[80 B4 2.0 ABK] Mokry silnik pomocy
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Jeżeli chodzi o uszczelkę gumowo-metalową to kupowałem firmy Victor Reinz. Do tego jest taki środek uszczelniający. Wówczas należy powierzchnie stykowe posmarować , założyć uszczelkę i pokrywę. Następnie dokręcamy PALCAMI do oporu. Następnie kluczem 10mm wykonujemy od 1/4 do pół obrotu. Po zmontowaniu odpalamy i na wolnych obrotach czekamy aż silnik osiągnie temperaturę roboczą. No i gotowe. Uszczelki metalowo-gumowe nie przepadają za zbyt silnym dokręcaniem. Oczywiście to wersja dla szpilek bez rantów.
Należy również dobrze oczyścić pokrywę zaworów, bo być może ktoś już coś skrobał i będzie olej uciekał. Najlepiej miejsce styku uszczelki wyczyścić grubym papierem ( 80-100) do blachy i potem jakiś od 400 wzwyż by wygładzić powierzchnię. No w sumie rdza pokrywy w tym miejscu jej nie zeżre :mrgreen:
I można się cieszyć, że znów parę groszy człowiek zaoszczędził na mechanikach i wynalazkach do uszczelniania <ok>
Należy również dobrze oczyścić pokrywę zaworów, bo być może ktoś już coś skrobał i będzie olej uciekał. Najlepiej miejsce styku uszczelki wyczyścić grubym papierem ( 80-100) do blachy i potem jakiś od 400 wzwyż by wygładzić powierzchnię. No w sumie rdza pokrywy w tym miejscu jej nie zeżre :mrgreen:
I można się cieszyć, że znów parę groszy człowiek zaoszczędził na mechanikach i wynalazkach do uszczelniania <ok>
czarekj pisze:Typ uszczelki jaka należy zamontować zależy od rodzaju szpilek w głowicy.
Szpilki do uszczelki korkowej mają specjalny rant, który nie wystepuje w przypadku uszczelki gumowej.
Jeżeli uszczelka ma być gumowa to polecam oryginał, podróbki często ciekną od strony koła rozrządu.
mozecie coś więcej o tych szpilach napisać? Najlepiej jakieś zdjęcie poglądowe.Francis1982 pisze:Oczywiście to wersja dla szpilek bez rantów.
pozdrawiam i dziękuję za cenne wskazówki
p.s. gumową miałem zakupioną firmy elring
mogę jakoś rozpoznać rodzaj szpilek/ uszczelki bez dużego demontażu? chodzi o to żeby zaopatrzyć się w dobrą uszczelkę i zabrać się za montaż.
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Masz dwa sposoby by sprawdzić jakie masz szpilki:
-pierwsza to po prostu zdjąć pokrywę zaworów, uszczelkę i zobaczyć jak wyglądają. Wersja bez rantu wygląda jak zwykła śrubka M6 bez łba (tak jakbyś normalnie uciął łeb śrubce i ją wkręcił do oporu a to co wystaje służy do zamocowania pokrywy, jakieś 1,5-2 cm musi wystawać ponad powierzchnię głowicy)
-druga to nakręcić drugą nakrętkę jako kontrę i po zblokowaniu obydwu nakrętek zacząć odkręcać tą od spodu. Jeżeli wyjdzie cała to masz bez rantu. W przeciwnym wypadku masz z rantem i ona będzie się blokowała o pokrywę i jej nie wykręcisz.
Rozumiem, że chcesz używać auta do wymiany tej uszczelki. To kup 10 śrub M6 (najlepiej o twardości powyżej 7, najlepiej 8.8 (zwykłe mają 5,6 chyba i to plastelina, są miękkie i szybko się psują) o długości 30-35 mm gwintu, nakręć dwie nakrętki, utnij sam łeb i nakręconą nakrętką wyrób gwint w miejscu odcięcia łba (kilkakrotnie przekręcić nakrętką by "utrwalić" gwint). Masz wtedy zestaw szpilek do metalowo gumowej uszczelki. Najlepiej ucinany fragment wkręcić do oporu za pomocą dwóch skontrowanych nakrętek na pierwotnym początku śruby. Ma się wkręcić ok. 1 cm.
Możesz wówczas przystępować z czystym sumieniem, że twoja uszczelka będzie pasować do szpilek.
Poza tym nie pamiętam przypadkiem, czy wersje z korkiem nie miały z tyłu głowicy tego półkola w kolorze czerwonym? Nad króćcem do płynu chłodniczego. Ale tego nie jestem pewien. Wiem, że gumowa jest cała czarna i bez rozbiórki chyba się nie obejdzie.
-pierwsza to po prostu zdjąć pokrywę zaworów, uszczelkę i zobaczyć jak wyglądają. Wersja bez rantu wygląda jak zwykła śrubka M6 bez łba (tak jakbyś normalnie uciął łeb śrubce i ją wkręcił do oporu a to co wystaje służy do zamocowania pokrywy, jakieś 1,5-2 cm musi wystawać ponad powierzchnię głowicy)
-druga to nakręcić drugą nakrętkę jako kontrę i po zblokowaniu obydwu nakrętek zacząć odkręcać tą od spodu. Jeżeli wyjdzie cała to masz bez rantu. W przeciwnym wypadku masz z rantem i ona będzie się blokowała o pokrywę i jej nie wykręcisz.
Rozumiem, że chcesz używać auta do wymiany tej uszczelki. To kup 10 śrub M6 (najlepiej o twardości powyżej 7, najlepiej 8.8 (zwykłe mają 5,6 chyba i to plastelina, są miękkie i szybko się psują) o długości 30-35 mm gwintu, nakręć dwie nakrętki, utnij sam łeb i nakręconą nakrętką wyrób gwint w miejscu odcięcia łba (kilkakrotnie przekręcić nakrętką by "utrwalić" gwint). Masz wtedy zestaw szpilek do metalowo gumowej uszczelki. Najlepiej ucinany fragment wkręcić do oporu za pomocą dwóch skontrowanych nakrętek na pierwotnym początku śruby. Ma się wkręcić ok. 1 cm.
Możesz wówczas przystępować z czystym sumieniem, że twoja uszczelka będzie pasować do szpilek.
Poza tym nie pamiętam przypadkiem, czy wersje z korkiem nie miały z tyłu głowicy tego półkola w kolorze czerwonym? Nad króćcem do płynu chłodniczego. Ale tego nie jestem pewien. Wiem, że gumowa jest cała czarna i bez rozbiórki chyba się nie obejdzie.
Lenio 21 . Podaję Tobie fotkę szpilki , tej jaką się stosuje pod metalowo- gumową uszczelkę . To ta zaznaczona różową strzałką .
Nie wiem jednak, jak wygląda taka szpilka z tym rantem bo nigdy jej nie widziałem.
Mam natomiast drugą pokrywę z uszczelką z korka i widać tam , że wokół otworków na szpilki są jakieś odgniecenia.
Widocznie pochodzą one od tych rantów. Ale po co to tam je stosować to nie wiem. Może stanowią jakąś kontrę żeby głębiej nie wkręcić tych szpilek, ale bez sensu wedle mnie .
Zresztą...??
Nie wiem jednak, jak wygląda taka szpilka z tym rantem bo nigdy jej nie widziałem.
Mam natomiast drugą pokrywę z uszczelką z korka i widać tam , że wokół otworków na szpilki są jakieś odgniecenia.
Widocznie pochodzą one od tych rantów. Ale po co to tam je stosować to nie wiem. Może stanowią jakąś kontrę żeby głębiej nie wkręcić tych szpilek, ale bez sensu wedle mnie .
Zresztą...??
Prosta sprawa,zdejmiesz pokrywę,wywalisz uszczelkę,położysz dekiel spowrotem,jeśli siądzie do końca i oprze się o głowicę znaczyć będzie że szpilki są pod gumę,jeśli nie siądzie na głowicy a zostanie 2mm luzu znaczyć będzie że pod korek,,dlatego aby ten dystans nie pozwolił na zbytnie zgniecenie uszczelki.
Dzięki PICEK 1 .
Patrzyłem z 10 min. na to zdjęcie i zatrybiłem.
W miejscach dokręcania nakrętek na szpilkach, korek poddał by się więcej niż w innych miejscach i mogło by dojść w przypadku niekontrolowanego ściskania do ( nawet } skrzywienia ( zwichrowania ) pokrywy.
Uszczelka metalowo- gumowa wyklucza takie coś . Można se ściskać aż do zerwania gwintu , albo i wyrwania szpilek z głowicy, a docisk całości będzie w miarę równomierny .
Patrzyłem z 10 min. na to zdjęcie i zatrybiłem.
W miejscach dokręcania nakrętek na szpilkach, korek poddał by się więcej niż w innych miejscach i mogło by dojść w przypadku niekontrolowanego ściskania do ( nawet } skrzywienia ( zwichrowania ) pokrywy.
Uszczelka metalowo- gumowa wyklucza takie coś . Można se ściskać aż do zerwania gwintu , albo i wyrwania szpilek z głowicy, a docisk całości będzie w miarę równomierny .