[B4 1.9 TDi Avant] Jak rozpoznać model silnika TDi??
[B4 1.9 TDi Avant] Jak rozpoznać model silnika TDi??
Witam wszystkich.
Mało znam się na samochodach (bardziej na ciągnikach i maszynacz rolniczych), więc zapisałem się na to forum aby bardziej poznać moją 80-kę. Od roku posiadam Audi 80 B4 Avant 1.9 TDi z 93r. Przy zakupie 2 właściciel tego samochodu powiedział mi że poprzedni posiadacz autka (jeszcze w niemczech) mówił że była robiona przekładka silnika 90 KM na 110KM z 99r. I moje pytanie brzmi tak jak w temacie, czyli jak mogę rozpoznać jaki to model silnika, i jakie są jego dane techniczne, a może to byl zwykły bajer i jest to oryginalny silnik 1Z. W dowodzie wpisane jest 66Kw.
A tak wygląda na fotce:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/fa9 ... 00aa8.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a6b ... 58bee.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/68e ... 54243.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/225 ... 6ab37.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f8c ... 1e9b7.html
Jeżeli post umieściłem w złym miejscu to przepraszam i proszę o przeniesienie.
Mało znam się na samochodach (bardziej na ciągnikach i maszynacz rolniczych), więc zapisałem się na to forum aby bardziej poznać moją 80-kę. Od roku posiadam Audi 80 B4 Avant 1.9 TDi z 93r. Przy zakupie 2 właściciel tego samochodu powiedział mi że poprzedni posiadacz autka (jeszcze w niemczech) mówił że była robiona przekładka silnika 90 KM na 110KM z 99r. I moje pytanie brzmi tak jak w temacie, czyli jak mogę rozpoznać jaki to model silnika, i jakie są jego dane techniczne, a może to byl zwykły bajer i jest to oryginalny silnik 1Z. W dowodzie wpisane jest 66Kw.
A tak wygląda na fotce:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/fa9 ... 00aa8.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a6b ... 58bee.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/68e ... 54243.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/225 ... 6ab37.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f8c ... 1e9b7.html
Jeżeli post umieściłem w złym miejscu to przepraszam i proszę o przeniesienie.
Ostatnio zmieniony 15 lut 2012, 21:10 przez *SSaPeRR*, łącznie zmieniany 3 razy.
Mi tam nie chodzi żeby to miało 110 czy 200 koni. Chcę się tylko więcej dowiedzieć o samochodzie, silniku. Tylko chodzi że jakby w razie coś zaczęło szwankować to żebym nie został "z ręką w nocniku" HeHe
A teraz takie pytania.
Czy zmiany oleju co 10tys km wystarczy, czy trzeba częściej.
Co ile zmieniać pasek rozrządu. I czy co zmianę zmienia się pompe wodną i napinacz.
I proszę, napiszcie mi jak najlepiej "serwisować" swoje autko.
A teraz takie pytania.
Czy zmiany oleju co 10tys km wystarczy, czy trzeba częściej.
Co ile zmieniać pasek rozrządu. I czy co zmianę zmienia się pompe wodną i napinacz.
I proszę, napiszcie mi jak najlepiej "serwisować" swoje autko.
Ostatnio zmieniony 15 lut 2012, 20:41 przez *SSaPeRR*, łącznie zmieniany 1 raz.
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Wymiana oleju co 7,5 tys km. Olej minimum 10w40*SSaPeRR* pisze:
A teraz takie pytania.
Czy zmiany oleju co 10tys km wystarczy, czy trzeba częściej.
Co ile zmieniać pasek rozrządu. I czy co zmianę zmienia się pompe wodną i napinacz.
I proszę, napiszcie mi jak najlepiej "serwisować" swoje autko.
Rozrząd co 60 tys km. pompa wody zostaje i nie jest napędzana paskiem rozrządu, napinacz rozrządu wymienia się, jeden mały od razu masz na widoku jak zdejmiesz osłonę a zaraz i niedaleko jest i wieksza rolka napinająca. Występowala w wersji z tzw płetwą lub bez.
Tu masz niezbednik posiadacza https://audi80.pl/all-niezbednik-pos ... 373a51441f
Spokojnie wystarczą; Olej półsyntetyczny 10w40*SSaPeRR* pisze:Czy zmiany oleju co 10tys km wystarczy, czy trzeba częściej.
co 60tyś zmienia się rozrząd; pasek, rolkę prowadzącą i napinacz obowiązkowo, co do pompy wody to jeżeli nie cieknie ja bym jej nie ruszał. I tak w 1Z nie trzeba rozpinać rozrządu żeby wymienić pompę wody.*SSaPeRR* pisze:Co ile zmieniać pasek rozrządu. I czy co zmianę zmienia się pompe wodną i napinacz.
Szukać jakiegoś polecanego, zaufanego warsztatu*SSaPeRR* pisze:I proszę, napiszcie mi jak najlepiej "serwisować" swoje autko.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Może i była w co wątpię bo niektórzy sprzedający wymyślają takie bajki ,byle by tylko zachęcić do kupna ... tyle że sam słupek 110 koni z tym osprzętem który posiadasz oraz sterownikiem ECU ,i tak bedzie jeżdził jak seria ,czyli 90 kucy i 180 Nm ...do tego na starym osprzecie boscha i nastawniku potencjometrycznym ,który to nastawnik jest największą zakałą tego osprzętu*SSaPeRR* pisze:Przy zakupie 2 właściciel tego samochodu powiedział mi że poprzedni posiadacz autka (jeszcze w niemczech) mówił że była robiona przekładka silnika 90 KM na 110KM z 99r.
Ostatnio zmieniony 15 lut 2012, 21:30 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 1 raz.
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko