Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 1.9 TDI Z1] Podłączenie przewodów N75 egr vacum

ODPOWIEDZ
bebok
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 09 lis 2011, 18:18
Lokalizacja: Zabrze

[b4 1.9 TDI Z1] Podłączenie przewodów N75 egr vacum

Post autor: bebok » 12 lut 2012, 10:03

Witam mam pewny problem wiem jak powinno wyglądać połączenie n75 z forum :mrgreen: , egr może być odłączony i auto powinno jeździć i tak jest ale po pewnym czasie hamulce mi sie blokuja w przednich kołach. Zgasze silnik poczekam chwile i puszczają.
A np. jak zablokuje mi koła i czekam aż sie ostudzi i silnik pracuje to nie puszcza ale jak zgaszę to ustaje co to może być??
Dodam że miałem całkowicie inaczej połączone wszystkie przewody i wtedy nie blokowało

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 12 lut 2012, 10:24

Zeby prawidłowo podłączyc N75 musisz wezyk wychodzący od turbo zimnej strony podłączyć do dolnego metalowego króćca w N75.
Nastepnie króciec który jest skierowany w prawą strone do gruszki WG.
A ten pionowy króciec zaworu do obudowy filtra powietrza <ok>

bebok
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 09 lis 2011, 18:18
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: bebok » 12 lut 2012, 10:32

no właśnie tak zrobiłem i zaczęło blokować hamulce, na pewno ktoś włożył palce i źle z powrotem poskładał a może coś źle mam przy pompie vacum do pompy hamulcowej jak tam powinno wyglądać??

jetta1911
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 179
Rejestracja: 27 wrz 2009, 11:13
Lokalizacja: Duczki

Post autor: jetta1911 » 12 lut 2012, 11:27

Panowie ja was nie rozumiem co ma turbo do chamulcuw.

Przecież turbo daje ciśnienie anie podciśnienie.

I podstawowe pytanie kolego sprawdzałeś kiedyś hamulce?? :roll:

bebok
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 09 lis 2011, 18:18
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: bebok » 12 lut 2012, 11:43

hamulce są nowe tarcze i klocki przód i tył.
po prostu albo mechanik namieszał lub poprzedni właściciel i źle po podłączał wszystkie przewody takie cienki i chciałbym wiedzieć gdzie jaki podłączyć n75 wiem ale jest jeszcze reszta przy pompie vacum i serwo hamulcowe

jetta1911
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 179
Rejestracja: 27 wrz 2009, 11:13
Lokalizacja: Duczki

Post autor: jetta1911 » 12 lut 2012, 12:20

ale z tego co piszesz to masz problem tylko z przodem anie z całym układem hamulcowym

a jeśli chodzi o N 75 to niema nic wspólnego z hamulcowi.
a co do wężyków :?: do serwa to jest obojętne jak podłączysz

[ Dodano: 2012-02-12, 12:22 ]
A mam takie pytanie kto robił te hamulce ty kolego czy ten mechanik ???

bebok
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 09 lis 2011, 18:18
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: bebok » 12 lut 2012, 13:13

mechanik robił hamulce, ok zgodzę sie bo to oczywiste ze n75 nie ma nic wspólnego,
ale obok n75 jest jeszcze jeden zawór sterujący i jak on ma być podłączony? bo z tego co się dowiedziałem to idą jakieś wężyki z serwa hamulcowego może tu mam coś nie tak.

Awatar użytkownika
rafal9h10
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 228
Rejestracja: 06 sty 2010, 18:31
Lokalizacja: Uchanie/Chełm

Post autor: rafal9h10 » 12 lut 2012, 15:26

Ten drugi elektrozawór to N18 od EGR. Podłączasz tak jak na poniższym rysunku. Jednak to na pewno nie on powoduje blokowanie hamulców lecz najprawdopodobniej jest to wina serwo.
Obrazek

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 13 lut 2012, 11:03

O ile n75 do hamulców nic nie ma ,to n18 może mieć wpływ na hamowanie.
N18 pracuje w podciśnieniu które wytwarza pompa vacum. Z tego samego podcisnienia korzysta też serwo. Jeśli ktoś odpiał wężyk z gruchy egr a go nie zaślepił to podciśnienie będzie uciekac i nie będzie wspomagania hamulców. Zaślepiając egr najlepiej zaślepić wężyk zaraz za vacu pompą.

bebok
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 09 lis 2011, 18:18
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: bebok » 13 lut 2012, 19:33

Dziękuje za odpowiedzi zaślepiłem tak jak napisałeś.
pewnie teraz będzie ok <piwo>

sowa_81
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 222
Rejestracja: 08 kwie 2008, 18:20
Lokalizacja: Warszawa/WF

Post autor: sowa_81 » 13 lut 2012, 21:35

spiczi pisze:Zaślepiając egr najlepiej zaślepić wężyk zaraz za vacu pompą.
Krzysiek czyli wężyk który idzie z serwa do n18?
A jeśli ja mam odpiętą tylko wtyczkę od zaworu to też muszę zaślepiać wężyk?

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 14 lut 2012, 09:39

sowa_81 pisze:
spiczi pisze:Zaślepiając egr najlepiej zaślepić wężyk zaraz za vacu pompą.
Krzysiek czyli wężyk który idzie z serwa do n18?
A jeśli ja mam odpiętą tylko wtyczkę od zaworu to też muszę zaślepiać wężyk?
nie musisz zaślepiać jeśli wtyczke masz odpiętą. Ale zmniejszasz ryzyko że jeśli np wężyk pomiędzy vacu a n18 pęknie to nie braknie hamulców. U siebie zauważyłem że po zaślepieniu wyjścia z Vacu na n18 poprawiła się delikanite reakcja na pedłą hamulca.

Awatar użytkownika
hackthemilk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 587
Rejestracja: 14 maja 2009, 20:37
Lokalizacja: LTM-LHR

Post autor: hackthemilk » 18 gru 2013, 19:00

a co jezeki nie odpiąłem wężyka z gruchy egru a sam egr zaślepiłem tuz za gruszką i za rurką łącząca wydech z egr czy tez będę musiał zaślepić przewód zaraz za vacum ?

Awatar użytkownika
kamsta
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 664
Rejestracja: 25 sty 2013, 11:05
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: kamsta » 18 gru 2013, 23:32

Kolego bebok ja ci odpowiem że dalej będzie blokować. Bo wspomaganie ma się ni jak do tego że ci hamulce się blokują. Jak zmieniałem skrzynie biegów u siebie to przez przypadek rozpiełem wężyk od podciśnienia. Jedynym skutkiem tego był twardy pedał hamulca i trzeb dużo większej siły by uzyskać dużą skuteczność hamowania. A twój problem to mechanik. Pewnie tłoczki hamulcowe porośnięte rudą wcisną i teraz mają problem z cofnięciem się i dlatego blokuje ci hamulec.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl