[B4 all] Wymiana zaróweczek i diod w przełącznikach.
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
rafal_sz85 pisze: Może ktoś z Was spotkał się z podobnym problemem będę wdzięczny za każdą sugestię.
Mam to samo w przełączniku od szyberdachu.Dioda cały czas się jarzy.Przekopałem już wszytko.Wszystkie kable przylutowałem i przeczyściłem i dalej to samo.Ale od kilku lat tak mam więc już dałem z tym spokój...
-
- Forum Audi 80
- Posty: 38
- Rejestracja: 09 lip 2010, 23:08
Słaba masa tylko gdzie przy przełącznikach czy przy przekaźniku, jak już wcześniej napisałem
na kostkach przełączników przy wyłączonym zapłonie napięcie cały czas jest 9,8 V tylko czy powinno być tam napięcie, może powinno się pojawiać tylko przy włączonym zapłonie ?
Przy wyłączonym zapłonie podświetlają się bardzo delikatnie jak nacisnę któryś z przełączników automatycznie podświetlenie gaśnie na wszystkich, mam 4 el szyby wcześniej jak wpinałem 2 przełączniki to świeciły się ale jak wpiąłem 3 to przestawały ale teraz zauważyłem że coś im "odbiło " i podświetlają się cały czas może przyczyny szukać gdzieś w przekaźniku pod kierownicą ? będę wdzięczny za każde info.
na kostkach przełączników przy wyłączonym zapłonie napięcie cały czas jest 9,8 V tylko czy powinno być tam napięcie, może powinno się pojawiać tylko przy włączonym zapłonie ?
Przy wyłączonym zapłonie podświetlają się bardzo delikatnie jak nacisnę któryś z przełączników automatycznie podświetlenie gaśnie na wszystkich, mam 4 el szyby wcześniej jak wpinałem 2 przełączniki to świeciły się ale jak wpiąłem 3 to przestawały ale teraz zauważyłem że coś im "odbiło " i podświetlają się cały czas może przyczyny szukać gdzieś w przekaźniku pod kierownicą ? będę wdzięczny za każde info.
Nie wiem czy to pomoże ale możesz sprawdzić do pewności czy wszystko jest w porządku
https://audi80.pl/80-b4-19-tdi-1z-na ... vt9215.htm
https://audi80.pl/80-b4-19-tdi-1z-na ... vt9215.htm
-
- Forum Audi 80
- Posty: 38
- Rejestracja: 09 lip 2010, 23:08
napięcie przy wyłączonym zapłonie utrzymuje się na 1,2i 4 jest plus a na 3 i 5 minus, napięcie 9,8 utrzymuje się przy nie wpiętym żadnym przełączniku bo jak zaczynam je wpinać to na pozostałych wtyczkach maleje ale i tak jest na tyle duże że diody się świecą, sprawdzałem przekaźnik pod kierownicą i nie ma żadnych zimnych lutów, nie mam pojęcia czy powinno na kostkach przełączników przy wyłączonym zapłonie być tam napięcie czy może po wpięciu wszystkich przełączników powinno się jakoś rozkładać żeby wychodziło na zero, generalnie to już bardzo nie mam pomysłu gdzie szukać rozwiązania
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8406
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
To zależy czy zamykałeś i otwierałeś dziw. Przekaźnik po włączeniu i wyłączeniu zapłonu trzyma napięcie na włącznikach dopóki nie otworzysz i zamkniesz drzwi. Po tym dopiero odcina napięcie. Wtedy powinno z świecenia wejść na mrużenie. A skoro mruży to nie odcina do końca napięcie, I albo jest uszkodzony przekaźnik. Albo zbyt słaba masa na przekaźniku pin 31 ( brązowy)
Gdyby wszystkie wprowadzenia były by ok. Zobacz jeszcze raz przekaźnik będzie musiał wymagać naprawy lub wymiany w module sprawdź przekaźnik odcinający napięcie na pinie 87.
Gdyby wszystkie wprowadzenia były by ok. Zobacz jeszcze raz przekaźnik będzie musiał wymagać naprawy lub wymiany w module sprawdź przekaźnik odcinający napięcie na pinie 87.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 38
- Rejestracja: 09 lip 2010, 23:08
ytuacja wygląda tak na pin 31 idzie masa (jest ok) a na pin 31 idzie stały plus na zasilenie całego przekaźnika, tylko przekaźnik nie wiadomo dlaczego daje od razu prąd na pin 87 zasilając tym samym elektrykę prądem 9,8 V powodując jedynie mrużenie podświetlenia od el szyb naciśnięcie któregoś z przycisków powoduje zgaśnięcie podświetlenia wszystkich szyb, szyba oczywiście się nie otworzy to wszystko przy wyłączonym zapłonie. Po wyjęciu przekaźnika pomiędzy pinem 30 a 31 jest opór wynoszący 197 ohm (nie wiem czy powinno tu być jakieś przejście) z tego wynika że chyba jest coś nie tak z przekaźnikiem tylko jak to naprawić albo może poszukać używanego??
Na schemacie od el szyb na kablu czerwono czarnym zasilającym pin 30 w przekaźniku jest coś takiego jak power window ob ale nie wiem co to jest i do czego służy ??
Na schemacie od el szyb na kablu czerwono czarnym zasilającym pin 30 w przekaźniku jest coś takiego jak power window ob ale nie wiem co to jest i do czego służy ??