Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1Z] Błąd 550

ODPOWIEDZ
AB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 389
Rejestracja: 16 kwie 2010, 20:03
Lokalizacja: Tychy

[B4 1Z] Błąd 550

Post autor: AB4 » 14 lut 2012, 05:16

Ostatnio notorycznie pojawia mi się ten błąd,kontrola startu wtrysku, fakt że wcześniej przesadziłem z dawką paliwa i wynosiła 11,skorygowałem to wczoraj na 25,auto ciężko pali tej zimy,swiece na pewno nie są spalone a w MB widać że kąt po zapaleniu jest regulowany w wacha się między 54-56,wykres w TDI Timing jest blisko niebieskiej lini BS wartość kąta 55.Czym może być powodowany ten błąd?

Awatar użytkownika
kojak85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 607
Rejestracja: 28 mar 2010, 10:54
Lokalizacja: Łódzkie

Post autor: kojak85 » 14 lut 2012, 07:59

Może to być wtrysk sterujący, czujnik położenia wału korbowego, zawór n108 w pompie wtryskowej.

Awatar użytkownika
kyjo
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 877
Rejestracja: 23 wrz 2007, 11:01
Lokalizacja: RKR

Post autor: kyjo » 14 lut 2012, 08:47

Napisz coś wiecej jak samochód jedzie? Zmieniła się w jakimś stopniu dynamika?

Ten błąd jest szeroko pojęty od filtra paliwa do pompy wtryskowej

AB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 389
Rejestracja: 16 kwie 2010, 20:03
Lokalizacja: Tychy

Post autor: AB4 » 14 lut 2012, 14:58

hm,podczas jazdy nic mu nie dolega,zbiera się jak powinien,a filtr paliwa i owszem,dławiło go na zimnym powyżej 2000obr,tak do 70 stopni,wymieniłem go już w sobotę nic go już nie dławi,ale wczoraj znow ten sam błąd,ale bardzo ciezko pali trzeba go ze 30 sek kręcić zanim zaskoczy,tak w temp. poniżej -10

Awatar użytkownika
rafal9h10
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 228
Rejestracja: 06 sty 2010, 18:31
Lokalizacja: Uchanie/Chełm

Post autor: rafal9h10 » 14 lut 2012, 21:19

kojak85 pisze:Może to być wtrysk sterujący, czujnik położenia wału korbowego, zawór n108 w pompie wtryskowej.
Oprócz tego spotkałem się z taką sytuacją, że powodem wystąpienia błędu 550 było powietrze w przewodach paliwowych (piana). Po uszczelnieniu błąd już się nie pojawiał. Więc na początek sprawdź przewody, idąc dalej nie zaszkodzi zrobić logów dynamicznych w grupie 004.

Dla ciekawości powiem, że jak padał mój wtrysk sterujący to silnik szarpał i sporadycznie występował tylko błąd czujnika położenia wału korbowego.

Awatar użytkownika
andi77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2114
Rejestracja: 03 lip 2010, 16:35
Lokalizacja: Lubelskie (LWL)

Post autor: andi77 » 14 lut 2012, 23:05

550 Regulacja kąta wyprzedzenia wtrysku, Kontrola startu wtrysku

Awatar użytkownika
kyjo
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 877
Rejestracja: 23 wrz 2007, 11:01
Lokalizacja: RKR

Post autor: kyjo » 15 lut 2012, 07:39

Sprawdź jeszcze dla upewnienia się rozrząd, przeczyść czujnik położenia wału i dobrze by było wtrysk sterujący podmienić najlepiej zacząć od najmniej kosztownych spraw. No i zrób logi inaczej szkoda gdybać.

Awatar użytkownika
andi77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2114
Rejestracja: 03 lip 2010, 16:35
Lokalizacja: Lubelskie (LWL)

Post autor: andi77 » 15 lut 2012, 20:34

Panowie... podejrzewacie zawór N 108?

AB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 389
Rejestracja: 16 kwie 2010, 20:03
Lokalizacja: Tychy

Post autor: AB4 » 15 lut 2012, 21:09

Rozrząd to na 200% nie, sprawdzałem go już kilka razy wcześniej,ogólnie po zapaleniu nic mu nie dolega,poza właśnie tym nieszczęsnym startowaniem,silnik pracuje równo i cicho,a logi w tych warunkach to cięzka sprawa <ok> ,zobaczę jutro jak to się zachowuje po zmianie tej dawki paliwa,bo podejrzewam że miał za dużo jak na mrozowe warunki.

Awatar użytkownika
kyjo
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 877
Rejestracja: 23 wrz 2007, 11:01
Lokalizacja: RKR

Post autor: kyjo » 15 lut 2012, 21:48

AB4 pisze:silnik pracuje równo
a na jałowym jak sie dobrze zagrzeje silnik?

AB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 389
Rejestracja: 16 kwie 2010, 20:03
Lokalizacja: Tychy

Post autor: AB4 » 15 lut 2012, 23:37

Cienko,nawet ostatnio byłem w Łodzi,podczas jazdy przed 90,mimo tego że na chłodnicy karton,ale swiatła i temp spada do 70,na jałowym po rozgrzaniu nie trzyma temperatury,spadnie nawet do 60 st,termostat ma rok i jest kupiony w serwisie,a w jakim czasie i do ilu się nagrzeje zaraz po odpaleniu to nie robiłem takiego testa.

Awatar użytkownika
kyjo
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 877
Rejestracja: 23 wrz 2007, 11:01
Lokalizacja: RKR

Post autor: kyjo » 16 lut 2012, 10:23

Chodziło mi czy po rozgrzaniu na jałowym jak stoi nie trzęsie budą i silnikiem słuchaj piszesz że umisz zalogować więc to zrób i zobaczymy wtedy co do temp to tez jak wskaźnikowi nie wierzysz to na vag zobaczysz. Długo jeździsz na nowych pamięciach?

AB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 389
Rejestracja: 16 kwie 2010, 20:03
Lokalizacja: Tychy

Post autor: AB4 » 16 lut 2012, 17:06

Na nowym sofcie już jakieś półtroa roku jak nie lepiej,silnik zagrzany na wolnych chodzi jak zegarek,szkankę wody na niego postawisz i nic się nie wyleje,budą też nie telepie,wskaźnikowi to raczej wierzę bo jak miałem nówkę termostat,to idealnie trzymał 90 nawet na jałowym w mrozy,a po trzech miesiącach się obraził i tak jest do dziś,z logowaniem sobie oczywiście poradzę ale to Bosch jest:),może soft nie lubi tych 205tek,ale Kostrz mówił że pod nie pisany jest soft,a końcówki wymieniane 6 miechów temu.

Awatar użytkownika
rodzynek87
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 382
Rejestracja: 10 paź 2010, 16:06
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: rodzynek87 » 16 lut 2012, 17:12

Takie prozaiczne pytanie..a sprawdziłeś czy paliwo Ci sie nie cofa?

AB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 389
Rejestracja: 16 kwie 2010, 20:03
Lokalizacja: Tychy

Post autor: AB4 » 16 lut 2012, 23:40

Założony mam zaworek,żeby właśnie sięnie cofało <ok>

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl