Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9TDI 1Z] Diagnostyka VAG.

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 23 lut 2012, 09:34

pawellesz pisze:
Jeszcze mam takie pytanie który czujnik temperatury płynu pokazuje temp. na vag bo auto podczas tych logów miałem zagrzane w granicach 90 sopni na wskażniku na desce i jak ręką sprawdzałem to przewód do chłodnicy też był gorący powrotny z resztą też a na vag pokazywało coś koło 60?
Niebieski czujnik odpowiada za temperature przekazywaną do Ecu i odpowiada rowniez za grzanie swiec, a z tylu jest szary 3 pin i podaje temperature na deske rozdzielczą :mrgreen:

pawellesz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 32
Rejestracja: 06 sty 2012, 13:43
Lokalizacja: mazury

Post autor: pawellesz » 23 lut 2012, 10:05

Krzysiek 84 pisze:
Niebieski czujnik odpowiada za temperature przekazywaną do Ecu i odpowiada rowniez za grzanie swiec, a z tylu jest szary 3 pin i podaje temperature na deske rozdzielczą :mrgreen:
Czyli niebieski mi coś przekłamuje bo temperatura na 99% była coś koło 90 stopni, a na vag około 60, ale jeśli czujnik zaniża temp to jak będzie cieplej (15-20) to będzie mi grzało świece

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 23 lut 2012, 10:11

Może tak być :mrgreen:

Awatar użytkownika
rafal9h10
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 228
Rejestracja: 06 sty 2010, 18:31
Lokalizacja: Uchanie/Chełm

Post autor: rafal9h10 » 23 lut 2012, 11:26

petris pisze:Mój pierwszy post zaraz po przywitaniu, więc jeśli coś nie tak, to przepraszam. Spraw typowa jak na to miejsce, czyli prośba o odczytanie logów.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/952 ... 063e7.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a1a ... 38726.html
Kolego, nic z tych logów sensownego nie wynika poza tym że gazu do dechy nie wcisnąłeś.
Jak robisz logi to proponuję Ci zacząć tak od ok. 1200 obr/min, skończyć na ok. 4400 na 3-biegu z gazem w podłodze.
A tak w ogóle coś z autkiem nie tak, jakieś podejrzenia masz?

Awatar użytkownika
petris
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 16
Rejestracja: 20 kwie 2011, 23:19
Lokalizacja: Iława

Post autor: petris » 23 lut 2012, 12:57

Auto ma skrzynię automatyczną, więc jak wciskam do dechy to zaczyna redukować. Nie ma też obrotka i jadę na wyczucie. Na tyle co mogłem to cisnołem pożądnie, szczególnie w pierwszym logu. Myślę, że silnik miał spore obciążenie. Nie doszukuję się dziury w całym, ale walczę z nim już dłuższy czas i ciągla muł i pije sporo (9-10). Kat usunięty, N75 wymieniony, dolot szczelny i czysty. Powiem szczerze, że mam problem.

Awatar użytkownika
rafal9h10
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 228
Rejestracja: 06 sty 2010, 18:31
Lokalizacja: Uchanie/Chełm

Post autor: rafal9h10 » 23 lut 2012, 14:36

petris pisze:Auto ma skrzynię automatyczną,
To zmienia postać rzeczy.

Na początek poczytaj tu:
http://forum.vw-passat.pl/threads/94548 ... -automacie
Jest tam kilka informacji jak zrobić logi w automacie.

U Ciebie jak nie ma obrotomierza to musisz na wyczucie.
Jak możesz to zrób jeszcze raz logi dynamiczne w grupie 003, 008, 011. Pedał musi być wciśnięty na maksa chociaż przez jakiś czas aby móc coś sensownego powiedzieć na temat doładowania, przepływomierza i dawki paliwa.
Powodzenia :-D

Awatar użytkownika
petris
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 16
Rejestracja: 20 kwie 2011, 23:19
Lokalizacja: Iława

Post autor: petris » 23 lut 2012, 14:49

Wielkie dzięki. To dla mnie duża wskazówka. Postaram się jeszcze dziśiaj zamieścić nowe logi i oczywiście liczę na pomoc w odczytaniu.

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 23 lut 2012, 15:58

logi w automacie wykonuje sie na drugim biegu

Awatar użytkownika
petris
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 16
Rejestracja: 20 kwie 2011, 23:19
Lokalizacja: Iława

Post autor: petris » 23 lut 2012, 20:34

U Ciebie jak nie ma obrotomierza to musisz na wyczucie.
Jak możesz to zrób jeszcze raz logi dynamiczne w grupie 003, 008, 011. Pedał musi być wciśnięty na maksa chociaż przez jakiś czas aby móc coś sensownego powiedzieć na temat doładowania, przepływomierza i dawki paliwa.
Logi poprawione, mam nadzieję, że tym razem coś wypłynie.

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/059 ... dbc93.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/4cc ... c6824.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/bd6 ... 40667.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b73 ... 90ca6.html

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 23 lut 2012, 22:19

Jak to może jeżdzić z takimi paramertami :roll: przepływka tnie już powyżej 2 tys obr,komp nie "widzi"odpowiednio dużej masy zasysanego powietrza ,stąd cięcie dawki paliwa i nie ma na czym jechać ....ciśnienie doładowania 0,6 bara ,co najdziwniejsze ,żądane przez kompa wartości są jeszcze mniejsze niż osiągane ,bo góra 0,5 bara :shock: tego jeszcze nie widzialem :roll: Ja bym zaczął od sprawdzenia szczelności dolotu i podmianki przepływomierza na jakiś 100%sprawny...Najbardziej nie podobają mi się wartości doładowania żądane przez kompa ...są tak niskie że coś musi być nie tak albo z czujnikiem ATM ,lub z mapsensorem ,albo sam już nie wiem z czym ...w kazdym bąć razie wszystkie te rzeczy są w kompie ;-)

Awatar użytkownika
petris
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 16
Rejestracja: 20 kwie 2011, 23:19
Lokalizacja: Iława

Post autor: petris » 24 lut 2012, 08:41

przepływka tnie już powyżej 2 tys obr,komp nie "widzi"odpowiednio dużej masy zasysanego powietrza ,stąd cięcie dawki paliwa i nie ma na czym jechać ....ciśnienie doładowania 0,6 bara ,co najdziwniejsze ,żądane przez kompa wartości są jeszcze mniejsze niż osiągane ,bo góra 0,5 bara tego jeszcze nie widzialem
Nie wiem czy mnie kojarzysz Kolego, ale mieliśmy kontakt telefoniczny i historia jest dłuższa. Przed wymianą N75 turbina ładowała do 1,2 a zdarzało się 1,5 bara, więc wykluczyliśmy nieszczelności dolotu. Ten samochód niesamowita rzeźba, robiłem prawie wszystko. Wg mnie zostaje tylko przepływomierz albo jak sugerujesz komputer, a może obie te rzecz naraz. A czy może być tak, że przepływomierz nie widzi całej masy powietrza więc tnie dawkę paliwa i jednocześnie żąda mniejszego ciśnienia w dolocie?

Awatar użytkownika
rafal9h10
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 228
Rejestracja: 06 sty 2010, 18:31
Lokalizacja: Uchanie/Chełm

Post autor: rafal9h10 » 24 lut 2012, 09:52

Teraz po logach widać że pedał wciśnięty do oporu (grupa 008 - kolumna 2 (żądanie kierowcy) - dawki ponad 35) ale masa powietrza bardzo mała więc komp tnie dawki i nie może wytworzyć ciśnienia doładowania ale dziwne jest tak małe żądanie doładowania.
Na początek zaślep EGR (blachą) aby nie miało prawa tą metalową rurką uciekać ciśnienie doładowania w wydech bo może EGR puszcza.
Poza tym tak jak kolega MUNIOR radzi na próbę można podmienić przepływomierz, a może też być coś ze sterownikiem.
Nikt do sterownika łapów nie pchał?

Awatar użytkownika
petris
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 16
Rejestracja: 20 kwie 2011, 23:19
Lokalizacja: Iława

Post autor: petris » 24 lut 2012, 16:14

Na początek zaślep EGR (blachą) aby nie miało prawa tą metalową rurką uciekać ciśnienie doładowania w wydech bo może EGR puszcza.
EGR poszedł na pierwszy ogień i jest już dawno zaślepiony, kat wycięty. Gwarantuję, że dolot szczelny. Zastanawiam się czy np zawalony icek może blokować przepływ powietrza. Postaram się podmienić przepływomierz. Co do kompa to nic nie gawrantuję bo ten cały samochód to niezły mix. Prawdę mówiąc podmieniałem już przepływkę i żadnej różnicy nie było, ale wtedy jeszcze nie działało sterowanie turbem. A może właśnie walnięty komputer krzaczy i np źle czyta sygnał z przepływomierza i podaje błędne żądania dla N75.

Awatar użytkownika
rafal9h10
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 228
Rejestracja: 06 sty 2010, 18:31
Lokalizacja: Uchanie/Chełm

Post autor: rafal9h10 » 24 lut 2012, 21:32

Intercooler nie zaszkodzi wyczyścić. Ale jak mówisz, że auto to totalna rzeźba to problem tkwi w elektronice. Oj nie będzie łatwo się z tym uporać. Nie wykluczam pozamienianych pinów, kabli, uszkodzenia sterownika. Najciekawsze w tym jest tak małe wymagane ciśnienie doładowania (specified MAP), które na początku logu ma tylko 747,6 i potem też jest dramat.
Napewno nikt nie dłubał już przy sterowniku?
Nie wykluczam, że ktoś próbował zwiększyć sobie ciśnienie doładowania (ja mam u siebie taki tuning zrobiony). A jest na to dwa sposoby w zależności od typu sterownika: poprzez wlutowanie rezystora 27k zamiast 10k lub poprzez diody 1N4148 w obwód zasilania MAP-sensora. Wybranie błędnej opcji (rezystor zamiast diody) może spowodować tak małe wartości specified MAP - sam to kiedyś praktykowałem u siebie.
Tak więc na twoim miejscu podmieniłbym przepływkę na próbę i zobaczyłbym do sterownika z ciekawości czy nie widać śladów lutowania, wilgoci, zimnych lutów, itp.

Awatar użytkownika
petris
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 16
Rejestracja: 20 kwie 2011, 23:19
Lokalizacja: Iława

Post autor: petris » 24 lut 2012, 21:45

rafal9h10 pisze:Nie wykluczam pozamienianych pinów, kabli, uszkodzenia sterownika.
Myślę, że jak tyle zrobiłem to jakoś opanuję bestie. Z pozamienianymi pinami bym się nie rozpędzał, ale przy kompie pewnie coś było grzebane bo nawet nie siedział na swoim miejscu. Wiec teraz postaram się podmienić przepływówkę a kompa chciałem chipowanego to może będzie okazja wymienić. Ciekawe czy automat nie wejdzie w jakiś tryb awaryjny jak dostanie kopa.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl