Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 tdi 1Z] Prosba o potwierdzenie- wałek rozrządu

ODPOWIEDZ
bogus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 28
Rejestracja: 29 lis 2008, 15:50

[B4 1.9 tdi 1Z] Prosba o potwierdzenie- wałek rozrządu

Post autor: bogus » 16 lut 2012, 21:41

Witam, nadeszła pora na wymianę uszczelki pod głowica, a co za tym idzie zrobienie kompletu głowicy. Teraz czas na złożenie. Proszę o pomoc czy dobrze to składam z uwagi na fakt zdjęcia koła z wałka rozrządu.

Wał ustawiony na znak 0 przecięte
Pompa wtryskowa zablokowana na znaku
A wałek rozrządu tył przecięcia równolegle do osi głowicy, ale w jakim położeniu bo wystarczy przekręcić o 180 i już będzie inaczej.

I jeszcze jedno wałek jest nacięty z przodu a na kole nie ma wpustki. Czy tu idzie jakiś klin bo już zgłupiałem. Jak rozbierałem to koło zciągnołem energicznie i nie wiem czy mi wypadł klin czy go nie było. Dzwoniłem do ASO to rzekomo występuje więc zamówiłem koszt 5 zł. Ale gdzieś słyszałem że to się trzyma tylko pod wpływem dokręcenia. Jaką siłą w Nm to koło dokręcić.
Czekam na podpowiedzi.

peyo32
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 64
Rejestracja: 31 maja 2009, 20:01
Lokalizacja: PRZEMYŚL/PODKARPACIE

Post autor: peyo32 » 16 lut 2012, 21:45

klina na kole rozrządu nie ma resztę masz ok.
koło rozrządu dokręcasz po naciągu paska.
pozdro

bocian29
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 33
Rejestracja: 24 cze 2011, 23:20
Lokalizacja: sochaczew

Post autor: bocian29 » 16 lut 2012, 22:10

w wałek z tyłu wchodzi płaskownik 4,5mm,i to tylko w jednej pozycji bo przecięcie nie jest równo przez środek

bogus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 28
Rejestracja: 29 lis 2008, 15:50

Post autor: bogus » 17 lut 2012, 17:00

oki dzęki ale Pany co z tym kołem od rozrządu, bo muszę go dokręcić ale nie wiem jak mocno, może ktoś wie ile to w Nm jest? Jak nie to na wyczucie dokręcę, i rozumie że najlepiej na starym pasku to zrobić??!!

Awatar użytkownika
kojak85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 607
Rejestracja: 28 mar 2010, 10:54
Lokalizacja: Łódzkie

Post autor: kojak85 » 17 lut 2012, 17:24

Nie ma klina na wałku rozrządu. Tam koło jest na stożku. Zakładasz i dociągasz. Dodatkowo zastosuj klej do gwintów dla pewności. Lepiej na starym pasku bo inaczej jak sam rozumiesz nadwyrężysz nowy pasek. Niestety nie wiem ile Nm powinno się dokręcać.

bocian29
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 33
Rejestracja: 24 cze 2011, 23:20
Lokalizacja: sochaczew

Post autor: bocian29 » 17 lut 2012, 19:55

Jeśli zakładasz nowy pasek to rozrząd ustawiasz na nowym, przy zablokowanym płaskownikiem wałku nic się nie nadwyręży

olapiotr
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 358
Rejestracja: 04 sie 2009, 01:02
Lokalizacja: Łódź

Post autor: olapiotr » 17 lut 2012, 23:08

bocian29, Ewentualnie wałek się wykruszy.

Awatar użytkownika
kojak85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 607
Rejestracja: 28 mar 2010, 10:54
Lokalizacja: Łódzkie

Post autor: kojak85 » 18 lut 2012, 09:45

olapiotr pisze:bocian29, Ewentualnie wałek się wykruszy.
Jest taka ewentualność, ale wydaje mi się, że najpierw płaskownik się wygnie. Ja mimo wszystko pomógłbym sobie paskiem.

bocian29
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 33
Rejestracja: 24 cze 2011, 23:20
Lokalizacja: sochaczew

Post autor: bocian29 » 18 lut 2012, 14:08

no tak jesli koło dokręcasz pneumatem lub klucz+rura i do przodu. Śrubę koła dokręca się na 45nm więc dosyć lekko, a przy dobrze włożonym płaskowniku nic się nie wykruszy. A zgiąć płaskownik 4,5mm w wałku :shock:

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 18 lut 2012, 14:12

bocian29 pisze: Śrubę koła dokręca się na 45nm
Dla zobrazowania to tak jakby:
- powiesić 4.5 kg na ramieniu 1m
- albo 9kg na ramieniu 50cm
- albo 18kg na ramieniu 25cm

P.S.
Pisze się Nm :-P Bo nm to skrót od nanometr a nie niutonometr.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 18 lut 2012, 17:23

bocian29 pisze:Jeśli zakładasz nowy pasek to rozrząd ustawiasz na nowym, przy zablokowanym płaskownikiem wałku nic się nie nadwyręży
:shock: Nie no brawo :roll: za takie "dobre "rady powinni ci medal ufundować

bogus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 28
Rejestracja: 29 lis 2008, 15:50

Post autor: bogus » 18 lut 2012, 20:07

Wszystko zrobione, poskręcane, poskładane, odpalone, odpowietrzone. Dzięki za podpowiedzi.
Co do płaskownika i wałka, to mi się wałek wykruszył, a płaskownik wytrzymał. Wałek naprawiony, ale to wszystko wychodzi, czyli lenistwo, a migomat stoi i dopiero jak mi wałek się wykruszył to pospawałem łapę z dwoma rogami i zrobiłem klucz do koła.

Dzięki zamykam temat.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl