[b3 1,9D 1Y] problem z temperatura
[b3 1,9D 1Y] problem z temperatura
Czy mógłby mi ktoś poradzić jaka może być przyczyna iż wskazówka temperatury wskazuje podczas jazdy ok 95st nawet do 100st, co dziwnego jest to w trasie. został wymieniony termostat, czujnik wentylatora-sprawdzane na krótko i sie włącza, sam wentylator włącza sie dopiero przy około 103st, czy takie objawy wskazują na zatkana chłodnice,
Aha jeszcze jedno przy 100st włącza sie dodatkowa elektryczna popka.
Jezeli taka jaka byscie proponowali gdyz na allegro ceny są rozmaite cenowo
http://allegro.pl/audi-80-b3-b4-1-6-1-8 ... 52622.html
http://allegro.pl/chlodnica-wody-audi-8 ... 12248.html
Czy trudny jest jej montaż?
podobno można chłodnicy wypłukac jakimis płynami ale niby może po tym cieknąć.
Aha jeszcze jedno przy 100st włącza sie dodatkowa elektryczna popka.
Jezeli taka jaka byscie proponowali gdyz na allegro ceny są rozmaite cenowo
http://allegro.pl/audi-80-b3-b4-1-6-1-8 ... 52622.html
http://allegro.pl/chlodnica-wody-audi-8 ... 12248.html
Czy trudny jest jej montaż?
podobno można chłodnicy wypłukac jakimis płynami ale niby może po tym cieknąć.
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
do sprawdzenia czujnik podający temperaturę na zegary.Albo miernikiem sprawdzisz rezystancje albo podmiana na inny.możesz też zacząć od przeczyszczenia styków tego czujnika i styków we wtyczce idącej do niego.Na razie nie myśl o wymianie chłodnicy ani o jej czyszczeniu tylko sprawdź to co napisałem...Druga sprawa to możliwe że termostat który masz nowy za późno się otwiera nie tylko przez to jak kolega wpisał że ma za wysoką temp otwarcia tylko po prostu może być walnięty...dowiedz się przy jakiej temperaturze powinna załączać się dodatkowa pompka wody.Jeśli przy 100 stopniach a ty 100 będziesz miał na wskaźniku tzn że wina leży po stronie termostatu.Chłodnice można przeczyścić.Sama chłodnica nie powinna cieknąc po czyszczeniu.ciekną zazwyczaj połączenia węży...
a dodatkowa pompa wody nie powinna się załączać po wyłączeniu silnika jeśli płyn osiągnie jakąś temperaturę??
a dodatkowa pompa wody nie powinna się załączać po wyłączeniu silnika jeśli płyn osiągnie jakąś temperaturę??
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
Jak wyjmiesz termostat a chłodnica będzie przetkana to w ogóle wskazówka ci się nie ruszy.Szkoda że nie pamiętasz jaki termostat masz założony tzn temperaturę otwarcia ale myślę że jak kupowałeś i powiedziałeś do jakiego samochodu to dali ci dobry.U nas termostat powinien otwierać się przy 87 stopniach.Jak będziesz miał te 90 stopni na wskaźniku to sprawdź czy dolny wąż od chłodnicy robi się ciepły.Jeśli będzie zimny tzn że albo termostat się przycina albo wskaźnik źle wskazuje.Aby sprawdzić wskaźnik to najlepiej zmierzyć rezystancje czujnika od temperatury i porównać ze wskazaniami wskaźnika wtedy będziesz mógł wykluczyć wskaźnik i czujnik i zająć się termostatem i chłodnicą...
Re: [b3 1,9D 1Y] problem z temperatura
Nie wiedziałem że 1,9d ma dodatkową pompe wody. Ciekawe jaki czujnik steruje za jej włączanie.dabek pisze:..
Aha jeszcze jedno przy 100st włącza sie dodatkowa elektryczna popka.
..
Ile masz czujników na wężach wodnych i na ile ponów są? Wg etki w krócu jest jeden czujnik dwupinowy opisany jako czujnik temperatury/ wskaźnik temperatury. Może się okazać że poprostu czujnik zawyża i dlatego na wskaxniku jest 100st i ten sam czujnik moze załączać dodatkowa pompke.
Jak termostat się otworzy (normalnie ~90°C) to dolny wąż powinien zrobić się ciepły i ciepła woda rozejdzie się po całej chłodnicy i powinna byc ona cała w miare rownomiernie ciepła. Jak sielnik chodzi na wolnych obrotach to pompa wody ma mniejszą wydajności chłodnica bedzie sie chwile nagrzewać.
Napewno nie masz tylko jednego czujnika na wężach wodnych. Będzie ich pewnie 3 łacznie. Zajrzyj na tył silnika na wąż który wychodzi do nagrzewnicy, tam będa/bedzie czujnik i czujnik/czujniki bedą też na króćcu wodnym wychodzączym z głowicy (z tyłu pompy wtryskowej).
Napewno nie masz tylko jednego czujnika na wężach wodnych. Będzie ich pewnie 3 łacznie. Zajrzyj na tył silnika na wąż który wychodzi do nagrzewnicy, tam będa/bedzie czujnik i czujnik/czujniki bedą też na króćcu wodnym wychodzączym z głowicy (z tyłu pompy wtryskowej).
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
a chłodnica jaka jest?? pamiętaj że w układzie chłodzenia obieg wody jest skierowany w jedna stronę,wymuszony przez pompę i woda nie będzie biegła do chłodnicy górnym i dolnym wężem bo jak by z niej się wydostała?? jak się otwiera termostat to woda wpada górnym wężem do chłodnicy biegnie przez chłodnice i wylatuje dolnym.Dolny wąż robi się powoli gorący przez wodę od strony termostatu.Jak by wąż robił się od razu gorący cały to zanim chłodnica by się nagrzała już by ci się wiatraki włączyły bo czujnik jest niedaleko dolnego węża.U mnie jest tak samo.Dolny wąż robi się gorący ale przy samej chłodnicy jest letni.W tym czasie chłodnica robi się u góry gorąca,później prawa strona a następnie dół i załączają się wiatraki...
a to chłodnica zawsze w takiej kolejności sie nagrzewa? z prawej strony czyli od pasazera mam rozumiec?
Dziwi mnie jeszcze fakt ze dzis po nocy -10stopni, gdzie samochód stał na dworze, rano po odpaleniu i przejechaniu od razu w trasie ok 10km i 80km/h temperatura była juz około 90st, gdzie również był włączony nawiew wew samochodu by nagrzac wnetrze, czy to troche nie za szybko by sie zagrzał?
Dziwi mnie jeszcze fakt ze dzis po nocy -10stopni, gdzie samochód stał na dworze, rano po odpaleniu i przejechaniu od razu w trasie ok 10km i 80km/h temperatura była juz około 90st, gdzie również był włączony nawiew wew samochodu by nagrzac wnetrze, czy to troche nie za szybko by sie zagrzał?