Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b3 1,9D 1Y] problem z temperatura

dabek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 11 cze 2011, 00:11

[b3 1,9D 1Y] problem z temperatura

Post autor: dabek » 12 lut 2012, 15:06

Czy mógłby mi ktoś poradzić jaka może być przyczyna iż wskazówka temperatury wskazuje podczas jazdy ok 95st nawet do 100st, co dziwnego jest to w trasie. został wymieniony termostat, czujnik wentylatora-sprawdzane na krótko i sie włącza, sam wentylator włącza sie dopiero przy około 103st, czy takie objawy wskazują na zatkana chłodnice,
Aha jeszcze jedno przy 100st włącza sie dodatkowa elektryczna popka.
Jezeli taka jaka byscie proponowali gdyz na allegro ceny są rozmaite cenowo
http://allegro.pl/audi-80-b3-b4-1-6-1-8 ... 52622.html
http://allegro.pl/chlodnica-wody-audi-8 ... 12248.html

Czy trudny jest jej montaż?
podobno można chłodnicy wypłukac jakimis płynami ale niby może po tym cieknąć.

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 12 lut 2012, 16:07

A sprawdzałes na termostacie jaką ma temperature otwarcia, bo sa tez ktore otwieraja sie przy 97.
Jak już nagrzeje sie Tobie to dotknij czy cała chłodnica jest gorąca czy tylko niektóre jej elementy.
A w środku mocno grzeje jak dasz ciepłe powietrze na max'a :?:

dabek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 11 cze 2011, 00:11

Post autor: dabek » 12 lut 2012, 17:04

no w środku bardzo ciepło, ale w wakacje to temp max 95 była i z czasem sie robi roraz wiecej

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 12 lut 2012, 20:12

do sprawdzenia czujnik podający temperaturę na zegary.Albo miernikiem sprawdzisz rezystancje albo podmiana na inny.możesz też zacząć od przeczyszczenia styków tego czujnika i styków we wtyczce idącej do niego.Na razie nie myśl o wymianie chłodnicy ani o jej czyszczeniu tylko sprawdź to co napisałem...Druga sprawa to możliwe że termostat który masz nowy za późno się otwiera nie tylko przez to jak kolega wpisał że ma za wysoką temp otwarcia tylko po prostu może być walnięty...dowiedz się przy jakiej temperaturze powinna załączać się dodatkowa pompka wody.Jeśli przy 100 stopniach a ty 100 będziesz miał na wskaźniku tzn że wina leży po stronie termostatu.Chłodnice można przeczyścić.Sama chłodnica nie powinna cieknąc po czyszczeniu.ciekną zazwyczaj połączenia węży...
a dodatkowa pompa wody nie powinna się załączać po wyłączeniu silnika jeśli płyn osiągnie jakąś temperaturę??

dabek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 11 cze 2011, 00:11

Post autor: dabek » 12 lut 2012, 21:43

a jakby całkiem termostat wyjąc i zobaczyc jak temperatura skacze??

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 12 lut 2012, 21:58

Jak wyjmiesz termostat a chłodnica będzie przetkana to w ogóle wskazówka ci się nie ruszy.Szkoda że nie pamiętasz jaki termostat masz założony tzn temperaturę otwarcia ale myślę że jak kupowałeś i powiedziałeś do jakiego samochodu to dali ci dobry.U nas termostat powinien otwierać się przy 87 stopniach.Jak będziesz miał te 90 stopni na wskaźniku to sprawdź czy dolny wąż od chłodnicy robi się ciepły.Jeśli będzie zimny tzn że albo termostat się przycina albo wskaźnik źle wskazuje.Aby sprawdzić wskaźnik to najlepiej zmierzyć rezystancje czujnika od temperatury i porównać ze wskazaniami wskaźnika wtedy będziesz mógł wykluczyć wskaźnik i czujnik i zająć się termostatem i chłodnicą...

dabek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 11 cze 2011, 00:11

Post autor: dabek » 13 lut 2012, 10:24

a nie powinno byc ze jak zatkana chlodnica to bez termostatu płyn bedzie krążył tylko po silniku bo do chlodnicy nie bedzie miał dostepu wiec tez sie powinien nagrzewac

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 13 lut 2012, 10:57

no tak ale wiesz jak byś musiał mieć zabitą chłodnicę by tak było.Moim zdaniem jak by chłodnica była tak zawalona to nagrzewnica tez...

