Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 2.0 16v 6a]czy alternator już do wymiany? przeczytajcie

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
audi_sport
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 148
Rejestracja: 07 sty 2007, 11:09
Lokalizacja: Tychy

Post autor: audi_sport » 10 lut 2012, 15:01

amath pisze:ja byłbym zdania, że to nie jest wina alternatora.

miałem taką sytuację, że skończyły mi się szczotki i ładowania nie było wcale i do póki się akumulator nie rozładował to autko jechało normalnie.

a ten krokowiec którego podpinałeś był z innego działającego samochodu?

a przewody, kopułka, palec świece?

masz lpg?
co do krokowca, to leżał u mnie w garażu i bladego pojęcia nie mam czy tamto auto na nim działało ... kopułka i palec nowe, przewody i świece ok pół roku ... tyle że przewody janmora ...

amath
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 192
Rejestracja: 15 lis 2010, 01:43

Post autor: amath » 13 lut 2012, 22:35

a zrób zdjęcie jak ten krokowiec wygląda u Ciebie?

czyściłeś go kiedyś?

audi_sport
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 148
Rejestracja: 07 sty 2007, 11:09
Lokalizacja: Tychy

Post autor: audi_sport » 15 lut 2012, 13:14

amath pisze:a zrób zdjęcie jak ten krokowiec wygląda u Ciebie?

czyściłeś go kiedyś?
tak, czyściłem nawet moczyłem go kilka dni w benzynie, potem w nitro- na zasilaczku od kolejki piko działa dobrze ... ale raczej wszystko wskazuje na niego ... wczoraj np. okropnie mi falowało auto, już myślałem, że się coś znowu sypło, a dziś trochę cieplej (bliżej zera temperatura) autko chodzi prawie idealnie ... podejrzewam, że to krokowiec ma kaprysy ... nie wiem tylko czy kupić używkę i wierzyć na "słowo" że to igła itp . czy kupić za 120zł nowy chiński szajs ... :/

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 16 lut 2012, 20:31

audi_sport pisze:Może faktycznie krokowca mam do du***, sprawdzałem na drugi, ale może miałem pecha i ten drugi też był zepsuty :)...
Przypominało się mi jak kolega walczył z innym autem tylko jemu falowało mocniej. Korkowiec czyścił i nawet podmieniał nic nie dawało.

A czyścił tak jak ty. Dopiero przy mnie zobaczył że można go rozebrać i wyczyścić dokładniej- po wyczyszczeniu dokładnym problem znikł

amath
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 192
Rejestracja: 15 lis 2010, 01:43

Post autor: amath » 16 lut 2012, 20:44

ja wczoraj dowiedziałem się o nowej możliwej przyczynie falowania obrotów w naszych magicznych silnikach. mianowicie potencjometr przepływomierza : https://audi80.pl/b3-20-6a-obroty-py ... c&start=15 tu masz opisane o co kaman.

niestety kolejna część, która się psuje, robi problemy i do tego jest trudno dostępna i droga :evil:

audi_sport
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 148
Rejestracja: 07 sty 2007, 11:09
Lokalizacja: Tychy

Post autor: audi_sport » 17 lut 2012, 16:17

amath pisze:ja wczoraj dowiedziałem się o nowej możliwej przyczynie falowania obrotów w naszych magicznych silnikach. mianowicie potencjometr przepływomierza : https://audi80.pl/b3-20-6a-obroty-py ... c&start=15 tu masz opisane o co kaman.

niestety kolejna część, która się psuje, robi problemy i do tego jest trudno dostępna i droga :evil:
wymianę tego mam już za sobą :D jak coś to pisz- służę pomocą :)

Awatar użytkownika
kamilo7
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 31
Rejestracja: 08 cze 2009, 08:49
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: kamilo7 » 18 lut 2012, 19:36

Co do falowania napięcia jak w tytule postu,moim zdaniem wymiana regulatora,napięcie ma byc w okolicach 14v bez znaczenia czy motor kręci 800 czy 5000 obr. Takie jego zadanie.Poniżej 13v ładowania ,akumulator nie jest wogóle ładowany.
Niewielki koszt wymiany w zamian za brak niemiłych niespodzianek....

Awatar użytkownika
keczy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2143
Rejestracja: 11 sty 2007, 22:34
Lokalizacja: Łowicza centrum

Post autor: keczy » 20 lut 2012, 21:42

Sprawa ewidentnie jest zwiazana z alternatorem/ladowaniem, wczoraj wrzucilem inny akumulator i byl zeszrocialy. Dziwna sprawa bo alternator wg mnie powinien dawac max ladowania i obciazac silnik, a za tym powinno isc falowanie obrotow. Jest zupelnie odwrotnie i po zalozeniu dobrego aku falowanie powrocilo :-x

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 20 lut 2012, 22:12

kamilo7 pisze: ma byc w okolicach 14v bez znaczenia czy motor kręci 800 czy 5000 obr. Takie jego zadanie
Teoretycznie ok. Ale jest jeszcze coś takiego jak sprawność (wydajność) i to tu odgrywa bardzo dużą role. Dlatego falowanie napięcia przy dużo włączonych odbiornikach też jest normalną sprawą.

amath
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 192
Rejestracja: 15 lis 2010, 01:43

Post autor: amath » 22 lut 2012, 09:42

to jak alternator obciąża silnik zależy od tego jak ( prądowo ) jest obciążony alternator.
czyli im więcej odbiorników załączysz tym alternator jest bardziej obciążony i tym samym alternator obciąża silnik - obroty silnika spadają.

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 22 lut 2012, 22:23

U mnie też sie dzieją cuda z alternatorem :evil:
Od pewnego czasu napięcie jest niższe od 14V, znamionowo powinienem mieć 14,4V a tymczasem mam około 13,5V. Już jakiś czas temu zaobserwowałem okresowe spadki napięcia (obserwując voltomierz), od pewnego czasu napięcie miałem non stop zaniżone, mało tego bujała mi się w pewnych zakresach obrotów wskazówka obrotomierza (sam obrotek dobry, sprawdzony i przelutowany), a w poniedziałek zerwał mi się pasek napędzający alternator :evil:
Po wymianie paska jeszcze jest coś nie tak, bo napięcie nadal jest zaniżone, a wskazówka obrotomierza lekko się buja w pewnym zakresie obrotów, czyżby to był zdychający regulator napięcia ? A może to wina szczotek ? Alternator ma max 10 lat, był przez mojego ojca wymieniany. W serii miałem alternator o ile pamiętam 60 albo 65A, ojciec zamontował 90 albo 95A. To falowanie obrotomierza wskazuje mi raczej na szczotki, bo przy padniętym regulatorze napięcia byłoby tylko zaniżone napięcie :roll:

amath
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 192
Rejestracja: 15 lis 2010, 01:43

Post autor: amath » 22 lut 2012, 23:55

szczotki. tez miałem takie objawy jak się kończyły.

tylko wymień póki czas, bo ja tak czekałem czekałem i w końcu umarły w trasie i był error. :-P

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 23 lut 2012, 22:00

Już jeden error miałem, jak mi pasek strzelił w drodze do pracy <ok>
Ciesze się, że to tylko szczotki, bałem się, że regulator napięcia :evil:
A tak swoją drogą, to troche dziwne, by po 10 latach szczotki szlag trafił :roll:

amath
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 192
Rejestracja: 15 lis 2010, 01:43

Post autor: amath » 24 lut 2012, 21:48

raczej nie mają 10 lat :D pewnie były kiedyś wymieniane, szczotki się zużywają normalna kolej rzeczy, że kiedyś się kończą :)

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 24 lut 2012, 22:11

amath pisze:raczej nie mają 10 lat :D pewnie były kiedyś wymieniane, szczotki się zużywają normalna kolej rzeczy, że kiedyś się kończą :)
Ręcze głową, że te mają około 10 lat <ok>
Ojciec kupił nowy alternator około 10 lat temu i szczotek nie wymieniał :-P
Troche dziwne by po 10 latach zdechły, ale obejrzę to jutro.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl