Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 b3] Co to za rodzaj wtrysku ?

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Penny
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 34
Rejestracja: 08 paź 2011, 14:42
Lokalizacja: Nowy Dwór Gdański

[80 b3] Co to za rodzaj wtrysku ?

Post autor: Penny » 15 lut 2012, 16:55

Witam!

Posiadam Audi 80 b3, benzyna z gazem i nie jestem pewien co mam pod maską. W dowodzie mam wpisane że silnik ma 83 kW z czego wynika że jest to silnik 3a (wtrysk mechaniczny), ale przy nagrzewnicy mam taki komputer boscha Motronic, co sugerowało by że mam wtrysk sterowany elektronicznie. Wyprowadźcie mnie z błędu, bo nie wiem czy mój silnik dobrze znosi gaz i czy warto w ten samochód inwestować.

Awatar użytkownika
andi77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2114
Rejestracja: 03 lip 2010, 16:35
Lokalizacja: Lubelskie (LWL)

Post autor: andi77 » 15 lut 2012, 17:55

Penny, Wrzuć foto tego co masz pod maską.

Penny
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 34
Rejestracja: 08 paź 2011, 14:42
Lokalizacja: Nowy Dwór Gdański

Post autor: Penny » 15 lut 2012, 20:20

wrzucę jutro bo dziś już ciemno, a nie dysponuje dobrej jakości sprzętem. ale tak w ogóle to te urządzenie motronic jest sterownikiem wtrysku elektronicznego czy występuje w silnikach 3a ze wtryskiem mechanicznym?

Awatar użytkownika
andi77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2114
Rejestracja: 03 lip 2010, 16:35
Lokalizacja: Lubelskie (LWL)

Post autor: andi77 » 15 lut 2012, 20:31


Awatar użytkownika
quattromtm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 126
Rejestracja: 22 lip 2008, 20:01
Lokalizacja: Sędziszów

Post autor: quattromtm » 15 lut 2012, 20:54

KE-MOTRONIC wtrysk mechaniczny wielopunkt

http://www.centrum.audi80.pl/content/view/139/55/

Penny
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 34
Rejestracja: 08 paź 2011, 14:42
Lokalizacja: Nowy Dwór Gdański

Post autor: Penny » 15 lut 2012, 21:04

andi77 pisze:Penny, Zerknij tu <ok>
https://audi80.pl/b3-20e-3a-oznaczen ... t42194.htm
googlowałem to od dłuższego czasu a nie mogłem natrafić, dzięki teraz juz wiem co mam pod maską :D
Teraz tylko jak by mi ktoś mógł wyjaśnić czy tego typu układ dobrze wpółpracuje z gazem czy też nie. jeśli nie to w czym jest problem?

Awatar użytkownika
andi77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2114
Rejestracja: 03 lip 2010, 16:35
Lokalizacja: Lubelskie (LWL)

Post autor: andi77 » 15 lut 2012, 21:10

Penny, Mechaniczny wtrysk nie za bardzo nadaje się do gazowania.

Penny
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 34
Rejestracja: 08 paź 2011, 14:42
Lokalizacja: Nowy Dwór Gdański

Post autor: Penny » 15 lut 2012, 21:22

Wszędzie słyszę tą opinie, ale trudno skoro już jest ten gaz trzeba z tym żyć ;d
u mnie na gazie chodzi bez zarzutu, za to benzyna szarpie, nawet jak jeżdze na gazie to mi spala troszke benzyny, nie rozumiem tego zjawiska

Awatar użytkownika
GerB3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3096
Rejestracja: 20 maja 2008, 22:11
Lokalizacja: KRK

Post autor: GerB3 » 15 lut 2012, 21:30

Bo to juz nie bedzie jeździło na beznynie.
Wtrysk i pompa sie zacierają, na razie na gazie jeszcze jeździ ale kiedyś nie odpalisz tego ani na gazie ani na benzynie. A regerneracja rozdzielacza i nowa pompa troche kosztują bo nie da sie tutaj dac pompy 1,5b z allegro za 150zł.

Penny
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 34
Rejestracja: 08 paź 2011, 14:42
Lokalizacja: Nowy Dwór Gdański

Post autor: Penny » 15 lut 2012, 21:55

jak pojeżdżę na benzynie to benzyna znów zaczyna działać może wystarczy od czasu do czasu dać wtryskom benzyny żeby się przesmarowały?

bo przez rozdzielacz cały czas przechodzi benzyna skoro jeżdżąc tylko na gazie jej ubywa, czyli smarowanie jako takie jest. tu nie mam patentu typu przełączam na gaz, pompa paliwa wyłącza się

ziko
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 25
Rejestracja: 03 gru 2008, 07:32

Post autor: ziko » 15 lut 2012, 22:17

W moim 3A gaz siedzi 7 lat, 1 generacja jednak z kompensacją. Odpalam zawsze na PB i przełanczam zależnie od temp, czyli latem po 200m teraz w ciężkie mrozy po 1,5 km, jak przełącze za wcześnie to wiem bo gaśnie na 1 skrzyżowaniu i znowu trzeba zakręcić, lecz to dość łatwo wyczuć czy już można czy nie. Jak będzie się jeździć bez benzyny w baku to normalne, że zarżnie się pompe, rozdzielacz, filtr. Ja po prostu nie moge powiedzieć złego słowa na lpg przy mechanicznym wtrysku, a jeżdże agresywnie ( u mnie obrotomierz sie nie kończy na 2000 ) układ paliwowy w 3A utrzymuje ciśnienie w układzie nawet po wyłączeniu silnika więc benzyna w rozdzielaczu jest jak sie jedzie na gazie, no chyba, że ten układ jest niesprawny.

Penny
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 34
Rejestracja: 08 paź 2011, 14:42
Lokalizacja: Nowy Dwór Gdański

Post autor: Penny » 16 lut 2012, 15:21

no właśnie w mojej audi też gaz już siódmy rok jest, sam osobiście zrobiłem dopiero 7 tys km ale bez żadnych problemów z silnikiem.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 16 lut 2012, 20:25

ziko pisze:układ paliwowy w 3A utrzymuje ciśnienie w układzie nawet po wyłączeniu silnika więc benzyna w rozdzielaczu jest jak sie jedzie na gazie, no chyba, że ten układ jest niesprawny
Źle myślisz nie ma jej tam nawet przy sprawnym układzie podciśnienie je wyssa.

Po prostu mechaniczny wtrysk ciężko odciąć paliwo tylko przez pompkę najłatwiej.jest jedna opcja fajna dla mechanicznego wtrysku odcięcie paliwa przy wtrysku ale to nieopłacalna opcja.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl