Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[2.0 ABT] Kilkukrotnie przeskoczył rozrząd - W WARSZTACIE !!

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
andi00
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 72
Rejestracja: 10 lip 2011, 12:59
Lokalizacja: Bytom

Post autor: andi00 » 17 lut 2012, 13:12

pasek paskiem a napinacz napinaczem lubia sie tez urywac kliny na dolnym kole rozrzadu i tego nie widac dopuki sie go nie odkreci;) u mnie tak bylo wsadzilem nowy rozrzad chcialem dokrecic kolo pasowe zablokowalem wal na zamachu a pasowe krecilo sie jak chcialo razem z dolnym kolem rozrzadu tylko ja mam AAD takze bezkolizyjny jest;)

jelonka
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 16
Rejestracja: 28 sty 2012, 20:38
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: jelonka » 17 lut 2012, 21:56

już po wymianach, z silnikiem na szczęście nic się nie stało, zapłaciłam 470 za wszystko, więc cena ok,

ale nieźle mi robi na złość 80, jak już wszystko było zrobione pękł trójnik i trysnęło wodą, wymienili go, ale okazało się że zalał rozrusznik i przez 1,5 godz był problem żeby w ogóle odpalić.

Awatar użytkownika
pawelw_1986
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 249
Rejestracja: 12 mar 2010, 23:16
Lokalizacja: białystok/grajewo

Post autor: pawelw_1986 » 18 lut 2012, 08:25

czytam czytam i nie wierze....duzo tych zbiegow okolicznosci. zaznaczam ze moge sie mylic. slyszalem juz o takim przypadku. przy wymianaie plynu w audi zdarzaja sie problemy z odpowietszeniem i to nie male. czasami trzeba powalczyc a metody z innych samochodow sie nie sprawdzaja. gdy ktos to robi nieumiejetnie zdarza sie ze tworzy sie kolnierz z powietrza w glowicy i wtedy ona nie jest chlodzona. przy dlugotrwalej pracy nie chlodzonej chlodnicy aluminium sie rozszerza wiecej niz powinno i blokuje walek rozrzadu co skutkuje przeskoczeniem paska. jesli mam racje potwierdzcie jesli nie przepraszam za wprowadzenie w blad kiedys z czyms takim mialem doczynienia

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 18 lut 2012, 09:39

pawelw_1986, Taka sytuacja nie może mieć miejsca, wałek rozrzadu jest smarowany olejem silnikowym i dodatkowo chłodzony nim.

vlodek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 66
Rejestracja: 23 gru 2011, 11:35
Lokalizacja: EWE

Post autor: vlodek » 18 lut 2012, 11:08

pawelw_1986 pisze:czytam czytam i nie wierze....duzo tych zbiegow okolicznosci. zaznaczam ze moge sie mylic. slyszalem juz o takim przypadku. przy wymianaie plynu w audi zdarzaja sie problemy z odpowietszeniem i to nie male. czasami trzeba powalczyc a metody z innych samochodow sie nie sprawdzaja. gdy ktos to robi nieumiejetnie zdarza sie ze tworzy sie kolnierz z powietrza w glowicy i wtedy ona nie jest chlodzona. przy dlugotrwalej pracy nie chlodzonej chlodnicy aluminium sie rozszerza wiecej niz powinno i blokuje walek rozrzadu co skutkuje przeskoczeniem paska. jesli mam racje potwierdzcie jesli nie przepraszam za wprowadzenie w blad kiedys z czyms takim mialem doczynienia
Ja się spotkałem z przypadkiem kiedy wałek rozrządu całkowicie się zablokował w głowicy i przez to pasek został pozbawiony wszystkich ząbków znajdujących się wokół koła pasowego wału. Powodem był zapchany kanalik olejowy smarujący panewki wałka... Więc różne cyrki się mogą zdarzyć.

ziko
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 25
Rejestracja: 03 gru 2008, 07:32

Post autor: ziko » 18 lut 2012, 18:41

to co zdarzyło sie jelonka, wygląda mi na scene z oszukać przeznaczenie 7. Żeby pasek rozrządu przeskoczył kilkukrotnie musiał by być tak luźny, że rozwaliłby osłonę podczas normalnej pracy - sam jakiś czas temu pytałem się mechanika, czy nie mam luźnego paska, bo chciałem zobaczyć wizualnie w jakim jest stanie i wydawało mi sie, że jest za luźny, a był ok. Moim zdaniem, szybciej w miare normalnie napięty pasek sie zerwie lub straci zęby gdy wałek sie zatrze niż przeskoczy( on nie jest wycięty z dentki żeby się tak naciągał )jeżeli chodzi o wymiane płynu to mam kilka za sobą - ostatnia to wymiana na stary po spuszczeniu w celu wymiany czujnika, poprzednia to 3 lata temu- latem w upalny dzień wyrwało mi górny wąż z chłodnicy( brakowało końca krućca i wąż się zsunął( ruszając z parkingu w mieście na rozgrzanym silniku 3 razy migneła kontrolka i zapaliła sie na stałe a całość trwała 3-4 sekundy, przejechałem ze 30 metrów w tym czasie i zostawiłem piękny szeroki mokry pas. Oczywiście odruchowo zatrzymałem auto i otwarłem maske(para buch) cała komora silnika zalana, po jakimś czasie założyłem i mocno dokręciłem wąż, kupiłem 5l płyn w pobliskim sklepie, bardzo wolno wlałem (z obawy o naprężenia w bardzo gorącym silniku) i tak odjechałem. Poza tym oczywiście wymiana chłodnicy po fakcie więc przelanie całego płynu, aha wymiana nagrzewnicy też kiedyś miała miejsce( sobota + 1/2 niedzieli) W żadnej z tych sytuacji nie miałem straszliwych problemów z odpowietrzaniem- zalewałem zbiorniczek jakoś do połowy odpalałem, po czasie płyn rósł a po otwarciu termostatu spadał, po ostudzeniu jeszcze bardziej- dolewka i jazda (tak w skrócie) więc dziwią mnie teksty o straszliwych problemach z odpowietrzeniem. Chciałem wiosną wymienić auto na nowszy model, ale widze,że moje audi 89 2.0E 3A jest jakieś takie niezniszczalne i chyba go nie sprzedam.

jelonka
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 16
Rejestracja: 28 sty 2012, 20:38
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: jelonka » 18 lut 2012, 22:47

dziś po nocy odpalił normalnie, gorzej było jak już się rozgrzał, zatrzymałam się na stacji i nie mogłam później odpalić, działo się to samo co u mechanika, rozrusznik nie kręcił, było słychać głos coś jak silniczek elektryczny, udało się po kilkunastu próbach.

mechanik twierdził że wczoraj nie chciał odpalać przez wodę z pękniętego trójnika, mówił że po rozgrzaniu silnika rozrusznik się osuszy.

jakieś pomysły ?

Awatar użytkownika
IC69
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 4800
Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
Imię: Irek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: IC69 » 18 lut 2012, 23:03

jelonka pisze:było słychać głos coś jak silniczek elektryczny,
Ten odgłos, to pewnie pompa paliwa.
jelonka pisze:rozrusznik nie kręcił
Ilona, może w Twoim samochodzie po prostu trzeba wymienić kostkę stacyjki, albo zregenerować rozrusznik?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 18 lut 2012, 23:14

A jaki trójnik pękł?

Co do odpalania to słyszysz silniczek ale taki głośny dzwięk? to by wskazywało na bendix przepuszcza.

jelonka
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 16
Rejestracja: 28 sty 2012, 20:38
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: jelonka » 18 lut 2012, 23:28

Trójnik przez który przepływała woda, znajduje się on z tyłu, właściciel warsztatu powiedział że nie jest to oryginalna część, zamontowali go gazownicy.

Zrobiłam zdjęcie: http://img38.imageshack.us/img38/7893/sam0672z.jpg


Czasami kręci dwa razy, przestaje i słychać ten dźwięk a czasami nie kręci w ogóle i dźwięk słychać od razu. Raczej nie jest on głośny.

Awatar użytkownika
jugo007
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 327
Rejestracja: 20 sie 2009, 01:25
Lokalizacja: Wisła Mała
Kontakt:

Post autor: jugo007 » 19 lut 2012, 00:08

ja bym obstawiał bendix w rozruszniku szkoda że tak daleko mieszkasz takie usterki usuwa się od reki co do trójnika to szanujący się mechanik stosuje aluminiowe i niema mowy o pęknięciu

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 19 lut 2012, 11:26

Tu mechanik się nie pomylił.

Masz dwa wyjścia wymienić bendix lub poczekać. Tylko z tym czekanie to dobrze żeby auto stało raz trochę dłużej :-/ na pewno samo też przejdzie tylko trzeba czasu aż spłynie płyn i po płynie zrobi się mała korozja na gładziach sprzęgła jednokierunkowego wtedy będzie jeszcze nam długo służyło.

Też to miałem :-P

jelonka
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 16
Rejestracja: 28 sty 2012, 20:38
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: jelonka » 19 lut 2012, 22:04

Poczekam, bo póki co jestem spłukana.

Jarewa, dłużej to znaczy ile? :mrgreen:

Trójnik wymienili na aluminiowy, tyle że nie ma kołnierzy na końcach. Mechanik powiedział żeby kupić taki sam jak był, bo nie jest w stanie zagwarantować że opaski się nie ześlizgną. Mówił że dostanę go u gazownika, więc jeśli będą mieli wezmę aluminiowy :-)

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 20 lut 2012, 22:01

Nie jestem wstanie stwierdzić czasu. Może dzień dłużej może tydzień a może i miesiąc.

Mi po małym zalaniu szwankował czasami i tak było z tydzień po usunięciu usterki.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl