[B4 ABT] wyjęcie motoru z komory silnika
[B4 ABT] wyjęcie motoru z komory silnika
Na początek zdróweczko Tak szukałem i szukałem i nie znalazłem jakichkolwiek informacji na temat wyjęcia motoru z komory silnika Chciałbym się zorientować ile z tym byłoby roboty i czy można byłoby to zrobić bez kanału. Miałbym na celu wymianę uszczelniaczy, sprawdzenie sprzęgła(cusik w układzie napędowym jest duży luzik, kiedy puszcze pedał gazu to auto poszarpuje, a może to coś ze skrzynią) Czasami śmierdzi w kabinie palonym olejem jakby skapywał gdzieś na wydech, od góry nic nie widać, a od dołu jest mokry ale skąd cieknie to nie wiem, być może uszczelniacz wału od strony sprzęgła Ogólnie dobrze byłoby wyjąć ten motor obejrzeć wymyć, wszystko powymieniać co trzeba i zamontować z powrotem. Wiadomo jak jest silnik na wierzchu to jest zupełnie inna robota, a z kanału nie miałbym możliwości skorzystać. Babrał się może już ktoś w takie rzeczy? :->
Bez kanału nie dasz rady raczej, bo musisz rozłączyć skrzynię, wyjąć półosie itd. Nie wiem, czy jak zdejmiesz przód to bydle nie wylezie ze skrzynią. Co co wyciągania to odłączenie całej elektryki, wydechu i dolotu. Poduszki silnika, skrzynia biegów zostaje i sam słupek do góry. Trochę roboty jest i bez kanału to raczej ciężko, no chyba, że masz jakieś najazdy albo coś.
-
- Audi 80 Klub
- Posty: 758
- Rejestracja: 02 lut 2008, 16:20
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
Zgadzam się z kolegą wyżej, kilka razy wyciągałem silnik z coupejki i nie potrzeba do tego kanału. Najlepiej to silnik wyciągnąć ze skrzynią zdejmując przód i sanie w całości z wahaczami. Odkręcasz kolektor wydechowy, zdejmujesz filtr powietrza i w sumie nawet cały uzbrojony silnik można wyjąć, tylko ciężko może być jedynie z podłączeniem skrzyni tzn. nie wiem jak w manualu są drążki itp (w automacie przewody itp były od tyłu skrzyni). Całość auta wystarczy podnieść na jakiś "kobyłkach" z obu stron...
Pozdrawiam!
Pozdrawiam!
- sagem
- Forum Audi 80
- Posty: 3373
- Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
- Imię: Sebek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
Wyjęcie silnika to jakieś 3 godzinki z paroma browarami po drodze bez kanału i bez podjeżdżania pod jakieś klocki, no chyba ze masz glebe albo brzuszek wtedy wypadało by pod coś podjechać. Robiłem taki zabieg osobiście i właśnie tyle czasu mi zeszło, tez bez kanału, przodu nie trzeba rozbierać ( po za odkręceniem pasa przedniego łączącego prawa i lewą lampę ) pod warunkiem że masz wyciągarkę i odkręcisz maskę, wtedy wyjmiesz silnik do góry, to najszybsza metoda. Skrzynie lepiej zostaw skoro z nią nic nie bedziesz robił to będzie dużo mniej rozkrecania.
Powodzenia
Powodzenia
- Patrique
- Forum Audi 80
- Posty: 1399
- Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
- Imię: Patryk
- Model: Audi A4
- Nadwozie: Avant
- Silnik:
- Lokalizacja: Sosnowiec
Jak wyciągałem sam silnik to demontowałem cały przód samochodu, tak jak kolega vigo1984sz, do tego warto jednak mieć kanał. Wtedy masz bezproblemowy dostęp do śrub mocujących silnik ze skrzynią. osłonę sprzęgła. a także masz elegancki dostęp do kolanka rury wydechowej i kolektora wydechowego, oraz dodatkowych przewodów m.in. tj kable rozrusznika.