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Re: [b3 1,9D 1Y] problem z temperatura

Post autor: spiczi » 13 lut 2012, 11:18

dabek pisze:..
Aha jeszcze jedno przy 100st włącza sie dodatkowa elektryczna popka.
..
Nie wiedziałem że 1,9d ma dodatkową pompe wody. Ciekawe jaki czujnik steruje za jej włączanie.

Ile masz czujników na wężach wodnych i na ile ponów są? Wg etki w krócu jest jeden czujnik dwupinowy opisany jako czujnik temperatury/ wskaźnik temperatury. Może się okazać że poprostu czujnik zawyża i dlatego na wskaxniku jest 100st i ten sam czujnik moze załączać dodatkowa pompke.

dabek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 11 cze 2011, 00:11

Post autor: dabek » 13 lut 2012, 16:09

a to cała chłodnica równo powinna byc ciepła? i powinna byc ciepła czy gorąca?.
A to można w któryms miejscu przyłozyc elektroniczny termometr i sprawdzic temperature?
No jeden czujnik jest z tego co widziałem

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 13 lut 2012, 17:58

Jak termostat się otworzy (normalnie ~90°C) to dolny wąż powinien zrobić się ciepły i ciepła woda rozejdzie się po całej chłodnicy i powinna byc ona cała w miare rownomiernie ciepła. Jak sielnik chodzi na wolnych obrotach to pompa wody ma mniejszą wydajności chłodnica bedzie sie chwile nagrzewać.

Napewno nie masz tylko jednego czujnika na wężach wodnych. Będzie ich pewnie 3 łacznie. Zajrzyj na tył silnika na wąż który wychodzi do nagrzewnicy, tam będa/bedzie czujnik i czujnik/czujniki bedą też na króćcu wodnym wychodzączym z głowicy (z tyłu pompy wtryskowej).

dabek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 11 cze 2011, 00:11

Post autor: dabek » 17 lut 2012, 19:36

przy 95st dolny wąż jest z góry bardzo gorący ale ze spodniej strony taki chłodnawy, jakto??

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 18 lut 2012, 07:59

a chłodnica jaka jest?? pamiętaj że w układzie chłodzenia obieg wody jest skierowany w jedna stronę,wymuszony przez pompę i woda nie będzie biegła do chłodnicy górnym i dolnym wężem bo jak by z niej się wydostała?? jak się otwiera termostat to woda wpada górnym wężem do chłodnicy biegnie przez chłodnice i wylatuje dolnym.Dolny wąż robi się powoli gorący przez wodę od strony termostatu.Jak by wąż robił się od razu gorący cały to zanim chłodnica by się nagrzała już by ci się wiatraki włączyły bo czujnik jest niedaleko dolnego węża.U mnie jest tak samo.Dolny wąż robi się gorący ale przy samej chłodnicy jest letni.W tym czasie chłodnica robi się u góry gorąca,później prawa strona a następnie dół i załączają się wiatraki...

dabek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 11 cze 2011, 00:11

Post autor: dabek » 18 lut 2012, 09:27

a to chłodnica zawsze w takiej kolejności sie nagrzewa? z prawej strony czyli od pasazera mam rozumiec?
Dziwi mnie jeszcze fakt ze dzis po nocy -10stopni, gdzie samochód stał na dworze, rano po odpaleniu i przejechaniu od razu w trasie ok 10km i 80km/h temperatura była juz około 90st, gdzie również był włączony nawiew wew samochodu by nagrzac wnetrze, czy to troche nie za szybko by sie zagrzał?

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 18 lut 2012, 13:45

U mnie i u znajomych w ich osiemdziesiątkach tak się nagrzewa chłodnica i wszytko jest ok.A co do nagrzewania się układu to o wiele wcześniej powinieneś mieć 90 stopni.U mnie np po przejechaniu ok 4-5 km już jest 90 stopni...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl