Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[AAH] problem z temperatura i czujnikiem oleju

Wszystko co tyczy się silników V6
ODPOWIEDZ
maru1988
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 02 lis 2011, 13:34

[AAH] problem z temperatura i czujnikiem oleju

Post autor: maru1988 » 12 lut 2012, 18:48

witam koledzy zaznaczę ze od nie dawna stałem się właścicielem audi z silnikiem 2.8 i nie mam za wiele doświadczenia i mam takie problemy a wiec chodzi mi o to ze wskaźnik temperatury raz działa raz nie drugi to ze na tym wyświetlaczu błędów pojawia mi się czerwona kontrolka temp i 3 razy piszczy ale to przeważnie jak zimny lub w czasie jazdy i w tym momencie zazwyczaj działa wskaźnik temp. no i jeszcze jeden problem po włączeniu zapłonu nie świeci mi lampka oleju za pomoc z góry dziękuje
Ostatnio zmieniony 26 lut 2012, 23:13 przez maru1988, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
shellah
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3081
Rejestracja: 08 wrz 2007, 09:08
Imię: Artur
Model: Inny
Nadwozie: Coupe
Silnik: 2.8 AAH+lpg
Lokalizacja: Reading UK

Post autor: shellah » 14 lut 2012, 18:23

jeśli masz dobry poziom płynu musisz grzebać w zegarach ;-)

Awatar użytkownika
PiotrLublin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 262
Rejestracja: 06 gru 2011, 20:59
Lokalizacja: Lublin

Post autor: PiotrLublin » 15 lut 2012, 18:51

Właśnie tak jak kolega wyżej napisał, sprawdź najpierw płyn chłodniczy w zbiorniczku, jeśli jest w porządku, to coś zegar oszukuje

Borys21
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 20
Rejestracja: 12 lut 2012, 10:05
Lokalizacja: Krasne

[B4/AAH] TEMPERATURA SILNIKA

Post autor: Borys21 » 18 lut 2012, 10:52

Witam mam takie pytanie. czy w tym silniku jest normalne że temperatura przy tych mrozach dochodzi do 70 stopni max? wymieniłem termostat bo myślałem że to jego wina ale nic to nie dało. jak stoję na światłach to rośnie, a jak jadę to spada proszę o pomoc.

dealer
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 12 wrz 2010, 13:49
Lokalizacja: Turek

Post autor: dealer » 19 lut 2012, 13:50

kolego ja tez tak mam stoje na światłach i temperatura rosnie a w czasie jazdy 70 stopni max :shock: moze te auta tak maja

Awatar użytkownika
PuSzEk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 502
Rejestracja: 22 sty 2011, 21:46
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: PuSzEk » 19 lut 2012, 13:56

Proponuje przysłonić 1/2 górnej części chłodnicy albo całą dolną część, przy temp ok -10 też mi spada ale max do 70-75 i mówie tu o trasie, bo w mieście nawet na kawałku prostej może cofnie się do 80* przy większej prędkości, a tak to trzyma te 85/90
V-ki podobno taki mają problem z utrzymaniem temperatury na trasie, ale ile w tym prawdy to nie wiem, bratu tak samo spadało i spada w nowej V-ce, więc się nie przejmuje ;-)

Awatar użytkownika
shellah
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3081
Rejestracja: 08 wrz 2007, 09:08
Imię: Artur
Model: Inny
Nadwozie: Coupe
Silnik: 2.8 AAH+lpg
Lokalizacja: Reading UK

Post autor: shellah » 19 lut 2012, 15:27

no ja mam to samo i rozwiązaniem jest przysłonięcie chłodnicy ;-)

maru1988
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 02 lis 2011, 13:34

Post autor: maru1988 » 21 lut 2012, 20:10

witam stan płynu jest ok ale to nie zawssze mruga i pipczy

Awatar użytkownika
maniekmac
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 520
Rejestracja: 15 paź 2008, 17:41
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Coupe
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Kodeń

Post autor: maniekmac » 24 lut 2012, 23:44

Twoje problemy mogą tkwić w zegarach - musisz rozebrać je i sprawdzić ścieżki i luty (to najłatwiej zdiagnozować), brak kontrolki ciśnienia oleju to może być wina czujnika (czy masz u siebie dodatkowe zegary z ciśnieniem oleju włącznie? jak tak to zobacz co się tam pokazuje). Dodatkowo warto sprawdzić połączenie na wtyczkach, czy nie są pośniedziałe itp.

maru1988
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 02 lis 2011, 13:34

Post autor: maru1988 » 25 lut 2012, 08:21

kolego a cięzko jest rozebrac zegary nigdy tego nie robiłem?tak mam dodatkowe zegary i jest zegarek cisnienia oleju jak jest silnik rozgrzany na wolnych obrotach pokazuje delikatnie powyżej 2 a po dodaniu gazu tak do 2tys idzie do 5

Awatar użytkownika
shellah
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3081
Rejestracja: 08 wrz 2007, 09:08
Imię: Artur
Model: Inny
Nadwozie: Coupe
Silnik: 2.8 AAH+lpg
Lokalizacja: Reading UK

Post autor: shellah » 25 lut 2012, 09:33

maru1988 pisze:jest zegarek cisnienia oleju jak jest silnik rozgrzany na wolnych obrotach pokazuje delikatnie powyżej 2 a po dodaniu gazu tak do 2tys idzie do 5
czyli ciśnienie pokazuje ci w normie.
maru1988 pisze:kolego a cięzko jest rozebrac zegary
jak zdemontować licznik masz opisane tutaj(upload zdjęć się skończył) ale to banalnie prosta sprawa ;-)
https://audi80.pl/b3-demontaz-licznika-vt42514.htm
Ostatnio zmieniony 25 lut 2012, 10:45 przez shellah, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl