[80 b4] Zamiana zegarka na obrotomierz w B4 TDI
zamontowałem wczoraj obrotek do 1z i działa ale nie mając pinów takich jakie sa tam potrzebne trzeba się nieżle nagłówkować jak to połaczyć do kupy żeby to wszystko poskładać,3 piny można wykorzystać z big-bena bo na jego płytce sa właśnie takie same,ale drugi prosty sposób na połączenie to taki:bierzecie kawałek cienkiego przewodu z jakiejś starej instalacji,zdejmujecie z niego izolację i rozdzielacie miedziane włosy przewodu,potem bierzecie kilka,powiedzmy 4-5 włosów,skrecacie do kupy tak abyście mieli cienki drucik długości kilku cm,przewlekacie przez otwór w płytce i zaginając koniec lutujecie go do płytki.Jak już przylutujecie wszystkie druciki to władacie do płyty obrotek,bolce obrotka przechodzą przez otwory w których są już druciki,na koniec trzeba tylko ciasno owinąć bolce obrotka drucikami i przyciąć ich nadmiar
Mam problem- mianowicie kupiłem całe zegary vdo z obrotomierzem, ponieważ w swojej B4 obrotka nie posiadam. Miały być idealne, ale okazało się, że nie licznik nie nalicza km oraz nie działa wskaźnik poziomu paliwa. Pomyślałem, że przełożę prędkościomierz i wskaźnik z mojego licznika. Okazało się, że to są dwa różne prędkościomierze, liczniki mają różne wytłoczenia na nie i za cholerę nie idzie ich podmienić. Licznik, który kupiłem jest z 91 roku a mój z 94. Jeden i drugi vdo. Możliwe, żeby audi zmieniło trochę licznik w 94 roku? Miał ktoś podobny problem?
Cześć. To mój pierwszy post na nowym forum ale mam nadzieję że nie dam "ciała" na wstępie
otóż jestem swieżo po zmianie silnika 2.0 ABK na 1.9 TD AAZ. Całość śmiga pięknie choć skrzynia do wymiany z racji przełożeń, ale nie o tym temat
Otóż mam fabrycznie zamontowany obrotomierz i chciałbym go uruchomić. Podłączając kabel sygnałowy "W" z alternatora pod środkowy kabel z wtyczki normalnie idącej do aparatu zapłonowego.... mam następujący efekt że wskazówka idzie po odpaleniu na około 6 tys obrotów. Czytałem sporo i wiem że ten obrotomierz potrzebuje właśnie potencjonometru do prawidłowego działania...
Jednak mam pytania...
1. czy dobrze go podłączam ? w sposób wymieniony wyżej ? czy mam ciągnąc osobny kabel sygnałowy do niego ?
2. czy jeśli go podłączę sposobem wyzej to wystarczy samo wlutowanie potencjonometra i wyreguowanie ?
3. i oczywiście potencjonometr precyzyjny 20 kilo ohm ?
proszę o wyrozumiałośc.... jeśli odpowiedz już padła to ją przeoczyłem i z góry za to przepraszam.
Próbuje ocalic Audiankę od zezłomowania i troche chciabym wsadzić w nia serca ( i $$ )
pozdrawiam mniszek
otóż jestem swieżo po zmianie silnika 2.0 ABK na 1.9 TD AAZ. Całość śmiga pięknie choć skrzynia do wymiany z racji przełożeń, ale nie o tym temat
Otóż mam fabrycznie zamontowany obrotomierz i chciałbym go uruchomić. Podłączając kabel sygnałowy "W" z alternatora pod środkowy kabel z wtyczki normalnie idącej do aparatu zapłonowego.... mam następujący efekt że wskazówka idzie po odpaleniu na około 6 tys obrotów. Czytałem sporo i wiem że ten obrotomierz potrzebuje właśnie potencjonometru do prawidłowego działania...
Jednak mam pytania...
1. czy dobrze go podłączam ? w sposób wymieniony wyżej ? czy mam ciągnąc osobny kabel sygnałowy do niego ?
2. czy jeśli go podłączę sposobem wyzej to wystarczy samo wlutowanie potencjonometra i wyreguowanie ?
3. i oczywiście potencjonometr precyzyjny 20 kilo ohm ?
proszę o wyrozumiałośc.... jeśli odpowiedz już padła to ją przeoczyłem i z góry za to przepraszam.
Próbuje ocalic Audiankę od zezłomowania i troche chciabym wsadzić w nia serca ( i $$ )
pozdrawiam mniszek
mnichu, Tu opis rezania obrotka <ok>
http://www.audiklub.org/forum/viewtopic.php?f=1&t=31060
http://www.audiklub.org/forum/viewtopic.php?f=1&t=31060
Mam całe zegary UN4 i nijak ta instrukcja sie ma do tego. Co wiecej... doczytałem że mogę zapomnieć o obrotomierzu w konfiguracji AAZ + UN4.
czy może ktoś zna pomysł jak wyregulować ten obrotomierz ? regulując fabrycznymi potencjonometrami da się zejść tylko do 5 tys obrotów.
będę musiał chyba inny licznik kupic ?
dzięki za jakiekolwiek informacje
czy może ktoś zna pomysł jak wyregulować ten obrotomierz ? regulując fabrycznymi potencjonometrami da się zejść tylko do 5 tys obrotów.
będę musiał chyba inny licznik kupic ?
dzięki za jakiekolwiek informacje
- andrzejsz23
- Forum Audi 80
- Posty: 700
- Rejestracja: 31 sie 2011, 23:28
- Imię: Andrzej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Ryn/Mazury (NGI)
- Kontakt:
Ale Ty chcesz wstawić obrotomierz z UN4 do VDO :?: Bo trochę nie rozumiem Twojego posta. Ja też wstawiałem obrotomierz do swojego AAZ-ta od silnika TDI i musiałem wlutować potencjometr-i wtedy wszystko się ładnie da wyregulować( wskazania obrotomierza). Żadnego kabla od alternatora nie musiałem ciągnąć-bo jest on fabrycznie pociągnięty.
Może zaczne od początku Zakupiłem jakieś 1,5 tygodnia temu Audi 80 B4 z 92 roku Fabrycznie posiadał obrotomierz oraz silnik 2.0 ABK. Silnik wyleciał na drugi dzień i juz szóstego dnia zawitał AAZ. Po dniach kilku dołaczyła do niego skrzynia BAA oraz boost pin z 1.6 SB. Przyspieszeniem teraz przypomina mojego passata 101 koni :mrgreen: To tak na wstępie. Instalacja pozostała oryginalna z silnika benzynowego. Kabel sygnałowy od alternatora już jest odpowiednio podłączony ale za żadne skarby świata nie potrafię wyregulować tego licznika..... a mam właśnie UN4. W internecie nic nie znalazłem ale że jestem troche taki eksperymentator.... zacząłem lutować potencjometry wszędzie gdzie tylko sugerował zdrowy rozsądek ostatecznie udało mi się "zejść" do 5 tys na obrotach jałowych i dalej ani drgnie :mrgreen: Dodanie gazu (troszkę... na słuch ok. 2 tys obrotów) owocuje tym iż wskazówka wychodzi za skalę.
I co teraz zrobić z tym fantem ? Szukać VDO ? Ten powinien się chyba wyregulować za pomocą potencjometru ? choć nie ukrywam że już trochę pieniedzy wsadziłem w to autko ale nadal lubię przy nim grzebać (choc jak mi przyjdzie kolejny raz wyciągnąć silnik z niego to chyba się najpierw opije :mrgreen: (żart oczywiście ) )
aaa.... tak wygląda mój obrotomierz od drugiej strony :
a to wspomniany pacjent :
narazie skromnie bo dopiero początek 8-)
pozdro. mniszek
EDIT
właśnie licznik spalił się w moich rękach.... ech.... :evil:
jeśli kupię licznik VDO to będę mógł go podmienić z UN4 ?
I co teraz zrobić z tym fantem ? Szukać VDO ? Ten powinien się chyba wyregulować za pomocą potencjometru ? choć nie ukrywam że już trochę pieniedzy wsadziłem w to autko ale nadal lubię przy nim grzebać (choc jak mi przyjdzie kolejny raz wyciągnąć silnik z niego to chyba się najpierw opije :mrgreen: (żart oczywiście ) )
aaa.... tak wygląda mój obrotomierz od drugiej strony :
a to wspomniany pacjent :
narazie skromnie bo dopiero początek 8-)
pozdro. mniszek
EDIT
właśnie licznik spalił się w moich rękach.... ech.... :evil:
jeśli kupię licznik VDO to będę mógł go podmienić z UN4 ?
Tak. Liczniki UN4 i VDO można stosować zamiennie. Jedynie części składowych liczników nie da się stosować zamiennie z racji różnej budowy i producentów <ok>mnichu pisze:jeśli kupię licznik VDO to będę mógł go podmienić z UN4 ?
Osobiście u siebie w AAZ mam zrezany obrotek z TDI-ka. Przerabia się go identycznie jak ten z benzyny. Niestety jest znacznie droższy :shock:
Wygląda to tak <ok>
Wcześniej było tak <buu>
- andrzejsz23
- Forum Audi 80
- Posty: 700
- Rejestracja: 31 sie 2011, 23:28
- Imię: Andrzej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Ryn/Mazury (NGI)
- Kontakt:
Jeżeli wstawisz VDO to wtedy wlutować musisz potencjometr i ładnie wyregulujesz swój obrotomierz. Ja osobiście mam VDO i nie było z tym problemu. Bo gdy wstawiłem obrotomierz bez potencjometru to tak samo po odpaleniu auta obrotek od razu szedł poza skalę. A jaki licznik będziesz kupował? Najlepiej byłoby od TDI wtedy jest najmniej przeróbek. Bo gdy wstawiasz od TDI to wtedy trzeba tylko wlutować potencjometr i wszystko gra. Bo jak od AAZ-ta to wtedy trzeba dodatkowe piny wlutować.