[80 b3] Co to za rodzaj wtrysku ?
[80 b3] Co to za rodzaj wtrysku ?
Witam!
Posiadam Audi 80 b3, benzyna z gazem i nie jestem pewien co mam pod maską. W dowodzie mam wpisane że silnik ma 83 kW z czego wynika że jest to silnik 3a (wtrysk mechaniczny), ale przy nagrzewnicy mam taki komputer boscha Motronic, co sugerowało by że mam wtrysk sterowany elektronicznie. Wyprowadźcie mnie z błędu, bo nie wiem czy mój silnik dobrze znosi gaz i czy warto w ten samochód inwestować.
Posiadam Audi 80 b3, benzyna z gazem i nie jestem pewien co mam pod maską. W dowodzie mam wpisane że silnik ma 83 kW z czego wynika że jest to silnik 3a (wtrysk mechaniczny), ale przy nagrzewnicy mam taki komputer boscha Motronic, co sugerowało by że mam wtrysk sterowany elektronicznie. Wyprowadźcie mnie z błędu, bo nie wiem czy mój silnik dobrze znosi gaz i czy warto w ten samochód inwestować.
Penny, Zerknij tu <ok>
https://audi80.pl/b3-20e-3a-oznaczen ... t42194.htm
https://audi80.pl/b3-20e-3a-oznaczen ... t42194.htm
- quattromtm
- Forum Audi 80
- Posty: 126
- Rejestracja: 22 lip 2008, 20:01
- Lokalizacja: Sędziszów
googlowałem to od dłuższego czasu a nie mogłem natrafić, dzięki teraz juz wiem co mam pod maskąandi77 pisze:Penny, Zerknij tu <ok>
https://audi80.pl/b3-20e-3a-oznaczen ... t42194.htm
Teraz tylko jak by mi ktoś mógł wyjaśnić czy tego typu układ dobrze wpółpracuje z gazem czy też nie. jeśli nie to w czym jest problem?
jak pojeżdżę na benzynie to benzyna znów zaczyna działać może wystarczy od czasu do czasu dać wtryskom benzyny żeby się przesmarowały?
bo przez rozdzielacz cały czas przechodzi benzyna skoro jeżdżąc tylko na gazie jej ubywa, czyli smarowanie jako takie jest. tu nie mam patentu typu przełączam na gaz, pompa paliwa wyłącza się
bo przez rozdzielacz cały czas przechodzi benzyna skoro jeżdżąc tylko na gazie jej ubywa, czyli smarowanie jako takie jest. tu nie mam patentu typu przełączam na gaz, pompa paliwa wyłącza się
W moim 3A gaz siedzi 7 lat, 1 generacja jednak z kompensacją. Odpalam zawsze na PB i przełanczam zależnie od temp, czyli latem po 200m teraz w ciężkie mrozy po 1,5 km, jak przełącze za wcześnie to wiem bo gaśnie na 1 skrzyżowaniu i znowu trzeba zakręcić, lecz to dość łatwo wyczuć czy już można czy nie. Jak będzie się jeździć bez benzyny w baku to normalne, że zarżnie się pompe, rozdzielacz, filtr. Ja po prostu nie moge powiedzieć złego słowa na lpg przy mechanicznym wtrysku, a jeżdże agresywnie ( u mnie obrotomierz sie nie kończy na 2000 ) układ paliwowy w 3A utrzymuje ciśnienie w układzie nawet po wyłączeniu silnika więc benzyna w rozdzielaczu jest jak sie jedzie na gazie, no chyba, że ten układ jest niesprawny.
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Źle myślisz nie ma jej tam nawet przy sprawnym układzie podciśnienie je wyssa.ziko pisze:układ paliwowy w 3A utrzymuje ciśnienie w układzie nawet po wyłączeniu silnika więc benzyna w rozdzielaczu jest jak sie jedzie na gazie, no chyba, że ten układ jest niesprawny
Po prostu mechaniczny wtrysk ciężko odciąć paliwo tylko przez pompkę najłatwiej.jest jedna opcja fajna dla mechanicznego wtrysku odcięcie paliwa przy wtrysku ale to nieopłacalna opcja.