Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy ucando.pl

FAQ - Nie wiesz jaki silnik wybrać? zajrzyj tutaj!

Znalazłem ciekawą ofertę! Miejsce pytań, próśb o porady przed zakupem Audi 80/90/Coupe/Cabrio.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
gornik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3207
Rejestracja: 08 lip 2008, 00:15
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: gornik » 12 lut 2012, 09:58

BABYLON pisze:Z tego co czytam to silnika • 2.0E 16V (140KM), R4, silnik benzynowy (06.1995-07.1996) – 16 zaworów – typ ACE nie dostanę w Audi Cabrio bo były montowane tylko w Coupe?
Szukałem w portalu mobile.de i nie ma

To mam problem:
- na auto powyżej 2 litrów jest chyba 13,1% akcyzy przy sprowadzeniu do Polski
- silnik 2.0 115 KM idealny do przeróbki na gaz ale przy 1,5 tonowym aucie chyba będzie dla mnie za słaby
-1.8 20V - jest spora oferta ale czytam i są opinie negatywne (tym bardziej z gazem)
Kolego, ACE teoretycznie były montowane, ale w praktyce nie spotkałem się z nimi w tym modelu. Coupe/Sedan/Avant owszem są. Nie polecałbym Ci jednak tej jednostki.

Najlepszym kompromisem będzie właśnie ADR 1.8 20v - nowsza technologia 5 zaworów na cylinder i wystarczający kompromis osiągi/spalanie. Nie słyszałem, żeby były problemy z tą jednostką przy LPG. Nie wyobrażasz sobie jakie są problemy z silnikami na mechanicznym wtrysku tj. ACE 2.0 16v i NG 2.3. Tutaj to się dzieją cuda.

Dodam tylko ile wynoszą dokładanie stawki podatku akcyzowego:

samochody osobowe o poj. do 2000 cm3 – 3,1%
samochody osobowe o poj. powyżej 2000 cm3 – 18,6 %

P.S. : Nie przejmuj się wysoką akcyzą na powyżej 2000cm3, temat do przejścia ;-)

Awatar użytkownika
august
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 63
Rejestracja: 26 cze 2012, 21:45
Lokalizacja: Poznań

Post autor: august » 25 lip 2012, 10:23

Nie ma jeszcze ani słowa o AHU. Czym się różni od 1Z?

ffsapher
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 32
Rejestracja: 12 kwie 2011, 21:40

Post autor: ffsapher » 25 lip 2012, 10:37

lekko programem i występował w golfach 3, audi a4 i fordach glaxy, z tego co mi wiadomo silnik produkowany od 1996 r. osprzęt ten sam co silniki audi 80 po 94r

Awatar użytkownika
august
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 63
Rejestracja: 26 cze 2012, 21:45
Lokalizacja: Poznań

Post autor: august » 25 lip 2012, 10:44

...i w B4 cabrio ;)
Czyli osprzęt pierburg? Bo już się pogubiłem.

ffsapher
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 32
Rejestracja: 12 kwie 2011, 21:40

Post autor: ffsapher » 25 lip 2012, 21:06

jestem prawie pewien ze tak

Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 25 lip 2012, 22:17

august pisze:Nie ma jeszcze ani słowa o AHU. Czym się różni od 1Z?
Bo tutaj są opisane silniki występujące w A80, a AHU nim nie jest, dlatego też brak jest go w tym spisie, jeśli natomiast chce Ci się go ładnie opisać to daj cynk i się przerobi ;-)

Awatar użytkownika
august
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 63
Rejestracja: 26 cze 2012, 21:45
Lokalizacja: Poznań

Post autor: august » 25 lip 2012, 22:42

W 80 cabrio występuje, z chęcią bym go opisał, ale jeszcze nic o nim nie wiem.

Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 25 lip 2012, 22:55

august pisze:W 80 cabrio występuje, z chęcią bym go opisał, ale jeszcze nic o nim nie wiem.
Fakt, zapomniałem że w Cabrio od 96. roku był montowany też bliźniaczy dla 1Z silniczek AHU, postaram się coś o nim dorzucić jak znajdę chwilę ale pewnie znawcy diesli powiedzą więcej.

P.s Kolego, nie Audi 80 Cabrio, tylko Audi Cabrio, bo to co napisałeś nie występuje w przyrodzie <ok>

Awatar użytkownika
august
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 63
Rejestracja: 26 cze 2012, 21:45
Lokalizacja: Poznań

Post autor: august » 26 lip 2012, 02:11

Tak, ale byłaby wątpliwość czy chodzi o cabrio na bazie B4 czy B6, a tak jest jasność. :)

Awatar użytkownika
Mabrothrax
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2442
Rejestracja: 05 kwie 2009, 10:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Mabrothrax » 26 lip 2012, 06:21

august pisze:Tak, ale byłaby wątpliwość czy chodzi o cabrio na bazie B4 czy B6, a tak jest jasność. :)
A nie, bo od 1991 do 2000 produkowano Audi Cabrio typ 8G i to wyjaśnia wszystko :-)
Ostatnio zmieniony 26 lip 2012, 07:50 przez Mabrothrax, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
august
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 63
Rejestracja: 26 cze 2012, 21:45
Lokalizacja: Poznań

Post autor: august » 26 lip 2012, 07:35

Faktycznie tak jest. Ale skoro już się tak poprawiamy to chyba do 2000 ;-)

Awatar użytkownika
Mabrothrax
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2442
Rejestracja: 05 kwie 2009, 10:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Mabrothrax » 26 lip 2012, 07:49

Nie poprawiam :-) Tak do 2000, pomyłeczka :-)

Co do poliftowego diesla warto powiedzieć, że silnik AHU posiada turbinę VNT oraz 11mm pompę paliwa co czyni go bardzo podatnym na tuningi z miejsca. Jak i 1Z jest to konstrukcja bardzo udana.

Awatar użytkownika
gornik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3207
Rejestracja: 08 lip 2008, 00:15
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: gornik » 27 lip 2012, 22:24

ffsapher pisze:lekko programem i występował w golfach 3.fordach glaxy
Oznaczenie to samo, ale obawiam się, że golf 3 i Galaxy mają poprzeczne motory :)

Awatar użytkownika
tomekk666
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1508
Rejestracja: 12 kwie 2009, 11:46
Lokalizacja: Iława

Post autor: tomekk666 » 27 lip 2012, 22:50

Mabrothrax pisze:że silnik AHU posiada turbinę VNT
A to ciekawe :mrgreen: AHU nie ma VNT ;-) AHH posiada VNT, ale nie o tym silniku tutaj mowa :-P

Awatar użytkownika
lobos
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 155
Rejestracja: 27 lis 2012, 23:24
Lokalizacja: PL

Post autor: lobos » 07 gru 2012, 23:31

Podoba mi się opis do silnika ABC, jestem w posiadaniu auta z takim właśnie silnikiem i muszę przyznać że jest rewelacyjny, mogą się sypać przeguby, łożyska, pompa paliwa wysiąść ale silnik jeszcze ani razu mnie nie zawiódł, pomimo swojego wieku i już prawie 300tysi na liczniku dalej jeździ na pełnym syntetyku i się nie poci a tak nawiasem mówiąc to mit że ponoć starsze auta lub te z dużym przebiegiem muszą jeździć na pół syntetyku lub mineralu, najstarszy dziadzio jeśli jest dobrze utrzymywany może śmigać na pełnym syntetyku. <ok>

ODPOWIEDZ

Wróć do „Kupujemy Audi 80/90, Coupe, Cabrio”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl