[ABK] sonda lambda
[B4/ABK] nie chodzić nowa sonda
witam wszystkich mam troche nietypowy problem niedawno kupilem audi 2.0 abk z instalacja gazowa stag 100 jakis czas temu z nudow podpielem ja do kompa wyskoczyl blad sonda nie pracuje na mierniku pokazuje 0.46v czyli jest w trybie awaryjnym ale po przejsciu na gaz zaczyna pracowac zakres miedzy 0.2-0.80v czyli ok kolega powiedzial Mi ze to emulator od gazu emuluje sonde i dlatego pokazuje prawidlowo po zakupie sondy nic sie nie zmienilo wiec poszla do reklamacji wrocila jest ok czy mogl sie zablokowac sterownik od gazu? mam w nim obcieta kostke diagnostyczna i nie wiem jak ja prawidlowo podlaczyc pierwsza sonda byla lutowana i zwarly sie przewody od grzalek czy mogl sie uszkodzic komputer?teraz pali 16l lpg w cyklu mieszanym przy spokojnej jezdzie
troche nieskladnie ale wybaczcie pozdro
troche nieskladnie ale wybaczcie pozdro
Ostatnio zmieniony 07 maja 2011, 08:39 przez rafka80, łącznie zmieniany 2 razy.
- HeavenQueen
- Forum Audi 80
- Posty: 526
- Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
- Lokalizacja: Trzebinia
Odepnij sondę od wiązki, tak żeby mieć luźny kabel sygnałowy i wtedy zmierz napięcie pomiędzy tym przewodem a masą samochodu. Na początku (po odpaleniu) będzie jakaś dziwna wartość napięcia, ale po kilku minutach (gdy się nagrzeje) sonda zacznie pracować (0-1V).
Wtyczka złącza diagnostycznego staga wygląda tak:
1.-czarny -- - 12V
2.-biały -- "-L"
3.-niebieski -- "+K"
4.-czerwony -- +12V
Przewody sondy powinno się skręcać w specjalnej złączce, żeby nie było takich przypadków.
A czy sterownik mógł paść? Wątpię, jeśli masz podgląd w VAG-COM wartości napięć z sondy to jest ok.
Pozdrawiam
Wtyczka złącza diagnostycznego staga wygląda tak:
1.-czarny -- - 12V
2.-biały -- "-L"
3.-niebieski -- "+K"
4.-czerwony -- +12V
Przewody sondy powinno się skręcać w specjalnej złączce, żeby nie było takich przypadków.
A czy sterownik mógł paść? Wątpię, jeśli masz podgląd w VAG-COM wartości napięć z sondy to jest ok.
Pozdrawiam
panowie urwała mi sie wtyczka od przewodu sygnałowego i nie wiem gdzie ją teraz podłączyc(chodzi o instalacje auta nie sondy) we wtyczce jest 2 przewody zielony i czarny piszecie ze to zielony jest sygnałowy tylko u mnie jedyny przewód jaki widze urwany to przewód fioletowy jak odnalesc przewód zielony od sygnału do kompa?czy moze u mnie to własnie ten fioletowy jest od sygnału czy ktos wie na którym pinie kompa jest przewód sygnałowy?
[B4 2.0 ABK] Lambda sonde
My car burn 20-25L petrol on 100 km
I changed everything in engine
But i can't find a original lambda sonde, can I put lambda sonde from 2.3 or 2.6 Engine?
You can write answers on polish
Mój samochód spalić 20-25L benzyny na 100 km
Zmieniłem wszystko w silniku
Ale nie mogę znaleźć oryginalne sondy lambda, mogę umieścić sondy lambda od 2,3 lub 2,6 Silniki?
Możesz pisać odpowiedzi na polską
I changed everything in engine
But i can't find a original lambda sonde, can I put lambda sonde from 2.3 or 2.6 Engine?
You can write answers on polish
Mój samochód spalić 20-25L benzyny na 100 km
Zmieniłem wszystko w silniku
Ale nie mogę znaleźć oryginalne sondy lambda, mogę umieścić sondy lambda od 2,3 lub 2,6 Silniki?
Możesz pisać odpowiedzi na polską
- IC69
- Przyjaciele
- Posty: 4800
- Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
- Imię: Irek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Warszawa
Hi Ivan. I see you drive a car with the engine ABK. A common flaw of this engine, which corresponds well as excessive burning, is the element https://audi80.pl/b4-abk-przekaznik- ... t22250.htmBlackT pisze:My car burn 20-25L petrol on 100 km
A czy ktos kombinowal juz z przelozeniem sondy do zamiennika katalizatora? Chcialbym kupic ten katalizator ale jednak zalezy mi na utrzymaniu sondy w ukladzie.
http://allegro.pl/tlumik-katalizator-au ... 71111.html
http://allegro.pl/tlumik-katalizator-au ... 71111.html
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Da się tylko potrzebujesz wersji z dłuższą rurą po stronie kołnierza. Trzeba wyciąć lub wypalić palnikiem otwór i wspawać gwint. W sklepach są takie gotowe pierścienie z gwintem w środku pod sondę lambda. Tylko musisz wszystko jakoś dopasować by sonda przypadkiem nie sterczała w dół. A co z katem masz nie tak?
Notabene nawet jakbyś chciał się pozbyć sondy to nie takie łatwe w ABK. Trzeba ją zaemulować ale nie wiem czy dla PB to przejdzie (na gazie to się stosuje).
Notabene nawet jakbyś chciał się pozbyć sondy to nie takie łatwe w ABK. Trzeba ją zaemulować ale nie wiem czy dla PB to przejdzie (na gazie to się stosuje).
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Ale coś wewnątrz sondy musi być powiązane. Zasilanie grzałki nie zasila samej tylko grzałki lecz coś jeszcze by sonda pracowała. Bo po odpięciu samego "grzania" teoretycznie sonda powinna działać na ciepłych spalinach a tak nie jest. Widać taka jest charakterystyka pracy sond napięciowych. W B3 te jednoprzewodowe są może prądowe? Czytałem, że sonda z B3(np. JN) nie będzie działać w B4(np. ABK).
Francis1982, wiem o emulacji sondy na STAGu ale wydaje mi sie ze ABK bez sondy na Pb bedzie 'chlalo' jak szalone.
A co jest nie tak? Auto dziwinie 'pierdzi' w okolicach kata, a ze mam nowy tlumik srodkowy i koncowy to nie wiele tam zostalo juz do wymiany.
Czyli generalnie na rynku nie ma zamiennikow kata do ABK pod lambde? Trzeba rezac?
O co chodzi a tym katem dla lambdy? Ori sonda chyba skierowana jest w strone godz 2:00. Bardziej sie martwilem glebokoscia osadzenia, tak zeby nie zaburzala znacznie przeplywu spalin.
A co jest nie tak? Auto dziwinie 'pierdzi' w okolicach kata, a ze mam nowy tlumik srodkowy i koncowy to nie wiele tam zostalo juz do wymiany.
Czyli generalnie na rynku nie ma zamiennikow kata do ABK pod lambde? Trzeba rezac?
O co chodzi a tym katem dla lambdy? Ori sonda chyba skierowana jest w strone godz 2:00. Bardziej sie martwilem glebokoscia osadzenia, tak zeby nie zaburzala znacznie przeplywu spalin.
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Prawdopodobnie pierdzi przy pierścieniu co jest raczej częstą przypadłością a to z tego względu, że rzadko kiedy jest skręcony prawidłowo. Nie samymi śrubami. Tam przychodzą takie dłuższe śruby z podkładkami i sprężynami. Niby połączenie wygląda oki ale do pierwszych wybojów.
A te sprężyny są po to żeby pierścień wewnątrz mógł pracować. To nie może być na stałe skręcone.
Tymczasem nieszczelność w tym miejscu jest przed sondą tak więc układ zasysa czyste powietrze. Mieszanka dla sondy jest uboga i ją wzbogaca. Aż do zalewania silnika w skutek czego strasznie dużo pali a nawet może stracić w ogóle przyspieszenie (objaw podobny do uszkodzonego Halla).
Zapewne masz nieźle "zeżarty" kołnierz. Można spróbować dospawać nakrętki i zamontować śruby jak trzeba.
Tak mniej więcej wyglądają te śruby.
http://moto.allegro.pl/sruba-sruby-wyde ... 44624.html
No i można jeszcze przebić kata. Zabity kat również obniża osiągi. Ja swojego przebiłem i sonda pracowała prawidłowo. Żadnych tam kłopotów ze spalinami nie było. Ja swój kat reanimowałem, skręciłem śrubami ze sprężynami jak należy i hula aż miło.
A te sprężyny są po to żeby pierścień wewnątrz mógł pracować. To nie może być na stałe skręcone.
Tymczasem nieszczelność w tym miejscu jest przed sondą tak więc układ zasysa czyste powietrze. Mieszanka dla sondy jest uboga i ją wzbogaca. Aż do zalewania silnika w skutek czego strasznie dużo pali a nawet może stracić w ogóle przyspieszenie (objaw podobny do uszkodzonego Halla).
Zapewne masz nieźle "zeżarty" kołnierz. Można spróbować dospawać nakrętki i zamontować śruby jak trzeba.
Tak mniej więcej wyglądają te śruby.
http://moto.allegro.pl/sruba-sruby-wyde ... 44624.html
No i można jeszcze przebić kata. Zabity kat również obniża osiągi. Ja swojego przebiłem i sonda pracowała prawidłowo. Żadnych tam kłopotów ze spalinami nie było. Ja swój kat reanimowałem, skręciłem śrubami ze sprężynami jak należy i hula aż miło.