Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 b4] Zamiana zegarka na obrotomierz w B4 TDI

ODPOWIEDZ
cezark
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 01 lis 2011, 10:45

Post autor: cezark » 18 gru 2011, 12:10

zamontowałem wczoraj obrotek do 1z i działa ale nie mając pinów takich jakie sa tam potrzebne trzeba się nieżle nagłówkować jak to połaczyć do kupy żeby to wszystko poskładać,3 piny można wykorzystać z big-bena bo na jego płytce sa właśnie takie same,ale drugi prosty sposób na połączenie to taki:bierzecie kawałek cienkiego przewodu z jakiejś starej instalacji,zdejmujecie z niego izolację i rozdzielacie miedziane włosy przewodu,potem bierzecie kilka,powiedzmy 4-5 włosów,skrecacie do kupy tak abyście mieli cienki drucik długości kilku cm,przewlekacie przez otwór w płytce i zaginając koniec lutujecie go do płytki.Jak już przylutujecie wszystkie druciki to władacie do płyty obrotek,bolce obrotka przechodzą przez otwory w których są już druciki,na koniec trzeba tylko ciasno owinąć bolce obrotka drucikami i przyciąć ich nadmiar

Awatar użytkownika
PEPEK
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 414
Rejestracja: 20 kwie 2010, 20:54
Lokalizacja: Gorlice/Rybnik

Post autor: PEPEK » 10 sty 2012, 16:06

Hej
Mam pytanie jak ściągnąć instrukcje wymiany Big Bena na obrotomierz??
Ktoś wczesniej podawał link do tej instrukcji ale jak tam wchodze to pisze że trzeba sie zalogować.. :-|
Nie jestem jakoś superr obeznany na forum wiec proszę serdecznie o pomoc :-D
z góry podziękował :-> :->

Awatar użytkownika
diablo228
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 476
Rejestracja: 10 lis 2009, 06:27
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: diablo228 » 10 sty 2012, 16:31

trzeba się pepek zarejestrować i potem zalogować i sciągniesz sobie instrukcje

Awatar użytkownika
PEPEK
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 414
Rejestracja: 20 kwie 2010, 20:54
Lokalizacja: Gorlice/Rybnik

Post autor: PEPEK » 10 sty 2012, 16:32

czyli to jest jakieś inne forum?? ;-)

[ Dodano: 2012-01-10, 17:10 ]
już zalogowany, instrukcja ściągnieta :-D

dziękować :mrgreen: :mrgreen:

gunia256
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 112
Rejestracja: 05 cze 2008, 20:20
Lokalizacja: Nysa

Post autor: gunia256 » 14 lut 2012, 18:59

Mam problem- mianowicie kupiłem całe zegary vdo z obrotomierzem, ponieważ w swojej B4 obrotka nie posiadam. Miały być idealne, ale okazało się, że nie licznik nie nalicza km oraz nie działa wskaźnik poziomu paliwa. Pomyślałem, że przełożę prędkościomierz i wskaźnik z mojego licznika. Okazało się, że to są dwa różne prędkościomierze, liczniki mają różne wytłoczenia na nie i za cholerę nie idzie ich podmienić. Licznik, który kupiłem jest z 91 roku a mój z 94. Jeden i drugi vdo. Możliwe, żeby audi zmieniło trochę licznik w 94 roku? Miał ktoś podobny problem?

Awatar użytkownika
PEPEK
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 414
Rejestracja: 20 kwie 2010, 20:54
Lokalizacja: Gorlice/Rybnik

Post autor: PEPEK » 15 lut 2012, 18:32

a na pewno kupiłeś do benzyny??

gunia256
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 112
Rejestracja: 05 cze 2008, 20:20
Lokalizacja: Nysa

Post autor: gunia256 » 15 lut 2012, 19:08

PEPEK pisze:a na pewno kupiłeś do benzyny??
Na pewno od benzyny. Problem już rozwiązany- przełożyłem prędkościomierz razem z tą wytłoczką i działa. Oczywiście pomysł podrzucił jeden z forumowiczów. Jeszcze raz wielkie dzięki.

mnichu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 22 kwie 2012, 15:09

Post autor: mnichu » 22 kwie 2012, 21:34

Cześć. To mój pierwszy post na nowym forum ale mam nadzieję że nie dam "ciała" na wstępie :)

otóż jestem swieżo po zmianie silnika 2.0 ABK na 1.9 TD AAZ. Całość śmiga pięknie choć skrzynia do wymiany z racji przełożeń, ale nie o tym temat :)

Otóż mam fabrycznie zamontowany obrotomierz i chciałbym go uruchomić. Podłączając kabel sygnałowy "W" z alternatora pod środkowy kabel z wtyczki normalnie idącej do aparatu zapłonowego.... mam następujący efekt że wskazówka idzie po odpaleniu na około 6 tys obrotów. Czytałem sporo i wiem że ten obrotomierz potrzebuje właśnie potencjonometru do prawidłowego działania...

Jednak mam pytania...

1. czy dobrze go podłączam ? w sposób wymieniony wyżej ? czy mam ciągnąc osobny kabel sygnałowy do niego ?
2. czy jeśli go podłączę sposobem wyzej to wystarczy samo wlutowanie potencjonometra i wyreguowanie ?
3. i oczywiście potencjonometr precyzyjny 20 kilo ohm ?

proszę o wyrozumiałośc.... jeśli odpowiedz już padła to ją przeoczyłem i z góry za to przepraszam.

Próbuje ocalic Audiankę od zezłomowania i troche chciabym wsadzić w nia serca ( i $$ ) :)

pozdrawiam mniszek :)

Awatar użytkownika
andi77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2114
Rejestracja: 03 lip 2010, 16:35
Lokalizacja: Lubelskie (LWL)

Post autor: andi77 » 23 kwie 2012, 06:20

mnichu, Tu opis rezania obrotka <ok>
http://www.audiklub.org/forum/viewtopic.php?f=1&t=31060

mnichu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 22 kwie 2012, 15:09

Post autor: mnichu » 28 kwie 2012, 18:47

Mam całe zegary UN4 i nijak ta instrukcja sie ma do tego. Co wiecej... doczytałem że mogę zapomnieć o obrotomierzu w konfiguracji AAZ + UN4.


czy może ktoś zna pomysł jak wyregulować ten obrotomierz ? regulując fabrycznymi potencjonometrami da się zejść tylko do 5 tys obrotów.


będę musiał chyba inny licznik kupic ?

dzięki za jakiekolwiek informacje :)

Awatar użytkownika
andrzejsz23
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 700
Rejestracja: 31 sie 2011, 23:28
Imię: Andrzej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Ryn/Mazury (NGI)
Kontakt:

Post autor: andrzejsz23 » 28 kwie 2012, 21:39

Ale Ty chcesz wstawić obrotomierz z UN4 do VDO :?: Bo trochę nie rozumiem Twojego posta. Ja też wstawiałem obrotomierz do swojego AAZ-ta od silnika TDI i musiałem wlutować potencjometr-i wtedy wszystko się ładnie da wyregulować( wskazania obrotomierza). Żadnego kabla od alternatora nie musiałem ciągnąć-bo jest on fabrycznie pociągnięty.

mnichu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 22 kwie 2012, 15:09

Post autor: mnichu » 28 kwie 2012, 22:17

Może zaczne od początku :) Zakupiłem jakieś 1,5 tygodnia temu Audi 80 B4 z 92 roku :) Fabrycznie posiadał obrotomierz oraz silnik 2.0 ABK. Silnik wyleciał na drugi dzień i juz szóstego dnia zawitał AAZ. Po dniach kilku dołaczyła do niego skrzynia BAA oraz boost pin z 1.6 SB. Przyspieszeniem teraz przypomina mojego passata 101 koni :mrgreen: To tak na wstępie. Instalacja pozostała oryginalna z silnika benzynowego. Kabel sygnałowy od alternatora już jest odpowiednio podłączony ale za żadne skarby świata nie potrafię wyregulować tego licznika..... a mam właśnie UN4. W internecie nic nie znalazłem ale że jestem troche taki eksperymentator.... zacząłem lutować potencjometry wszędzie gdzie tylko sugerował zdrowy rozsądek ;-) ostatecznie udało mi się "zejść" do 5 tys na obrotach jałowych i dalej ani drgnie :mrgreen: Dodanie gazu (troszkę... na słuch ok. 2 tys obrotów) owocuje tym iż wskazówka wychodzi za skalę.

I co teraz zrobić z tym fantem ? Szukać VDO ? Ten powinien się chyba wyregulować za pomocą potencjometru ? :-) choć nie ukrywam że już trochę pieniedzy wsadziłem w to autko ale nadal lubię przy nim grzebać :) (choc jak mi przyjdzie kolejny raz wyciągnąć silnik z niego to chyba się najpierw opije :mrgreen: (żart oczywiście :-P ) )

aaa.... tak wygląda mój obrotomierz od drugiej strony :
Obrazek


a to wspomniany pacjent :
Obrazek

narazie skromnie bo dopiero początek 8-)

pozdro. mniszek <piwo>


EDIT


właśnie licznik spalił się w moich rękach.... ech.... :evil:

jeśli kupię licznik VDO to będę mógł go podmienić z UN4 ?

Awatar użytkownika
andi77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2114
Rejestracja: 03 lip 2010, 16:35
Lokalizacja: Lubelskie (LWL)

Post autor: andi77 » 29 kwie 2012, 17:45

mnichu pisze:jeśli kupię licznik VDO to będę mógł go podmienić z UN4 ?
Tak. Liczniki UN4 i VDO można stosować zamiennie. Jedynie części składowych liczników nie da się stosować zamiennie z racji różnej budowy i producentów <ok>
Osobiście u siebie w AAZ mam zrezany obrotek z TDI-ka. Przerabia się go identycznie jak ten z benzyny. Niestety jest znacznie droższy :shock:
Wygląda to tak <ok>
Obrazek

Wcześniej było tak <buu>
Obrazek

Awatar użytkownika
andrzejsz23
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 700
Rejestracja: 31 sie 2011, 23:28
Imię: Andrzej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Ryn/Mazury (NGI)
Kontakt:

Post autor: andrzejsz23 » 29 kwie 2012, 21:05

Jeżeli wstawisz VDO to wtedy wlutować musisz potencjometr i ładnie wyregulujesz swój obrotomierz. Ja osobiście mam VDO i nie było z tym problemu. Bo gdy wstawiłem obrotomierz bez potencjometru to tak samo po odpaleniu auta obrotek od razu szedł poza skalę. A jaki licznik będziesz kupował? Najlepiej byłoby od TDI wtedy jest najmniej przeróbek. Bo gdy wstawiasz od TDI to wtedy trzeba tylko wlutować potencjometr i wszystko gra. Bo jak od AAZ-ta to wtedy trzeba dodatkowe piny wlutować.

Awatar użytkownika
andi77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2114
Rejestracja: 03 lip 2010, 16:35
Lokalizacja: Lubelskie (LWL)

Post autor: andi77 » 29 kwie 2012, 21:08

andrzejsz23 pisze:Bo jak od AAZ-ta to wtedy trzeba dodatkowe piny wlutować.
Piny lutuje się tylko w przypadku montażu obrotka w miejsce ,,Big-Bena".

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przełączniki zespolone, zegary, stacyjka.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl