przejechałem na tym stukaniu z 3 tyś kilometrów.... :shock:

Żadna kontrolka mi nie wyskakuje, lecz moze wypadało by podpiąć autko pod Vaga, i tam sprawdzić?


Co to wywalania plynu, to podpowiedzi jeszcze mile wydziane, z tym korkiem, gdzie kupić <lol>

Awatar użytkownika
pilachgt
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 54
Rejestracja: 22 sty 2010, 01:56
Lokalizacja: lbn

Post autor: pilachgt » 09 lut 2012, 16:17

no komp raczej nie pokaże uszkodzonej panewki

Awatar użytkownika
PiotrLublin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 262
Rejestracja: 06 gru 2011, 20:59
Lokalizacja: Lublin

Post autor: PiotrLublin » 09 lut 2012, 17:46

pilachgt pisze:no komp raczej nie pokaże uszkodzonej panewki
Fakt :-/

Kupiłem nowy korek, załoze, wleje nowy plyn, odpowietrzę, i pojeżdżę i zobaczymy co sie będzie działo. :?:

Awatar użytkownika
karol89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 414
Rejestracja: 08 maja 2011, 13:02
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: karol89 » 09 lut 2012, 18:17

Nie powiedział bym czy się opłaca lepiej kupić drug silnik...Ja miałem u siebie taki dylemat jak rozebraliśmy ACK silnik był przegrzany i panewki się przytopiły do wału i obracały w korbowodach musiałem kupić drugi wał. Kupiłem drugi wał z panewkami (korby + podopory)
Zrobiliśmy gruntowną odbudowę motoru trochę więcej mnie to kosztowało niż kupić drugi cąły silnik ale wiem teraz co mam. <ok>
Tak w umie to panewka jak nieraz obrócona to może się nie świecić ciśnienie oleju.
Mieliśmy tak przy sprinterze firmowym CDI412 momentalnie korba wypadła bokiem przy 110km/h a ciśnienie się nie świeciło w ogóle. Silnik normalnie później odpalał na 3 cylindrach i się nie świeciło ciśnienie oleju pomimo korby w boku :mrgreen:

Awatar użytkownika
shellah
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3081
Rejestracja: 08 wrz 2007, 09:08
Imię: Artur
Model: Inny
Nadwozie: Coupe
Silnik: 2.8 AAH+lpg
Lokalizacja: Reading UK

Post autor: shellah » 09 lut 2012, 18:48

PiotrLublin pisze:Wiem tylko tyle ze jest to parownik/reduktor - Zavoli
PiotrLublin pisze:Co to wywalania plynu, to podpowiedzi jeszcze mile wydziane
a przy parowniku próbowałeś odpowietrzać :?: może przytkało coś, lub jest za wysoko
PiotrLublin pisze:Poprzez odpowietrznik na samej gorze, prawie tutaj przy szybie, taki koreczek co sie płaskim śrubokrętem odkręca, czy jest jakis inny sposób?
mówisz o wyjściu z nagrzewnicy.Najlepiej odpowietrzać w ten sposób że nawiewy na full gorąco i całkiem ściągnąć przewód z tego króćca aż porządnie zacznie lecieć ;-)

Awatar użytkownika
PiotrLublin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 262
Rejestracja: 06 gru 2011, 20:59
Lokalizacja: Lublin

Post autor: PiotrLublin » 09 lut 2012, 21:06

shellah pisze:a przy parowniku próbowałeś odpowietrzać :?: może przytkało coś, lub jest za wysoko
Ale na benzynie jak chodzi to samo jest ;/
shellah pisze:mówisz o wyjściu z nagrzewnicy.Najlepiej odpowietrzać w ten sposób że nawiewy na full gorąco i całkiem ściągnąć przewód z tego króćca aż porządnie zacznie lecieć ;-)
Tak robię, ze odkręcam go na maxa, syczy, a potem zaczyna lecieć płyn z bąbelkami, a po chwili czysty płyn, lecz jak znów zakręcę trochę pochodzi i znów chce zobaczyć czy dalej jest powietrze to leci płyn z bąbelkami, a potem czysty płyn. Trochę chaotycznie, ale tak jest :D

No bo nie wiem jak usunąc całkowicie z tam tad powietrze :?:

[ Dodano: 2012-02-09, 21:13 ]
karol89 pisze:Nie powiedział bym czy się opłaca lepiej kupić drug silnik...Ja miałem u siebie taki dylemat jak rozebraliśmy ACK silnik był przegrzany i panewki się przytopiły do wału i obracały w korbowodach musiałem kupić drugi wał. Kupiłem drugi wał z panewkami (korby + podopory)
Zrobiliśmy gruntowną odbudowę motoru trochę więcej mnie to kosztowało niż kupić drugi cąły silnik ale wiem teraz co mam. <ok>
Tak w umie to panewka jak nieraz obrócona to może się nie świecić ciśnienie oleju.
Mieliśmy tak przy sprinterze firmowym CDI412 momentalnie korba wypadła bokiem przy 110km/h a ciśnienie się nie świeciło w ogóle. Silnik normalnie później odpalał na 3 cylindrach i się nie świeciło ciśnienie oleju pomimo korby w boku :mrgreen:
Ciekawe ile by mnie kosztowała naprawa tego :?:

Awatar użytkownika
KrUsZyNa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 140
Rejestracja: 29 maja 2008, 09:42
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Kontakt:

Post autor: KrUsZyNa » 09 lut 2012, 21:44

kolego przeczytaj http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=64170.0;wap2 i spróbuj tak jak tam jest opisane, u mnie po wymianie uszczelek po głowicami było tak jak u ciebie i pomogło... właśnie takie odpowietrzanie <ok> albo jest zamulona nagrzewnica. Jeśli masz reduktor zavoli to ok bo magic III lubią puszczać gaz w płyn i przez to się zapowietrza układ. Możesz zrobić próbę na zawartość spalin w płynie, żeby wyeliminować uszczelkę pod głowicą. Kupiłem tak silnik od kolegów z forum (nie będę pisał od kogo w każdym razie z okolic lublina) ponoć w stanie idealnym :-/ po założeniu nie dało się odpowietrzyć i zrobiłem próbę na zawartość spalin w płynie okazało się ze uszczelka był wywalona... :-|objawy były takie jak u ciebie.

Awatar użytkownika
PiotrLublin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 262
Rejestracja: 06 gru 2011, 20:59
Lokalizacja: Lublin

Post autor: PiotrLublin » 09 lut 2012, 22:31

KrUsZyNa pisze:kolego przeczytaj http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=64170.0;wap2 i spróbuj tak jak tam jest opisane, u mnie po wymianie uszczelek po głowicami było tak jak u ciebie i pomogło... właśnie takie odpowietrzanie <ok> albo jest zamulona nagrzewnica. Jeśli masz reduktor zavoli to ok bo magic III lubią puszczać gaz w płyn i przez to się zapowietrza układ. Możesz zrobić próbę na zawartość spalin w płynie, żeby wyeliminować uszczelkę pod głowicą. Kupiłem tak silnik od kolegów z forum (nie będę pisał od kogo w każdym razie z okolic lublina) ponoć w stanie idealnym :-/ po założeniu nie dało się odpowietrzyć i zrobiłem próbę na zawartość spalin w płynie okazało się ze uszczelka był wywalona... :-|objawy były takie jak u ciebie.
Dzieki kruszyna jutro tak spróbuje go odpowietrzyć, w Lublinie na Janowskiej jest podobno facet co zajmuje sie właśnie sprawdzaniem gazow w silniku lub plynie. Powie czy masz walnięta uszczelka czy tez nie, koszt 20 zł za sprawdzenie. Jutro pojadę i to sprawdzę.

A tak btw, to ile kosztowała cie naprawa?

Awatar użytkownika
KrUsZyNa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 140
Rejestracja: 29 maja 2008, 09:42
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Kontakt:

Post autor: KrUsZyNa » 09 lut 2012, 23:32

opłaca się pojechać bo koszt nie wielki u mnie 30zł zapłaciłem gość zatyka takim korkiem zbiorniczek i wlewa płyn w dwa naczynka jak się przebarwi to uszczelka mi dał 100% pewności i miał rację,lepiej niż ściągać głowice w ciemno, miałem części trochę po kosztach ale uszczelki pod głowicę uszczelki kolektorów ssący i wydechowe uszczelki pokrywy zaworów płyn olej filtr ok (miałem kupić szpilki głowicy ale ktoś wcześniej zmieniał i były nawet nie dokręcone dobrze wiec dałem sobie spokój) wyszło ok 300zł części, planowanie i sprawdzanie szczelności głowic 160zł i robota u kumpla w warsztacie 200zł, szpilki jak będziesz kupował około 160-170 zł.

Awatar użytkownika
PiotrLublin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 262
Rejestracja: 06 gru 2011, 20:59
Lokalizacja: Lublin

Post autor: PiotrLublin » 11 lut 2012, 09:24

KrUsZyNa pisze:opłaca się pojechać bo koszt nie wielki u mnie 30zł zapłaciłem gość zatyka takim korkiem zbiorniczek i wlewa płyn w dwa naczynka jak się przebarwi to uszczelka mi dał 100% pewności i miał rację,lepiej niż ściągać głowice w ciemno, miałem części trochę po kosztach ale uszczelki pod głowicę uszczelki kolektorów ssący i wydechowe uszczelki pokrywy zaworów płyn olej filtr ok (miałem kupić szpilki głowicy ale ktoś wcześniej zmieniał i były nawet nie dokręcone dobrze wiec dałem sobie spokój) wyszło ok 300zł części, planowanie i sprawdzanie szczelności głowic 160zł i robota u kumpla w warsztacie 200zł, szpilki jak będziesz kupował około 160-170 zł.
Dzieki, właśnie za 30 min jade zobacze to,
a mam jeszcze pytanie, wlasnie wywaliło mi plyn chłodniczy z tydzień temu, ale zza silnika, jakis przewód pękł albo nie wiem, nie moge nic tam zobaczyć ani siegnać reką, przez cala noc troche ubyło plynu i wszystko pod samochodem, trójniki sa suche.
Wyciek jest tak jak by na wprost nagrzewnicy, tylko trochę nizej, i wszytko spływa na skrzynie, ani od dolu ani od gory nie mozna zobaczyć skad?
Macie jakies pomysły skąd moze cien plyn? <buu> Ja juz mam dosc :(

kefirsky
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 171
Rejestracja: 29 sty 2009, 03:00
Lokalizacja: Kętrzyn Warm-Maz

Post autor: kefirsky » 11 lut 2012, 10:14

Odkręć kolektor ssący i będziesz miał idealny dostęp do całego rurowiska z wodą w v6. Często puszczają oringi. Dla prawdziwego faceta to drobna naprawa :-D

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl