Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[2.0 ABT] Brak mocy, dużo pali i nagrzewa się bardzo szybko

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
GiNu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 10 wrz 2011, 17:39

[2.0 ABT] Brak mocy, dużo pali i nagrzewa się bardzo szybko

Post autor: GiNu » 20 lut 2012, 13:00

Mam problem z moim ABT po naprawie :( poszła mi UPG i po naprawie u znajomego silnik stracił dużo na mocy, po daniu mu gazu na zimnym silniku dusi go i potrafi nawet zgasnąć, czasem podczas jazdy jest zero przyspieszenia dopiero po czasie coś sie ruszy. Przy okazji wymiany UPG zostały zrobione: UPG, uszczelki pod kolekotry, pokrywe zaworów, pasek rozrządu z napinaczem, paski od alternatora i pomp, wymieniony olej z filtrem. W innym warsztacie jeszcze planowanie głowicy i wymiana uszczelniaczy po zaworami. Spróbuję dziasiaj sprawdzic pasek czy jest zalożony na znaki jak należy i przeliczę ząbki na starym pasku do porównania. Dodam że jak odpowietrzałem układ chłodzący czasem coś dziwnie klekotało w silniku ( może zawory ) wczesniej tego nie było. Co jeszcze mogę sam sprawdzić ?? Pozdro

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 20 lut 2012, 14:51

Możesz sprawdzić czy zapłon jest ustawiony poprawnie oraz czy znaki na kołach pokrywaja sie ze znacznikami. Obawiam sie, ze może to być wina jednego z tych elementów. Sprawdz tezukład zapłonowy.

Awatar użytkownika
andi00
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 72
Rejestracja: 10 lip 2011, 12:59
Lokalizacja: Bytom

Post autor: andi00 » 20 lut 2012, 15:57

tak jak kolega pisze wyzej mozliwe ze masz rozrzad przestawiony i od tego bym zaczal aczkolwiek ustaw sobie porzadnie zaplon na lampe najlepiej;)

GiNu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 10 wrz 2011, 17:39

Post autor: GiNu » 21 lut 2012, 18:08

Sprawdziłem znaki I bardzo duzo im brakuje da zgrania się
Jest ustawione na kole pasowym

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b48 ... 34929.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/6ed ... 3e8bc.html

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 21 lut 2012, 18:18

Masz szczescie ze masz bezkolizyjny silnik. Inaczej juz byś go zmieniał. Niestety do ogarniecia.

Awatar użytkownika
kuba1990
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 129
Rejestracja: 27 sty 2011, 20:33
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: kuba1990 » 21 lut 2012, 18:23

To silnik ABT jest bezkolizyjny :?:

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 21 lut 2012, 18:30

kuba1990 pisze: To silnik ABT jest bezkolizyjny
tu masz jak koleżance przeskoczył rozrząd 20-abt-kilkukrotnie-przeskoczyl-rozrzad ... 64453.html

Awatar użytkownika
jaco80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 709
Rejestracja: 01 kwie 2010, 22:11
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: jaco80 » 21 lut 2012, 18:37

Tak, jest bezkolizyjny. Wiele innych 8 zaworowych też.

GiNu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 10 wrz 2011, 17:39

Post autor: GiNu » 21 lut 2012, 18:43

Czyli rozumiem że trzeba nastawić na znaki tak jak należy, ustawić dobrze zapłon i w trase <ok> aż dziwne że on tak palił
Jak jest bezkolizyjny to mogę bez obaw spróbować zakręcić po przestawienu paska

Awatar użytkownika
jaco80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 709
Rejestracja: 01 kwie 2010, 22:11
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: jaco80 » 21 lut 2012, 19:30

Dobrym zwyczajem jest ręcznie przekręcić ze 2 wałem przed odpaleniem po ustawianiu rozrządu.

Awatar użytkownika
krzycho
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 143
Rejestracja: 07 mar 2009, 15:59
Kontakt:

Post autor: krzycho » 21 lut 2012, 21:02

Kolego, ze zdjęć wynika, że koło wałka jest przestawione około 180st, a musisz wiedzieć że te znaki zgrywają się co drugi obrót wału. Więc sprawdź to jeszcze raz zanim rozkręcać będziesz.

GiNu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 10 wrz 2011, 17:39

Post autor: GiNu » 21 lut 2012, 22:57

Wielkie dzięki krzychu przekręciłem jeszcze parę razy I wyszło mi że jest przesunięty o półtora ząbka w lewo względem strzałki a niebieskim punktem pomiędzy O T . Jak myślicie koledzy czy przesunąć o ząbek czy o dwa, przerobiłem stare zdjęcie żeby było wiadomo o co chodzi.

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/977 ... 0e12f.html

Awatar użytkownika
jaco80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 709
Rejestracja: 01 kwie 2010, 22:11
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: jaco80 » 21 lut 2012, 23:38

Ja bym ściągnął te osłony plastikowe i zgrał wszystkie 3 koła na znaki. Potem ustawił zapłon. Skoro pasek nowy to może właśnie znaki na obudowach nie są za dokładne i stąd te pół ząbka różnicy?

Awatar użytkownika
krzycho
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 143
Rejestracja: 07 mar 2009, 15:59
Kontakt:

Post autor: krzycho » 22 lut 2012, 10:55

Ustaw wał na znak, poluzuj napinacz, zsuń pasek z górnego koła, niech ktoś trzyma pasek napięty żeby nie przestawił sie na dolnym kole a Ty w tym czasie przestaw górne koło na znak i nasuń pasek. Później ewentualna korekta zapłonu i będzie śmigać.

Znaki na obudowie ze względu na odkształcenia plastyku nie zawsze sie idealnie zgadzają, więc jak ustawisz wał na znak, sprawdź czy znak na kole zamachowym też pasuje. Na kole zamachowym masz kreskę i "zero", do ustawienia rozrządu patrz na "zero".

Awatar użytkownika
andi00
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 72
Rejestracja: 10 lip 2011, 12:59
Lokalizacja: Bytom

Post autor: andi00 » 22 lut 2012, 13:49

a jesli nie jestes pewny to odkrec pokrywe zaworow i ustaw go na krzywki na pierwszym cylindrze ustw gorny martwy punkt

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl