Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B3 PM] Jaki olej???

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
nera1981
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 03 paź 2007, 20:02

[80 B3 PM] Jaki olej???

Post autor: nera1981 » 03 paź 2007, 20:31

Witam :-D
2 tygodnie temu kupiłem sobie Piękną B3 1,8S 90 koników ;-) wszystko działa jak w zegarku i chce żeby tak było zawsze więc trzeba go karmić dobrym olejem bo " kto smaruje ten jedzie" :mrgreen: znalazłem przy silniku kartke ale napisy poznikały ( nie wiem czemu :-| ) ale jak patrze pod światło to widze 15W-40 więc mineralny. problem w tym że auto ma udokumentowany przebieg 118.000 km i zastanawiam sie czy przypadkiem nie nalać mu 10W-40??? auto przyjechało z niemiec, miało 2 właścicieli ( pierwszy urodził sie w 1931r a drugi 1926!!! więc autko lśni ;-) ) prawdopodobnie auto miało olej wymieniony ostatnio 4 lata temu i więcej stało jak jeździło. Co sie może stać z silnikiem jak przejde na półsyntetyk??? jakiej firmy wlać tam olej i jaki ( jaki najlepszy do tego silnika ) ??? doczytałem sie w książkach że mogą zostać pozatykane kanały przez oczyszczanie sie silnika z nagaru i to może spowodować zatarcie silnika. Nie wiem po prostu co nalać a wiem że mineralny jest troche kiepskim olejem żeby utrzymać silnik w doskonałej kondycji a na tym mi zależy bo auto jest tego warte :-) każda wasza opinia jest dla mnie bardzo ważna i z góry dziekuje za odpowiedzi. Pozdrawiam

Pamiętaj o poprawnym nazywaniu tematów, bo następnym razem wątek poleci do kosza.
Ostatnio zmieniony 03 paź 2007, 20:39 przez nera1981, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 03 paź 2007, 20:45

W ten udokumentowany przebieg to za bardzo bym nie wierzył :-) . Wszystko można "załatwić" .
Co do oleju to możesz spróbować półsyntetyk. Rzeczywiście przy bardzo wyeksploatowanych silnikach może dojść do wypłukania nagarów albo/i rozszczelnienia silnika, ale z drugiej strony widziałem wiele autek po przejściu na półsyntetyk (m.in. moja niunia) i nic złego się nie stało. Ale decyzja jest po Twojej stronie.

chlopasek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 177
Rejestracja: 06 kwie 2007, 21:54

Post autor: chlopasek » 03 paź 2007, 21:14

ja do mojego pm-a wlałem półsyntetyk dodrze chodził ale brał ten olej to wlałem z powrotem minerał,ale ja mam ponad 200 na liczniku a nie wiem ile jest naprawde,możęsz wlać na próbe nic sie nie powinno stać najwyżej pojawią sie wycieki to uszczelnisz mi nie ciekło nic tylko bral,minerala tez troche bierze ale mało i jest tani,trudno
myśle nad remontem a wtedy syntetyk :mrgreen:

nera1981
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 03 paź 2007, 20:02

Post autor: nera1981 » 03 paź 2007, 22:17

A jakiej firmy ten półsyntetyk? bo słyszałem że niektóre zawierają jakieś dziwne środki czyszczące i inne szmery bajery a inne nie.

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 03 paź 2007, 22:33

Każdy olej zawiera środki myjące. Półsyntetyki mają trochę silniejsze właściwości myjące niż mineralne, ale bez przesady. Ja bym zalał MobilaS, albo Lotosa Semi (oczywiście oba półsyntetyczne 10w40)

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 04 paź 2007, 10:18

Witam ja leje do swojej niuni CASTROL mineralny do silników powyżej 100 tys kilometrów przejechałem już swoim autkiem 60 tys kilometrów na gazie i bez zmian oleju nie bierze stan licznika 302 tys kilometrów pozdrawiam :-)

Awatar użytkownika
MARCIN 80B4
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 895
Rejestracja: 03 sie 2007, 10:12
Lokalizacja: Busko

Post autor: MARCIN 80B4 » 04 paź 2007, 13:04

ja niedawno też bym ci polecił wymianę na półsyntetyk, ale ostatnio byłem u mechanika i na warsztacie stało audi a4 1,8t i właśnie właściciel wymienił olej na półsyntetyk nie wiadomo na jakim jeździł poprzedni właściciel,jakiś turas, ale silnik pięknie wypłukało kanały wszystkie zapchane, turbina umarła bo nie miała smarowania.

nera1981
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 03 paź 2007, 20:02

Post autor: nera1981 » 04 paź 2007, 18:04

Witam

Byłem dziś u paru polecanych w Chorzowie mechaników ( bo tu mieszkam :mrgreen: ) i wszyscy odradzali mi przejście z minerała na półsyntetyk właśnie z powodu wypłukiwania nagaru i zatykania sie kanałów. Twierdzili że silnik może to wytrzymać ale wcale nie musi a wtedy trzeba bedzie robić remoncik silnika więc po co kombinować. Tak mi sie wydaje że chyba jednak zostane na mineralnym-przynajmniej spać bede spokojnie :-P

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl