Post
autor: Francis1982 » 01 mar 2012, 21:01
Masz dwa sposoby by sprawdzić jakie masz szpilki:
-pierwsza to po prostu zdjąć pokrywę zaworów, uszczelkę i zobaczyć jak wyglądają. Wersja bez rantu wygląda jak zwykła śrubka M6 bez łba (tak jakbyś normalnie uciął łeb śrubce i ją wkręcił do oporu a to co wystaje służy do zamocowania pokrywy, jakieś 1,5-2 cm musi wystawać ponad powierzchnię głowicy)
-druga to nakręcić drugą nakrętkę jako kontrę i po zblokowaniu obydwu nakrętek zacząć odkręcać tą od spodu. Jeżeli wyjdzie cała to masz bez rantu. W przeciwnym wypadku masz z rantem i ona będzie się blokowała o pokrywę i jej nie wykręcisz.
Rozumiem, że chcesz używać auta do wymiany tej uszczelki. To kup 10 śrub M6 (najlepiej o twardości powyżej 7, najlepiej 8.8 (zwykłe mają 5,6 chyba i to plastelina, są miękkie i szybko się psują) o długości 30-35 mm gwintu, nakręć dwie nakrętki, utnij sam łeb i nakręconą nakrętką wyrób gwint w miejscu odcięcia łba (kilkakrotnie przekręcić nakrętką by "utrwalić" gwint). Masz wtedy zestaw szpilek do metalowo gumowej uszczelki. Najlepiej ucinany fragment wkręcić do oporu za pomocą dwóch skontrowanych nakrętek na pierwotnym początku śruby. Ma się wkręcić ok. 1 cm.
Możesz wówczas przystępować z czystym sumieniem, że twoja uszczelka będzie pasować do szpilek.
Poza tym nie pamiętam przypadkiem, czy wersje z korkiem nie miały z tyłu głowicy tego półkola w kolorze czerwonym? Nad króćcem do płynu chłodniczego. Ale tego nie jestem pewien. Wiem, że gumowa jest cała czarna i bez rozbiórki chyba się nie obejdzie.