Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 all] Wymiana zaróweczek i diod w przełącznikach.

Wszelkiego rodzaju opisu napraw, instrukcje napraw itp.
Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8406
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 24 lut 2012, 20:43

Słaba masa.

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 24 lut 2012, 20:56

rafal_sz85 pisze: Może ktoś z Was spotkał się z podobnym problemem będę wdzięczny za każdą sugestię.

Mam to samo w przełączniku od szyberdachu.Dioda cały czas się jarzy.Przekopałem już wszytko.Wszystkie kable przylutowałem i przeczyściłem i dalej to samo.Ale od kilku lat tak mam więc już dałem z tym spokój...

rafal_sz85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 38
Rejestracja: 09 lip 2010, 23:08

Post autor: rafal_sz85 » 25 lut 2012, 09:44

Słaba masa tylko gdzie przy przełącznikach czy przy przekaźniku, jak już wcześniej napisałem
na kostkach przełączników przy wyłączonym zapłonie napięcie cały czas jest 9,8 V tylko czy powinno być tam napięcie, może powinno się pojawiać tylko przy włączonym zapłonie ?
Przy wyłączonym zapłonie podświetlają się bardzo delikatnie jak nacisnę któryś z przełączników automatycznie podświetlenie gaśnie na wszystkich, mam 4 el szyby wcześniej jak wpinałem 2 przełączniki to świeciły się ale jak wpiąłem 3 to przestawały ale teraz zauważyłem że coś im "odbiło " i podświetlają się cały czas może przyczyny szukać gdzieś w przekaźniku pod kierownicą ? będę wdzięczny za każde info.

Awatar użytkownika
joandaw
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 840
Rejestracja: 27 sty 2010, 18:06

Post autor: joandaw » 25 lut 2012, 09:56

Nie wiem czy to pomoże ale możesz sprawdzić do pewności czy wszystko jest w porządku ;-)
https://audi80.pl/80-b4-19-tdi-1z-na ... vt9215.htm

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8406
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 25 lut 2012, 18:04

rafal_sz85 pisze:a kostkach przełączników przy wyłączonym zapłonie napięcie cały czas jest 9,8 V
Które piny?

rafal_sz85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 38
Rejestracja: 09 lip 2010, 23:08

Post autor: rafal_sz85 » 26 lut 2012, 11:07

napięcie przy wyłączonym zapłonie utrzymuje się na 1,2i 4 jest plus a na 3 i 5 minus, napięcie 9,8 utrzymuje się przy nie wpiętym żadnym przełączniku bo jak zaczynam je wpinać to na pozostałych wtyczkach maleje ale i tak jest na tyle duże że diody się świecą, sprawdzałem przekaźnik pod kierownicą i nie ma żadnych zimnych lutów, nie mam pojęcia czy powinno na kostkach przełączników przy wyłączonym zapłonie być tam napięcie czy może po wpięciu wszystkich przełączników powinno się jakoś rozkładać żeby wychodziło na zero, generalnie to już bardzo nie mam pomysłu gdzie szukać rozwiązania :-/

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8406
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 26 lut 2012, 20:21

To zależy czy zamykałeś i otwierałeś dziw. Przekaźnik po włączeniu i wyłączeniu zapłonu trzyma napięcie na włącznikach dopóki nie otworzysz i zamkniesz drzwi. Po tym dopiero odcina napięcie. Wtedy powinno z świecenia wejść na mrużenie. A skoro mruży to nie odcina do końca napięcie, I albo jest uszkodzony przekaźnik. Albo zbyt słaba masa na przekaźniku pin 31 ( brązowy)

Gdyby wszystkie wprowadzenia były by ok. Zobacz jeszcze raz przekaźnik będzie musiał wymagać naprawy lub wymiany w module sprawdź przekaźnik odcinający napięcie na pinie 87.

rafal_sz85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 38
Rejestracja: 09 lip 2010, 23:08

Post autor: rafal_sz85 » 10 mar 2012, 18:17

ytuacja wygląda tak na pin 31 idzie masa (jest ok) a na pin 31 idzie stały plus na zasilenie całego przekaźnika, tylko przekaźnik nie wiadomo dlaczego daje od razu prąd na pin 87 zasilając tym samym elektrykę prądem 9,8 V powodując jedynie mrużenie podświetlenia od el szyb naciśnięcie któregoś z przycisków powoduje zgaśnięcie podświetlenia wszystkich szyb, szyba oczywiście się nie otworzy to wszystko przy wyłączonym zapłonie. Po wyjęciu przekaźnika pomiędzy pinem 30 a 31 jest opór wynoszący 197 ohm (nie wiem czy powinno tu być jakieś przejście) z tego wynika że chyba jest coś nie tak z przekaźnikiem tylko jak to naprawić albo może poszukać używanego??

Na schemacie od el szyb na kablu czerwono czarnym zasilającym pin 30 w przekaźniku jest coś takiego jak power window ob ale nie wiem co to jest i do czego służy ??

bartusgo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 439
Rejestracja: 12 sty 2013, 19:15
Lokalizacja: Giżycko

Post autor: bartusgo » 23 mar 2013, 20:08

dzieki za pomoc ! :-x

ODPOWIEDZ

Wróć do „Naprawy”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl