Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[2.0 ABT] Kilkukrotnie przeskoczył rozrząd - W WARSZTACIE !!

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
jelonka
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 16
Rejestracja: 28 sty 2012, 20:38
Lokalizacja: Wrocław

[2.0 ABT] Kilkukrotnie przeskoczył rozrząd - W WARSZTACIE !!

Post autor: jelonka » 16 lut 2012, 15:59

Pojechałam dziś na wymianę płynu chłodniczego i paska wieloklinowego. Zostawiłam auto na godzinę, wracam, a mechanik bezskutecznie stara się odpalić moją 80. Pytam o co chodzi - podobno odpalił samochód, po chwili auto zgasło i nie można go było ponownie uruchomić. Jestem w lekkim szoku, rano nie miałam żadnego problemu, chociaż samochód stoi na dworze na mrozie. Pierwsza diagnoza - nie ma benzyny... Tłumaczę, że to nie możliwe, bo 2 dni temu tankowałam 10 litrów a jeżdżę na gazie. Po długim dochodzeniu okazało się że przeskoczył rozrząd.

Mechanik przez kolejną godzinę nastawiał rozrząd i napinał pasek.

Przed, jak i po ustawianiu, kazał próbować uruchamiać auto.

Było kilka takich prób, rozrząd przez ten czas przeskoczył ze 3 razy... Cytując mechanika, raz nawet o "pół koła"... Podobno była to wina napinacza i zużytego paska (na którym można niby przejechać jeszcze ok. 20 tys km).

Zostawiłam 80 w warsztacie, jutro mają wymienić rozrząd, mechanik zapewniał, że z silnikiem nic się nie stało, bo przeskoczył przy odpalaniu, a nie w trakcie jazdy...

Czy mogło się coś spierniczyć podczas prób odpalania :?: Dodam że trochę ich było, auto się dławiło, a mechanik kazał wtedy dodawać gazu. Ze 2 razy udało się odpalić, ale silnik chodził nierówno, obroty były bardzo niskie, a po chwili gasł.

I czy mogli coś przestawić przy zmianie tego paska wieloklinowego :?:
Ostatnio zmieniony 17 lut 2012, 21:41 przez jelonka, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
pilachgt
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 54
Rejestracja: 22 sty 2010, 01:56
Lokalizacja: lbn

Post autor: pilachgt » 16 lut 2012, 16:45

mi tez przeskoczyl podczas odpalania i pogielo zawory ;]

Awatar użytkownika
jaco80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 709
Rejestracja: 01 kwie 2010, 22:11
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: jaco80 » 16 lut 2012, 16:54

ABT jest niekolizyjny, nic nie powinno się stać.

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 16 lut 2012, 17:15

Nie bardzo chce mi sie wierzyć, ze rano zapalił po mrozie bez problemu a później juz u mechanika ciepły, nie zaplalił poza tym przestawił rozdzad o pół koła. Pewnie taki mechanior ze, klucz czy młotek zostawił w trybach i poszedł odpalać.

jelonka
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 16
Rejestracja: 28 sty 2012, 20:38
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: jelonka » 16 lut 2012, 17:27

warsztat polecany na forum audi, sądziłam że godny zaufania

po wymianie płynu chłodniczego i paska wieloklinowego odpalił -> przeskoczył rozrząd / zgasł -> i później już odpalić nie chciał (tak mówił mechanik, mnie tam wtedy nie było więc nie wiem jak to wyglądało)

slawex007
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 30 wrz 2011, 15:23

Post autor: slawex007 » 16 lut 2012, 19:35

powiedz nam jeszcze ile ta Audi ma przebiegu??
Może do wymiany nie jest pasek tylko koła zębate :D

...wiem że to twarda stal , ale przecież wszystko się zużywa :)

jeśli koła i pasek były sprawne to przywiązał bym mechanika do haka i przejechał pare kilometrów :evil: , może wtedy by sie przyznał co nabroił :D

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 16 lut 2012, 19:45

To nie realne żeby o tak przeskoczył pasek tym bardziej silnik na Pb co innego silnik na ON.

Jestem zdania karolas123 mechanik musiał popełnić jakiś błąd coś mu wpadło tam.

jelonka
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 16
Rejestracja: 28 sty 2012, 20:38
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: jelonka » 16 lut 2012, 20:33

niecałe 275 tys przebiegu,

zaraz jak przyjechałam oddać auto poprosiłam właściciela warsztatu żeby rzucił okiem na pasek rozrządu, powiedział że spokojnie mogę jeszcze na nim jeździć (poprzedni właściciel auta też twierdził że do wymiany zostało jeszcze 20 tys km), natomiast mechanik, po tej całej sytuacji stwierdził że to wina napinacza i zużytego paska.
Ostatnio zmieniony 17 lut 2012, 21:42 przez jelonka, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 16 lut 2012, 20:59

Po pierwsze bardzo cholernie drogo jak za rozrząd ABT same części dobrych marek to około 150zł czyli wychodzi za robociznę 350 gdzie dojście u nas jest idealny . Po drugie już mu nic nie udowodnisz. Po trzecie na drugi raz omijaj go z daleka.

Po czwarte jak coś wymyśli dodatkowo powiedz NIE i że zabierasz auto daj innemu.

Takie moje zdanie nie musisz się z nim zgadzać.

jelonka
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 16
Rejestracja: 28 sty 2012, 20:38
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: jelonka » 16 lut 2012, 21:37

za rozrząd policzyli 330 z częściami, reszta za dzisiejsze wymiany,

pytałam o jeszcze jedną sprawę - skaczą obroty na benzynie i czasem gaśnie, w vagu wyskoczył błąd, dałam właścicielowi wydruk wraz z opisem błędu i rzeczami które trzebaby sprawdzić, spojrzał na kartkę i stwierdził że trzeba wymienić przepustnice.
Ostatnio zmieniony 17 lut 2012, 21:47 przez jelonka, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 16 lut 2012, 22:01

A to przepraszam w pieszym poście było że wymiany wyceniono na ponad 500zł myślałem że tylko tyczy się teraźniejszej naprawy.

A jaki to numer błędu?

jelonka
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 16
Rejestracja: 28 sty 2012, 20:38
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: jelonka » 16 lut 2012, 23:49

Błąd 00516 Styk biegu jałowego - F60, Czujnik pozycji przepustnicy - zamknięty przełącznik - F60

Awatar użytkownika
killer0123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 192
Rejestracja: 08 maja 2007, 19:11
Lokalizacja: Białystok

Post autor: killer0123 » 17 lut 2012, 07:20

jelonka pisze:Błąd 00516 Styk biegu jałowego - F60, Czujnik pozycji przepustnicy - zamknięty przełącznik - F60
To ja bym skłaniał się prędzej ku wymianie silniczka krokowego a nie przepustnicy.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 17 lut 2012, 10:31

killer0123 pisze:krokowego
Jak ja ci dam krokowego to nie wstaniesz ;-) . widziałeś kiedyś korkowca? to nie myl go ze zwykłym silnikiem DC.

I tylko wymiana nastawnika pomoże, prawdopodobnie blaszka w styku urwana.A to się nazywa nastawnik przepustnicy lub biegu jałowego.

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 17 lut 2012, 10:59

Niestety, silnik może być całkiem sprawny. Należy przeprowadzić stosowne pomiary przed jakakolwiek wymianą. Być może zabrudzny jest tylko zderzak.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl