Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

2.0 AAD LPG. Problemy z pb i gazem 2.0aad na wtrysku

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
marcinkoza1985
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 17 gru 2011, 15:23

2.0 AAD LPG. Problemy z pb i gazem 2.0aad na wtrysku

Post autor: marcinkoza1985 » 11 lut 2012, 12:41

Witam wszystikich.mam taki problem.Rano jak odpalam na paliwku to od razu lapie i trzyma 1100 obrotiow(wymienione ostatnio krokowiec,wtrysk rozruchowy, wtryski paliwa bo nic nie dawaly,bloczek przy rozdzielaczu,uszczelniacze wtryskow i wszelakie uszczelki do tego,rozdzielacz wraz z przeplywka)jak go kupilem to nie chodzil na benzynie.troche wsadzilem i dziala.teraz opisuje swoj problem.jak go odebralem od mechanika to normalnie jechal na pb.5km przejechalem bez zaciec,szarpan itp.pozniej przelaczylem na gaz.tez wszystko ladnie.bylo w nocy -25 stopni.odpalil na paliwku od razu.cieszylem sie bardzo ale do czasu 1km gdzie zaczelo szarpac i nie dalo sie w ogole jechac.wiec na gaz bo jak inaczej?jak sie zagrzal to normalnie na gazie.nie wiem co sie dzieje.dziwne jest to ze nie moge przelaczyc z gazu na pb.:(cieplego odpale na pb ale tylko namoment.pozniej gasnie.odlaczylem klemy na cala noc i rano znow moglem przejechac duzo na pb.co jest?juz mnie to denerwuje. to jest moj silnik. Obrazek
Ostatnio zmieniony 11 lut 2012, 13:38 przez marcinkoza1985, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 11 lut 2012, 13:29

Na początek zapoznaj sie z tym
_uwaga

ziko
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 25
Rejestracja: 03 gru 2008, 07:32

Post autor: ziko » 11 lut 2012, 16:29

jeżeli po odłączeniu klemy auto chodzi dobrze, znaczyłoby to, że ecu dostaje błędne informacje o składzie spalin i błędnie koryguje dawke paliwa. należało by sprawdzić sonde lambda. Jeżeli auto zaczyna wariować po jeździe na gazie to wypadałoby wyregulować instalacje, a jeżeli to instalacja 1 gen to lambda nie może wysyłać informacji do ecu podczas jazdy na gazie.

marcinkoza1985
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 17 gru 2011, 15:23

2.0 AAD LPG. Problemy z pb i gazem 2.0aad na wtrysku

Post autor: marcinkoza1985 » 11 lut 2012, 18:45

tylko ze tak jest niestety.juz mam dosc tego samochodu.gaz wyregulowany(tak powiedzieli).tylko ze przejechalem 107km i zatankowalem 17lt.czy to jest normalne?

ziko
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 25
Rejestracja: 03 gru 2008, 07:32

Post autor: ziko » 11 lut 2012, 23:05

instalacja 1,2 czy 3 generacji??
17/107 to troche za dużo, no chyba,że nie odrywasz gazu od podłogi lub większość jazdy spędzasz w korkach, a to spalanie pb czy lpg, bo jeśli lpg to moja 2.0E 3A pali 11/100lpg a jeżdże agresywnie. Mam moją 80 5 lat i zawsze jeździła jak złoto, jakieś 2 miesiące temu przestała jeździć na benzynie (jeździła tylko po resecie ecu) więc pojechałem wyregulować gaz co tylko pogorszyło sprawe, kupiłem na allegro tester lambda za jakieś 30 zł i okazało sie, że sonda podaje stałe napięcie 0,3V więc ją wymieniłem na nową (zamiennik który wizualnie wygląda identycznie jak oryginalny bosch bo poprzedni zamiennik taki cienki nie wytrzymał roku i odzyskałem pieniążki) po wymianie sondy żadnej poprawy więc wymieniłem sprawny czujnik temp płynu na nowy za 20 zł i żadnej poprawy, auto dalej jeździło na benzynie dopiero po resecie ecu, oczywiście ecu nie migał żadnych błędów oprócz spalin poza tolerancją, ostatecznie miesiąc temu,do elektrozaworu parownika podłączyłem przekaźnik odcinający sonde lambda podczas jazdy na lpg i moje auto znowu jeździ jak złoto.

Awatar użytkownika
kuba1990
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 129
Rejestracja: 27 sty 2011, 20:33
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: kuba1990 » 11 lut 2012, 23:12

powiem tylko ze mi tez świrował, podobne objawy co u autora tematu, Skoczylas się na wymianie sondy i wszystko wróciło do normy :-) no ale 300zł poszlo :-(

marcinkoza1985
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 17 gru 2011, 15:23

2.0 AAD LPG. Problemy z pb i gazem 2.0aad na wtrysku

Post autor: marcinkoza1985 » 12 lut 2012, 08:21

czyli lambda do wymiany?a mowial cos o adaptacji czy jakos tak?

[ Dodano: 2012-02-12, 08:22 ]
instalacja nie wiem ale jest krokowy na wezu od gazu i jest emulator na gazie.

[ Dodano: 2012-02-12, 08:24 ]
ziko pisze:instalacja 1,2 czy 3 generacji??
17/107 to troche za dużo, no chyba,że nie odrywasz gazu od podłogi lub większość jazdy spędzasz w korkach, a to spalanie pb czy lpg, bo jeśli lpg to moja 2.0E 3A pali 11/100lpg a jeżdże agresywnie. Mam moją 80 5 lat i zawsze jeździła jak złoto, jakieś 2 miesiące temu przestała jeździć na benzynie (jeździła tylko po resecie ecu) więc pojechałem wyregulować gaz co tylko pogorszyło sprawe, kupiłem na allegro tester lambda za jakieś 30 zł i okazało sie, że sonda podaje stałe napięcie 0,3V więc ją wymieniłem na nową (zamiennik który wizualnie wygląda identycznie jak oryginalny bosch bo poprzedni zamiennik taki cienki nie wytrzymał roku i odzyskałem pieniążki) po wymianie sondy żadnej poprawy więc wymieniłem sprawny czujnik temp płynu na nowy za 20 zł i żadnej poprawy, auto dalej jeździło na benzynie dopiero po resecie ecu, oczywiście ecu nie migał żadnych błędów oprócz spalin poza tolerancją, ostatecznie miesiąc temu,do elektrozaworu parownika podłączyłem przekaźnik odcinający sonde lambda podczas jazdy na lpg i moje auto znowu jeździ jak złoto.
co do mojej jazdy to do 3tys obrotów.gora 100km/h.

ziko
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 25
Rejestracja: 03 gru 2008, 07:32

Post autor: ziko » 12 lut 2012, 10:37

jeśli masz jakiś miernik to sprawdź te sonde, napięcie powinno oscylować pomiędzy 0,1a0,9 V jeżeli napięcie się nie zmienia to sonda do wymiany. Oczywiście sonda musi być ciepła więc nie mierzy się jej od razu po odpaleniu silnika.

Awatar użytkownika
kuba1990
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 129
Rejestracja: 27 sty 2011, 20:33
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: kuba1990 » 12 lut 2012, 11:02

No właśnie najpierw dla pewności sprawdź sondę, moja działała ale jak powiedział mechanior nie w 100% dobrze :-|

marcinkoza1985
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 17 gru 2011, 15:23

2.0 AAD LPG. Problemy z pb i gazem 2.0aad na wtrysku

Post autor: marcinkoza1985 » 12 lut 2012, 11:40

tylko miernikiem?a ona gdzie sie znajduje powiedzcie mi.

ziko
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 25
Rejestracja: 03 gru 2008, 07:32

Post autor: ziko » 12 lut 2012, 17:54

sonda jest wkręcona w puszke katalizatora a kabelki łączą się z wiązką obok akumulatora pojedynczy czarny kabelek to sygnał sondy właśnie na nim się dokonuje pomiaru, dwa białe to grzałka. normalnie ten czarny łączy się z zielonym w wiązce ale jak masz emulator lambda, to czarny z sondy idzie do emulatora a z emulatora do wiązki idzie już inny.

marcinkoza1985
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 17 gru 2011, 15:23

2.0 AAD LPG. Problemy z pb i gazem 2.0aad na wtrysku

Post autor: marcinkoza1985 » 12 lut 2012, 20:41

akumulator mam w bagazniku:)jutro zrobie zdjecie emulatora.wyciety mam kat.

ziko
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 25
Rejestracja: 03 gru 2008, 07:32

Post autor: ziko » 12 lut 2012, 21:05

marcinkoza1985, szukając w sieci zdjęcia komory silnika aad które nie było by tak rozmazane jak Twoje znalazłem inny Twój temat w którym masz zdjęcie przepływomierza bez klapy. Jeśli dalej nie masz założonego tego talerza w przepływomierzu to najpierw go załóż bo bez niego na benzynie raczej nie pojedziesz.

marcinkoza1985
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 17 gru 2011, 15:23

2.0 AAD LPG. Problemy z pb i gazem 2.0aad na wtrysku

Post autor: marcinkoza1985 » 12 lut 2012, 21:09

ziko.wszystko mam juz z benzyna zrobione.dziala napewno.wymienione to co na górze napisane.

ziko
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 25
Rejestracja: 03 gru 2008, 07:32

Post autor: ziko » 12 lut 2012, 21:54

faktycznie zapomniałem co tam było na początku, wracamy do lambdy- jest wkręcona w wydech przed katalizatorem, jeśli jest wycięty szukaj jej pomiędzy kolektorem a 1 tłumikiem, potem możesz iść po kablu. Wtyczki powinny być gdzieś w okolicy cewki zapłonowej.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl