[inne] regulator napięcia objawy
Alternator wyciągnięty, wyczyszczony, założone nowe łożyska. Te 3 diody na wierzchu sprawne. Nadal nie ma ładowania. Kontrolka czasami gaśnie, ale ładowania nie ma.
Napięcia:
-na akumulatorze 12,3V
-między masą a niebieskim przewodem 14,6V
-między masą a przewodem czerwonym ~30V
Co mam jeszcze sprawdzić? Przewód z alternatora idzie na aku czy do skrzynki bezpieczników? A ten niebieski gdzie ma drugi koniec?
Jest taka możliwość, że regulator nowy padł?
[ Dodano: 2012-02-04, 14:32 ]
Problem zażegnany. Po wielu bojach wyszło, że to bardzo prosta rzecz. A mianowicie jak przykręcałem przewody do rozrusznika to nie zauważyłem, że są 2. Jeden z akumulatora a drugi z alternatora. Ten z akumulatora przykręciłem, natomiast nie wiedziałem o istnieniu tego drugiego. Ale tak to jest jak jedna osoba rozkręca, a inna ma to złożyć jaro7427, Twoja diagnoza była właściwa.
Podsumowując: niepotrzebnie w ogóle wyciągałem i rozkręcałem alternator. Kupiłem 2 nowe regulatory - też niepotrzebnie. Plus jest taki, że wymieniłem łożyska, które szumiały. No i im bardziej się zagłębiam w ten samochód to widzę, że zakup był dobry, bo prawie wszystko jest w oryginale, nie ma żadnego druciarstwa :mrgreen:
Poleciały też do was 'pomógł'.
Napięcia:
-na akumulatorze 12,3V
-między masą a niebieskim przewodem 14,6V
-między masą a przewodem czerwonym ~30V
Co mam jeszcze sprawdzić? Przewód z alternatora idzie na aku czy do skrzynki bezpieczników? A ten niebieski gdzie ma drugi koniec?
Jest taka możliwość, że regulator nowy padł?
[ Dodano: 2012-02-04, 14:32 ]
Problem zażegnany. Po wielu bojach wyszło, że to bardzo prosta rzecz. A mianowicie jak przykręcałem przewody do rozrusznika to nie zauważyłem, że są 2. Jeden z akumulatora a drugi z alternatora. Ten z akumulatora przykręciłem, natomiast nie wiedziałem o istnieniu tego drugiego. Ale tak to jest jak jedna osoba rozkręca, a inna ma to złożyć jaro7427, Twoja diagnoza była właściwa.
Podsumowując: niepotrzebnie w ogóle wyciągałem i rozkręcałem alternator. Kupiłem 2 nowe regulatory - też niepotrzebnie. Plus jest taki, że wymieniłem łożyska, które szumiały. No i im bardziej się zagłębiam w ten samochód to widzę, że zakup był dobry, bo prawie wszystko jest w oryginale, nie ma żadnego druciarstwa :mrgreen:
Poleciały też do was 'pomógł'.
[Audi 80 B4 2.0ABK] Zagadkowy problem z ladowaniem
Witam, moj problem polega na tym, ze od czasu do czasu, jest to nieregularne, zaswieca sie kontrolka akumulatora w AC, czyli jezeli dobrze rozumiem to wtedy akumulator nie jest ladowany, jeszcze gorsze jest to, ze kontrolka ta mignie piec razy i gasnie, a w tym czasie nie zdazam, zmierzyc jakie wtedy jest ladowanie. Generalnie akumulator jest nowy centra futura 60 Ah, kable akumulator-alternator-rozrusznik wyczyszczone i nasmarowane smarem miedziowym, rozrusznik kreci szybko (nie wskazuje objawow padania), ladowanie z wlaczonymi swiatlami, radiem, orzewaniem szyby, nadmuchem, wynosi ksiazkowe 14.4V na akumulatorze, jezeli wylacze wszystkie odbiorniki wynosi ono 14,6V na akumulatorze, mysle ze alternator pada, nie wyjmowalem go jeszcze co rawda, poniewaz nie moge sobie pozwolic na unieruchomienie auta, dlatego zakladam ten post, abyscie pomogli w teori co moze byc przyczyna takiego, zachowania, zakladam, ze AC jest sprawne, wszystko inne dziala, pozdrawiam, i czekam na pomoc
witaj zakładam ze AC masz dobre regulator może mieć przebłyski i chwilowo nie ładuje ja miałem podobny problem ale w odwrotną stronę miał napady że podawał chwilowo do 19V wymiana regulatora z szczotkami bo to komplet pomogła przy okazji wymiana łożysk koszt regulatora BOSCH to 110zł są zamienniki tańsze ale ja osobiście nie polecam z doświadczenia bardzo krótki żywot
i jak wyskoczyłeś to co zobaczyłeś? Zmierzyłeś? Ja zacząłbym od wyjecia regulatora z alternatora i zobaczenia ile szczotek na nim zostało.alus pisze:spiczi, dzis zdazylem wyskoczyc, bo byl troche dluzszy zanik, pytanie tylko, co dzieje sie z altkiem, w czym moze byc problem? regulator czy cos innego?
spiczi, zobaczylem, napiecie 12.4 a po chwili jak przestala migac kontrolka wrocilo 14,4
[ Dodano: 2012-02-14, 05:11 ]
hej, dzis tez zdazylem, wyskoczyc i zmierzyc napiecie ladowania kiedy zaswiecila mi sie kontrolka, tylko ze bylo 14.0 czyli w normie, pytanie tylko jaki spadek i jaki wzrost (o ile) pokazuje AC, bo teraz to juz kompletnie nie wiem, czy alternator siada czy nie siada, dodam, ze zaczelo sie to moze z dwa tygodnie temu, wczesniej nic sie nie dzialo, a nic nie bylo grzebane
[ Dodano: 2012-02-14, 05:11 ]
hej, dzis tez zdazylem, wyskoczyc i zmierzyc napiecie ladowania kiedy zaswiecila mi sie kontrolka, tylko ze bylo 14.0 czyli w normie, pytanie tylko jaki spadek i jaki wzrost (o ile) pokazuje AC, bo teraz to juz kompletnie nie wiem, czy alternator siada czy nie siada, dodam, ze zaczelo sie to moze z dwa tygodnie temu, wczesniej nic sie nie dzialo, a nic nie bylo grzebane
Kolego powodem może być regulator napięcia w alternatorze. Może mieć krótkie szczotki i się któraś podwiesza i nie ma ładowania. Dostęp do regulatora nie jest trudny. Wyjmujesz go i zobaczysz w jakim jest stanie. Przewody pomiędzy aku rozrusznikiem, i alternatorem też sprawdź czy nie są łużne i niezasniedziałe na końcach.
jutro mam wolne, wiec rozebralem, alternator, szczotki sa krotkie ale wydaje sie ze przylegaja, choc na wirniku ta dolna (blizej lozyska) jest wytarta gleboko, wiec przy obrotach silnika moze cos nie stykac czasem, kable wszystko wyczyszczone i nasmarowane smarem miedziowym, zaraz jade do sklepu po regulator, zobaczymy co z tego wyjdzie, zastanawia mnie tylko jaki odchyl musi byc od 14,4 ze AC daje juz znac, przeciez 14 to tez jest dobre ladowanie
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Zależy od regulatora. Potrzebny nam jest źródło prądu stałego regulowanego z odczytem napięcia zakres około 10-20V miernik napięcia.a jak sprawdzic regulator napiecia
Do szczotek podłączamy miernik napięcia a do wprowadzeń regulatora napięcie, wprowadzenie regulatora odczep do obudowy to masa odczep z mostka prostowniczego to plus. Miernik podłączamy obojętnie co najwyżej będzie mierzył ujemnie.
Po podłączeniu podajemy napięcie od minimum i tak jeżeli jest regulator 14V to do podania źródła prądu 14V regulator powinien puszczać pełne napięcie na miernik po przekroczeniu podania napięcia 14V regulator powinien zmniejszać na wyjściu (szczotki) napięcie.
Można do celów na moc użyć dodatkowo jeszcze żarówkę około 21W z miernikiem do odczytania.