Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 TDi Avant] Jak rozpoznać model silnika TDi??

*SSaPeRR*

[B4 1.9 TDi Avant] Jak rozpoznać model silnika TDi??

Post autor: *SSaPeRR* » 15 lut 2012, 19:27

Witam wszystkich.
Mało znam się na samochodach (bardziej na ciągnikach i maszynacz rolniczych), więc zapisałem się na to forum aby bardziej poznać moją 80-kę. Od roku posiadam Audi 80 B4 Avant 1.9 TDi z 93r. Przy zakupie 2 właściciel tego samochodu powiedział mi że poprzedni posiadacz autka (jeszcze w niemczech) mówił że była robiona przekładka silnika 90 KM na 110KM z 99r. I moje pytanie brzmi tak jak w temacie, czyli jak mogę rozpoznać jaki to model silnika, i jakie są jego dane techniczne, a może to byl zwykły bajer i jest to oryginalny silnik 1Z. W dowodzie wpisane jest 66Kw.
A tak wygląda na fotce:

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/fa9 ... 00aa8.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a6b ... 58bee.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/68e ... 54243.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/225 ... 6ab37.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f8c ... 1e9b7.html

Jeżeli post umieściłem w złym miejscu to przepraszam i proszę o przeniesienie.
Ostatnio zmieniony 15 lut 2012, 21:10 przez *SSaPeRR*, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 15 lut 2012, 19:31

Masz 90KM, Boscha na nastawniku potencjometrycznym.

Awatar użytkownika
andi77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2114
Rejestracja: 03 lip 2010, 16:35
Lokalizacja: Lubelskie (LWL)

Post autor: andi77 » 15 lut 2012, 19:54

*SSaPeRR*, Oznaczenie silnika odczytasz na bloku silnika poniżej głowicy od strony pompy.
Jednak po wstępnej ocenie samych fotek, chyba jestem w stanie potwierdzić, co napisał trepek, .

[ Dodano: 2012-02-15, 19:56 ]
Ten dodatkowy filterek od benzyny :shock:

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 15 lut 2012, 20:16

_uwaga

*SSaPeRR*

Post autor: *SSaPeRR* » 15 lut 2012, 20:17

Wielkie dzięi. Jutro sprawdzę.

A filterek musiałem taki założyć bo miałem do pełna zalany zbiornik letnim ON i poprzedni filtr nie puścił tego paliwa przy -25.
Ostatnio zmieniony 15 lut 2012, 20:33 przez *SSaPeRR*, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
radek997
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 104
Rejestracja: 03 paź 2010, 21:24
Lokalizacja: Błażowa

Post autor: radek997 » 15 lut 2012, 20:22

to na obudowie silnika na tym plastiku pomaluj to ''i'' na czerwono i masz te swoje 110km :mrgreen:

*SSaPeRR*

Post autor: *SSaPeRR* » 15 lut 2012, 20:30

Mi tam nie chodzi żeby to miało 110 czy 200 koni. Chcę się tylko więcej dowiedzieć o samochodzie, silniku. Tylko chodzi że jakby w razie coś zaczęło szwankować to żebym nie został "z ręką w nocniku" HeHe :-P

A teraz takie pytania.
Czy zmiany oleju co 10tys km wystarczy, czy trzeba częściej.
Co ile zmieniać pasek rozrządu. I czy co zmianę zmienia się pompe wodną i napinacz.
I proszę, napiszcie mi jak najlepiej "serwisować" swoje autko.
Ostatnio zmieniony 15 lut 2012, 20:41 przez *SSaPeRR*, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
andi77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2114
Rejestracja: 03 lip 2010, 16:35
Lokalizacja: Lubelskie (LWL)

Post autor: andi77 » 15 lut 2012, 20:40

*SSaPeRR*, Pewność uzyskasz po odczytaniu kodu z bloku silnika.
Z niezbyt dokładnych fotek wynika, że masz serię 1Z 90HP.
Jeżeli nie znajdziesz oznaczeń na bloku silnika, to podrzucę lepsze namiary.

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 15 lut 2012, 20:54

*SSaPeRR* pisze:
A teraz takie pytania.
Czy zmiany oleju co 10tys km wystarczy, czy trzeba częściej.
Co ile zmieniać pasek rozrządu. I czy co zmianę zmienia się pompe wodną i napinacz.
I proszę, napiszcie mi jak najlepiej "serwisować" swoje autko.
Wymiana oleju co 7,5 tys km. Olej minimum 10w40
Rozrząd co 60 tys km. pompa wody zostaje i nie jest napędzana paskiem rozrządu, napinacz rozrządu wymienia się, jeden mały od razu masz na widoku jak zdejmiesz osłonę a zaraz i niedaleko jest i wieksza rolka napinająca. Występowala w wersji z tzw płetwą lub bez.


Tu masz niezbednik posiadacza https://audi80.pl/all-niezbednik-pos ... 373a51441f

Awatar użytkownika
tomekk666
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1508
Rejestracja: 12 kwie 2009, 11:46
Lokalizacja: Iława

Post autor: tomekk666 » 15 lut 2012, 20:54

*SSaPeRR* pisze:Czy zmiany oleju co 10tys km wystarczy, czy trzeba częściej.
Spokojnie wystarczą; Olej półsyntetyczny 10w40 ;-)
*SSaPeRR* pisze:Co ile zmieniać pasek rozrządu. I czy co zmianę zmienia się pompe wodną i napinacz.
co 60tyś zmienia się rozrząd; pasek, rolkę prowadzącą i napinacz obowiązkowo, co do pompy wody to jeżeli nie cieknie ja bym jej nie ruszał. I tak w 1Z nie trzeba rozpinać rozrządu żeby wymienić pompę wody.
*SSaPeRR* pisze:I proszę, napiszcie mi jak najlepiej "serwisować" swoje autko.
Szukać jakiegoś polecanego, zaufanego warsztatu ;-)

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 15 lut 2012, 21:14

najlepiej samemu ;-) :mrgreen: ok reszty szukaj na forum <bylo> <szukaj>

*SSaPeRR*

Post autor: *SSaPeRR* » 15 lut 2012, 21:15

Silnik mam zalany olejem Mobil 1 Diesel 10W40.
Czego jeszcze pilnować "jak oka w głowie" w czasie eksploatacji samochodu?

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 15 lut 2012, 21:16

stanu oleju i płynów ;-) aha i dokręconych kół :mrgreen:

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 15 lut 2012, 21:29

*SSaPeRR* pisze:Przy zakupie 2 właściciel tego samochodu powiedział mi że poprzedni posiadacz autka (jeszcze w niemczech) mówił że była robiona przekładka silnika 90 KM na 110KM z 99r.
Może i była ;-) w co wątpię :-P bo niektórzy sprzedający wymyślają takie bajki ,byle by tylko zachęcić do kupna ... tyle że sam słupek 110 koni z tym osprzętem który posiadasz oraz sterownikiem ECU ,i tak bedzie jeżdził jak seria ,czyli 90 kucy i 180 Nm ...do tego na starym osprzecie boscha i nastawniku potencjometrycznym ,który to nastawnik jest największą zakałą tego osprzętu :-/
Ostatnio zmieniony 15 lut 2012, 21:30 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 15 lut 2012, 21:30

Filtr paliwa raz w roku przed zima można wymienic, koszt nieduzy no i pilnowac paliwa żeby parafina obca Twemu zbiornikowi byla <ok>

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl