co do krokowca, to leżał u mnie w garażu i bladego pojęcia nie mam czy tamto auto na nim działało ... kopułka i palec nowe, przewody i świece ok pół roku ... tyle że przewody janmora ...amath pisze:ja byłbym zdania, że to nie jest wina alternatora.
miałem taką sytuację, że skończyły mi się szczotki i ładowania nie było wcale i do póki się akumulator nie rozładował to autko jechało normalnie.
a ten krokowiec którego podpinałeś był z innego działającego samochodu?
a przewody, kopułka, palec świece?
masz lpg?
[B3 2.0 16v 6a]czy alternator już do wymiany? przeczytajcie
-
- Forum Audi 80
- Posty: 148
- Rejestracja: 07 sty 2007, 11:09
- Lokalizacja: Tychy
-
- Forum Audi 80
- Posty: 148
- Rejestracja: 07 sty 2007, 11:09
- Lokalizacja: Tychy
tak, czyściłem nawet moczyłem go kilka dni w benzynie, potem w nitro- na zasilaczku od kolejki piko działa dobrze ... ale raczej wszystko wskazuje na niego ... wczoraj np. okropnie mi falowało auto, już myślałem, że się coś znowu sypło, a dziś trochę cieplej (bliżej zera temperatura) autko chodzi prawie idealnie ... podejrzewam, że to krokowiec ma kaprysy ... nie wiem tylko czy kupić używkę i wierzyć na "słowo" że to igła itp . czy kupić za 120zł nowy chiński szajs ...amath pisze:a zrób zdjęcie jak ten krokowiec wygląda u Ciebie?
czyściłeś go kiedyś?
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Przypominało się mi jak kolega walczył z innym autem tylko jemu falowało mocniej. Korkowiec czyścił i nawet podmieniał nic nie dawało.audi_sport pisze:Może faktycznie krokowca mam do du***, sprawdzałem na drugi, ale może miałem pecha i ten drugi też był zepsuty ...
A czyścił tak jak ty. Dopiero przy mnie zobaczył że można go rozebrać i wyczyścić dokładniej- po wyczyszczeniu dokładnym problem znikł
ja wczoraj dowiedziałem się o nowej możliwej przyczynie falowania obrotów w naszych magicznych silnikach. mianowicie potencjometr przepływomierza : https://audi80.pl/b3-20-6a-obroty-py ... c&start=15 tu masz opisane o co kaman.
niestety kolejna część, która się psuje, robi problemy i do tego jest trudno dostępna i droga :evil:
niestety kolejna część, która się psuje, robi problemy i do tego jest trudno dostępna i droga :evil:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 148
- Rejestracja: 07 sty 2007, 11:09
- Lokalizacja: Tychy
wymianę tego mam już za sobą jak coś to pisz- służę pomocąamath pisze:ja wczoraj dowiedziałem się o nowej możliwej przyczynie falowania obrotów w naszych magicznych silnikach. mianowicie potencjometr przepływomierza : https://audi80.pl/b3-20-6a-obroty-py ... c&start=15 tu masz opisane o co kaman.
niestety kolejna część, która się psuje, robi problemy i do tego jest trudno dostępna i droga :evil:
Co do falowania napięcia jak w tytule postu,moim zdaniem wymiana regulatora,napięcie ma byc w okolicach 14v bez znaczenia czy motor kręci 800 czy 5000 obr. Takie jego zadanie.Poniżej 13v ładowania ,akumulator nie jest wogóle ładowany.
Niewielki koszt wymiany w zamian za brak niemiłych niespodzianek....
Niewielki koszt wymiany w zamian za brak niemiłych niespodzianek....
Sprawa ewidentnie jest zwiazana z alternatorem/ladowaniem, wczoraj wrzucilem inny akumulator i byl zeszrocialy. Dziwna sprawa bo alternator wg mnie powinien dawac max ladowania i obciazac silnik, a za tym powinno isc falowanie obrotow. Jest zupelnie odwrotnie i po zalozeniu dobrego aku falowanie powrocilo :-x
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt:
U mnie też sie dzieją cuda z alternatorem :evil:
Od pewnego czasu napięcie jest niższe od 14V, znamionowo powinienem mieć 14,4V a tymczasem mam około 13,5V. Już jakiś czas temu zaobserwowałem okresowe spadki napięcia (obserwując voltomierz), od pewnego czasu napięcie miałem non stop zaniżone, mało tego bujała mi się w pewnych zakresach obrotów wskazówka obrotomierza (sam obrotek dobry, sprawdzony i przelutowany), a w poniedziałek zerwał mi się pasek napędzający alternator :evil:
Po wymianie paska jeszcze jest coś nie tak, bo napięcie nadal jest zaniżone, a wskazówka obrotomierza lekko się buja w pewnym zakresie obrotów, czyżby to był zdychający regulator napięcia ? A może to wina szczotek ? Alternator ma max 10 lat, był przez mojego ojca wymieniany. W serii miałem alternator o ile pamiętam 60 albo 65A, ojciec zamontował 90 albo 95A. To falowanie obrotomierza wskazuje mi raczej na szczotki, bo przy padniętym regulatorze napięcia byłoby tylko zaniżone napięcie :roll:
Od pewnego czasu napięcie jest niższe od 14V, znamionowo powinienem mieć 14,4V a tymczasem mam około 13,5V. Już jakiś czas temu zaobserwowałem okresowe spadki napięcia (obserwując voltomierz), od pewnego czasu napięcie miałem non stop zaniżone, mało tego bujała mi się w pewnych zakresach obrotów wskazówka obrotomierza (sam obrotek dobry, sprawdzony i przelutowany), a w poniedziałek zerwał mi się pasek napędzający alternator :evil:
Po wymianie paska jeszcze jest coś nie tak, bo napięcie nadal jest zaniżone, a wskazówka obrotomierza lekko się buja w pewnym zakresie obrotów, czyżby to był zdychający regulator napięcia ? A może to wina szczotek ? Alternator ma max 10 lat, był przez mojego ojca wymieniany. W serii miałem alternator o ile pamiętam 60 albo 65A, ojciec zamontował 90 albo 95A. To falowanie obrotomierza wskazuje mi raczej na szczotki, bo przy padniętym regulatorze napięcia byłoby tylko zaniżone napięcie :roll:
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt:
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt:
Ręcze głową, że te mają około 10 lat <ok>amath pisze:raczej nie mają 10 lat pewnie były kiedyś wymieniane, szczotki się zużywają normalna kolej rzeczy, że kiedyś się kończą
Ojciec kupił nowy alternator około 10 lat temu i szczotek nie wymieniał
Troche dziwne by po 10 latach zdechły, ale obejrzę to jutro.