Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.6] Komedia roku czyli zamarzł mi olej w silniku

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
pawelw_1986
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 249
Rejestracja: 12 mar 2010, 23:16
Lokalizacja: białystok/grajewo

Post autor: pawelw_1986 » 04 lut 2012, 20:36

po wczoraj zgupialem fakt ze -35 rano bylo ale takiego nr nie mialem nigdy....sekwencja rozpalania jak co rano...: wrzatek na odparownik mlotek w dlon klade sie pod spodem bo rozrusznik nawala....pare strzalow w rozrusznik i pale...1 strzal silnik pracuje...smarowanie sie swieci...swieci....swieci po chwili(30sec) gasnie. silnik pracuje 500-1000obr. pracuje z 10-15min zaswiecilo sie smarowanie ale brzeczyk milczy...czasami jak mi sie smarowanie swiecilo to brzeczyk sie wlaczal odrazu tu i po rozruchu i wtedy milczal....czekam z min i gasze....za chwile odpalam i dalej sie swieci szybkie przegazowanie do 3tys obr nie gasnie gasze silnik. olej jest silnik cieply brzeczyk nie brzeczy a smarowanie sie swieci....odpalam i gasze tak z 8-10 razy smarowanie zgaslo po ostatnim zapaleniu...jak mi olej zamarzl to oprocz smarowania brzeczyk sie wlaczal moj "sensej" od ktorego sie mechaniki uczylem mowil mi ze moga to byc: czujnik smarowania podobno lubi sie zepsuc, mogl sie kanal olejowy zapchac, albo olej zamarzl przy czujniku. pytanie do was: ile jest czujnikow smarowania 1 czy wiecej??? smarowanie raczej bylo bo jak mialem sytuacje ze go zabraklo to klawiatura cykala tu byla cisza. i czemu brzeczyk nie brzeczal skoro smarowanie sie swiecilo??? pomorzcie

Awatar użytkownika
Daniel360
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 47
Rejestracja: 15 sty 2012, 15:20
Lokalizacja: Złotów

Post autor: Daniel360 » 04 lut 2012, 20:38

Być może ten brzęczyk jest padnięty i ciebie nie informuje ;)

Awatar użytkownika
quattromtm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 126
Rejestracja: 22 lip 2008, 20:01
Lokalizacja: Sędziszów

Post autor: quattromtm » 04 lut 2012, 22:10

Mialem podobnie, autko odpalilo i po minucie zaswiecila sie kontrolka od oleju ale nie brzeczało, na zegarze wskazywało 0,5 wiec zgasiłem i sprawdzilem olej czy jest zamarzniety lecz nie był, odpaliłem kontrolka zgasła a cisnienie wynosiło 1 atm, pochodzil z 3 min i wzrosło do 5 :-) czujniki raczej zamarzły i zle wskazywały

pawelw_1986 czujników jest 2 szt

Awatar użytkownika
seba6891
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 302
Rejestracja: 21 gru 2008, 13:57
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: seba6891 » 04 lut 2012, 23:03

GerB3 pisze:Co wy za oleje albo silniki macie ? Leje Valvoline MaxLive 10W40 najwiecej było -25 odpala od razu lampka od smarowania zaraz gaśnie i tyle. Na oleju się nie oszczedza.
popieram kolege
* audi 90 (moje) olej Mobil 1 5w-50 ostatnio -26, pali od strzalu i kontrolka gasnie od razu

* audi 80 1.6 LPG (mojego padre) olej Mobil 15w-40 i w zeszlym roku przy -29 jak wyzej

* Lublin II Andoria 2.4 non turbo (mojego padre) olej LOTOS Diesel TC 15w-40. paliwo w zimie to mieszanina zwyklego shell diesel lub orlen i PB w stosunku 90%/10%
w zeszlym roku przy -32 i po podgrzaniu 3 razy swiecami odpalil od strzalu, chwile popracowal klepiac zaworami i kopcac na czarno (bogata mieszanka) po czym sie wyciszyl, przestal kopcic i zaczal odpalac na zaciag takie auta jak Ducato 2008 czy Tranzit 2004 <ok> :lol:

Awatar użytkownika
pawelw_1986
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 249
Rejestracja: 12 mar 2010, 23:16
Lokalizacja: białystok/grajewo

Post autor: pawelw_1986 » 05 lut 2012, 09:04

pisalem ze to nie wina oleju. elf mnie jeszcze nie zawiodl tu w moim przypadku przyczyna tkwi gdzie indziej...ale gdzie dokladnie????

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 11 lut 2012, 17:58


Awatar użytkownika
swiety82
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 157
Rejestracja: 13 cze 2007, 23:43
Lokalizacja: Sagan Stadt

Post autor: swiety82 » 18 lut 2012, 20:52

Panowie, sprawa wygląda następująco:

odwilż już kilka dni, postanowiłem popróbować odpalić silnik. Naładowany aku, mała dolewka oleju aby nie zaskoczył na sucho, siadam przekręcam kluczyk... i nawet nie obrócił wałem.

Próbowałem ręcznie obrócić kluczem wal, nie idzie. Wrzuciłem 5-tke, i przy otwartej masce próbuje ruszać autem przód-tył. Ciężko ale trochę go ruszyłem, wał minimalnie drgał bo było widać po wiatraku alternatora że sie delikatnie przesuwa. Ale ręcznie nie idzie ruszyć, a sam rozrusznik tylko "tyka" i nie obraca wałem.

Co robić? Może są jakieś preparaty aby wlać do silnika i delikatnie "przegryzie" w środku nagar? Myślę że się coś tam zapiekło w środku, nie wiem.... ręce opadają, najbardziej boje się o klawiaturę - jak zawory się zatarły to nei mam pojecia co będzie.......

griszka1993
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 20 lip 2011, 22:40

Post autor: griszka1993 » 18 lut 2012, 21:43

Coś mi się wydaje ze wał trochę przyrdzewiał albo tuleje cylindryczne . Polecam ściągnąć miske i zobaczyć jak to wygląda w środku .

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 18 lut 2012, 22:10

Proponuje mimo wszystko jednak sprawdzic jeszcze raz akumulator.

Awatar użytkownika
swiety82
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 157
Rejestracja: 13 cze 2007, 23:43
Lokalizacja: Sagan Stadt

Post autor: swiety82 » 18 lut 2012, 22:23

Panowie aku jest nowy na gwarancji i naładowany "świeżo" z prostownika. Czy jest duże ryzyko uszkodzenia zaworów lub zerwania paska przy próbie "na pych" lub innej tego typu siłowej?


Ogólnie dodam ze krew mnie zalewa. Nie z powodu silnika, ale dlatego ze jakis czas temu wladowałem w auto sporą sume pieniędzy. Cały przód zawias nowy, nei jakieś chińskie zamienniki a ori części, autkiem miała jeździć żona więc było (jest) zadbane, prawie nowy wydech AUDI wyciągnięty z innej 80-tki z Niemiec, nowa pompa wody, termostat, filtry, łożyska na kołach, końcówki drążków, przegub przedni, do tego inne części których nawet sobie nie przypominam już. W planach było zrobić hamulce tył, nowe światła i ładne wnętrze. Blacharka została wyremontowana rok temu całościowo. Jak pomyślę że przez taką pierdołę jak zapchana pompa oleju silnik nadaje się na szrot to ... ehhhhhhhhhh

Awatar użytkownika
krzycho
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 143
Rejestracja: 07 mar 2009, 15:59
Kontakt:

Post autor: krzycho » 18 lut 2012, 22:45

Odkręć korek spustowy w misce i zobacz ile oleju Ci zleci. Może nie odmarzł :-?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl