Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1,8 PM] Separator oleju(Oil catch tank)

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
BLUECONECT
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 227
Rejestracja: 10 paź 2009, 20:15

[B3 1,8 PM] Separator oleju(Oil catch tank)

Post autor: BLUECONECT » 06 sty 2012, 17:58

...postanowiłem wreszcie zabrać się za zamontowanie 'czegoś' co oczyszczałoby dolot z 'syfu' w postaci oleju i wody widocznego po zdjęciu pokrywy filtra powietrza- nie było tego aż tak dużo, ale chciałem spróbować...i samemu przekonać na ile pomaga ten gadżet.
Oto efekty pracy i spostrzeżenia: Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

[ Dodano: 2012-01-06, 18:04 ]
Po tygodniu od założenia w dolnym wężu( tym bezbarwnym, który widnieje na zdjęciu wyżej) zebrało się trochę wody- ok. pół szklanki... tak na oko, dodam tylko, że jest czyściutka jak łza. W tak krótkim czasie a silnik rok po remoncie... nieźle co???
Jak sądzicie skąd ta czysta woda? Z benzynki naszej kochanej :lol:?

[ Dodano: 2012-01-06, 18:13 ]
Separator oleju pochodzi od naszego rodzimego' Lublina' i jest ponoć fabrycznie montowany także w Żukach, Uazach, Honkerach itp. i jest to odpowiedź na drogie oil catch tanki dostępne na np. aledrogopl. Jest lekki bo wykonany z tworzywa i zajmuje b. mało miejsca...
Skusiłem się na niego, zobaczymy jak sprawdzi się w dłuższej perspektywie czasu. Obrazek

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 06 sty 2012, 18:14

Ta woda głównie z komory korbowaj, z benzynki troche też.

Awatar użytkownika
BLUECONECT
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 227
Rejestracja: 10 paź 2009, 20:15

Post autor: BLUECONECT » 06 sty 2012, 18:17

...dzięki za szybką odp.- ale tyle to ja też wiem- więcej szczegółów please? <ok>

Awatar użytkownika
seba6891
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 302
Rejestracja: 21 gru 2008, 13:57
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: seba6891 » 06 sty 2012, 18:26

BLUECONECT pisze:Separator oleju pochodzi od naszego rodzimego' Lublina'
no wlasnie chcialem napisac ze znajomo wyglada, a ile za niego zaplaciles? i czy ta niebieska rurka jest zakonczona zbiorniczkiem czy po prostu jest zatkana i sama w sobie pelni role zbiornika.

Awatar użytkownika
BLUECONECT
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 227
Rejestracja: 10 paź 2009, 20:15

Post autor: BLUECONECT » 06 sty 2012, 19:55

...ok. 50 zeta kosztuje więc w porównaniu do tego co na alledrogopl. to cena chyba nieporównywalna z tymi oil catch tankami... No i woda właśnie w tym wężu o który pytasz zebrała się już po kilku dniach- efekt jakiś jest, zobaczymy jak będzie dalej :-D
Teraz to przechodzi 'chrzest bojowy' bo jest zima i w miarę niska temp.- do końca marca wszystko się okaże... <ok>
Ten bezbarwny przewód pełni na razie rolę zbiornika i jest zaślepiony- jak będzie dalej zobaczymy...
Generalnie zrobiłem to po to żeby oczyścić dolot z 'syfu' i polepszyć pracę silnika bo szarpie mi na benzynie na zimnym- jak się rozgrzeje jest znacznie lepiej...
Wymieniłem już sporo rzeczy i nie mogę dojść jaka przyczyna...
Podejrzewam czujnik Halla lub sondę.Wczoraj nawet zrobiłem prosty test- wolna odma i zaślepka na filtrze powietrzam, ale to nic nie dało tak samo szarpał na zimnym a na gazie zegarek :lol:

konradnutlok
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 146
Rejestracja: 17 sty 2011, 20:13
Lokalizacja: Zakrzówek

Post autor: konradnutlok » 26 sty 2012, 19:33

kolego sotatnio przeszperalem caly pobliski szrot bylo na nim z 5 zukow i nie znalazlem tego w ktorym miejscu mam mniej wiecej szukac????

Awatar użytkownika
BLUECONECT
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 227
Rejestracja: 10 paź 2009, 20:15

Post autor: BLUECONECT » 12 lut 2012, 19:28

A oto kolejne fotostory z tego jak sprawuje się separator po 1,5 miesięcznej eksploatacji...i bardzo niskich temp.(3 tyg. mróz, nawet poniżej -20*). Uzbierało się sporo wody w bezb. przewodzie odprowadzającym; woda oczywiście zamarzła i przewód już był prawie przepełniony... więc wniosek, że trzeba go zakończyć zbiorniczkiem, żeby nie było kłopotów... :-> Obrazek Obrazek
Tyle wody i zanieczyszczeń zgromadziło się: Obrazek

Awatar użytkownika
davidpolska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 479
Rejestracja: 25 lut 2007, 08:59
Lokalizacja: RZESZÓW

Post autor: davidpolska » 13 lut 2012, 17:34

a jak go masz wpiętego mozesz narysować???

Awatar użytkownika
BLUECONECT
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 227
Rejestracja: 10 paź 2009, 20:15

Post autor: BLUECONECT » 13 lut 2012, 23:01

Przecież wszystko jest na zdjęciach, co tu rysować :?:
Piszę przecież, że do bezbarwnego przewodu należy wpiąć jakiś zbiorniczek, aby w nim mogła zbierać się woda i zanieczyszczenia... Wszystko w fazie testów więc dlatego wnioski powstają sukcesywnie w miarę czasu- nie sztuka napisać kolejny temat bez dokładnego wyjaśnienia-taki był cel <ok>
Pozdro dla Rzeszowa- stamtąd przyjechała moja furka(300km, 2008r.) benzyna była wtedy po 3,20zł :!:...

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 14 lut 2012, 14:20

Ja mam jeszcze inna metodę jest dużo tańsza.U mnie się sprawdza znakomicie zero jakiegoś oleju w komorze filtra i suchy.

Polega na włożeniu trochę materiału z wkładu filtra powietrza olejowego (specjalny materiał oczyszcza powietrze z oleju). Taki wkład filtra kupimy za 20zł i wystarczy na całe życie.

Na razie od półtora roku nie wymieniałem ani nie czyściłem ale myślę że dla świętego spokoju raz na rok wymiana będzie ok.

Dokładnie włożyłem kawałek ( tak by był swobodny przepływ powietrza, i w jednym kawałku po oderwaniu) w ujście odmy pod kapturkiem nr6.
Obrazek

Awatar użytkownika
BLUECONECT
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 227
Rejestracja: 10 paź 2009, 20:15

Post autor: BLUECONECT » 17 lut 2012, 00:03

...no jeśli ten patent sprawdza się u ciebie... na pewno silnik i głowica w bardzo dobrej kondycji- wtedy jest mniej syfu w odmie. Druga sprawa to jakoś nie bardzo rozumiem, gdzie upchnąłeś tam jeszcze jakiś kawałek filtra- przecież to mały otwór i cały czas jest podciśnienie, które może wszystko wciągnąć do przepustnicy... To coś chyba w stylu tych filterków na odmę, które można dostać w sklepach tuningowych... ;-)

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 17 lut 2012, 10:02

Pod kapturkiem jest kratka plastikowa takie z otworami. Po ściągnięciu kratki ukazuje nam się dziura około 3cm średnicy 4cmm głębokości ten walec co tak wystaje wiec jest sporo miejsca po włożeniu wkładamy tą kratke jak było i to zabezpiecza że nie dostanie się do gaźnika. A w drugą stronę to już ciężko jest tylko zwężenie kontowe 3mm średnicy na 1cmm średnicy, Ale odma bardziej dmucha niż ciągnie.

Jak znajdę czas to porobię fotki.

konradnutlok
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 146
Rejestracja: 17 sty 2011, 20:13
Lokalizacja: Zakrzówek

Post autor: konradnutlok » 17 lut 2012, 13:28

ok ale gdzie sie podziewa ta woda co w OCT spływa do jakiegos zbiorniczka??? a jeszcze jak to zamarznie ??

Awatar użytkownika
BLUECONECT
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 227
Rejestracja: 10 paź 2009, 20:15

Post autor: BLUECONECT » 18 lut 2012, 02:34

'ok ale gdzie sie podziewa ta woda co w OCT spływa do jakiegos zbiorniczka??? a jeszcze jak to zamarznie ??'


...no właśnie o to mi chodziło 'konradnutlok'- trafne spostrzeżenie; jeśli przypchamy otwór odmy to konsekwencje po zatkaniu bądź przymarznięciu mogą być fatalne dla głowicy, dlatego ja kontynuuje swój projekt konsekwentnie- tam musi być dobry przepływ powietrza i węże odpowiedniej średnicy :!: Poza tym tak jak napisałem wcześniej woda i olej powinny mieć zbiorniczek, żeby się gromadzić :!: Te ostatnie mrozy wszystko wyjaśniły... <ok>

konradnutlok
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 146
Rejestracja: 17 sty 2011, 20:13
Lokalizacja: Zakrzówek

Post autor: konradnutlok » 18 lut 2012, 11:51

ja zafundowałem sobie właśnie taki sam separator jak BLUECONECT i jestem zadowolony jezdze na tym tydzien i widac rezultaty co ja mowie nawet na nastepny dzien po krotkiej jezdzie byla woda.
Kiedys mialłem wolna odme (pod silnik) nie bardzo mi sie to podobalo a podłaczenie spowrotem zasyfiloby mi przepustnice ktora wczesniej czyscilem.
Na wiosne zdejme gume z przepustnicy i zobaczymy jak sie spisuje separator od lublinka <ok>

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl