Szukać, używac szukajki bo bede bił :!: viewtopic.php?t=751&start=0silentfox pisze:tyle wiem ale czym sie rozniąOGr pisze:oznaczenie typu zegarów
[2.0 ABT] Wskaźnik temperatury
-
- Audi 80 Klub
- Posty: 964
- Rejestracja: 25 sty 2007, 00:42
- Imię: Tomasz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Starachowice
- Kontakt:
.. rezacz wie wszystko :mrgreen:FranoF1 pisze:słabo sie starałeś
wd40 to akurat tam gowno pomoze...Doc pisze:psiknąć wd 40
dzisiaj u siebie yjolem wskaznik temperatury i tylko przedmuchałem i chodzi... wczesniej nie dzialał wogle zmienilem czujnik i chodził czasem jak mu sie chciał o... dzisiaj wsadzilem i chodzi zobaczymy jak dlugo... tam nie ma co smarowac.
sprubuj wydmuchac itp... jak nie pomoze to zmien czujnik... jak by sie ktos przyjzał to ten wskaznik temp w srodku dziala na zasadzie tzw włosa czy jak to sie zwie :lol:
pod wlpywem temperatury drut... tam jest taka spiralka sie rozszerza i pookazuje tak samo jak jest mniejsza temp to sie kurczy i pokazuje inaczej... wlaczylem z tym od dawna :mrgreen: aha no i ozna jeszcze poruszac lekko wskazowką tak jak pownna chodzic ale delikatnie max do 90 stopni bo jak sie rozciagnie ta sprezynka to kupa bedzie :evil:
[A80 B3 1,8] błedne wskazania temperatury wody
wiatm posiadam audi80 silnik 1,8(nr f08....) z 88roku na gazniku i mam problem mianowicie taki ze gy zakupilem samochod poinformowano mnie iz do wymiany jest czujnik temperatury wody ktory odpowiada za wskazania wskaznika temperatury i zarazem załancza czerwona lampke informujaca o przegrzaniu auta problem jest taki ze po odpalenu auta i po otwarciu termostatu gdy dojdzie ciepla woda to tego czujnika wskazowka jednostajnie podnosi sie na maxa i zapala sie czerwona kontrolka od przegrzania auta wskazowka potrafi nawet przeskoczyc przez bolec ktory ogranicza nadmierne wychylenie sie wskazowki.Silnik jest dobry wentylator sie zalancz wiec wian jest czujnika albo czegos:-) gdyz czujnik wymienilem na fabrycznie nowy i było to samo nastepnoe poszedlem krok dalej wymieniajac licznik i znów to samo po otwarciutermostatu wskazówka pnie sie na maxa i teraz nie wiem czy jest cos posredniego miedzy licznikeim a czujnikiem co by moglo to powodowac czy poprostu byl wsadzony inny typ czujnika jak kupiłem samochod a wymieniajac wymienilem an taki sam rodzaj bo nie mialem odnosnika jaki powinien byc typ do tego silnika zegary sa (vdo)jezeli ktos wie co moze byc prosze o pomoc lub jezeli ktos sie orientuje jaki powinien byc czujnik tez prosze o taka iformacje bo moze poprostu czujnik jest nieodpowiedni o swoim czujniku wiem tyle ze jest 2 przewodowy wkrecany i biały a i na waskie wsuwki:-)i jest wkrecany od spodu krućca tego co znajduje sie nad pompką paliwa.Z góry dziekuje za odpowiedź.
Ostatnio zmieniony 01 lip 2007, 21:46 przez galar, łącznie zmieniany 1 raz.
po pierwsze, używaj czasami polskich znaków - łatwiej się wtedy czyta :roll:
po drugie, czy kupiłeś czujnik oryginał??? czy zamiennik??? Już teraz mogę Ci powiedzieć że kupiłeś tani i beznadziejny zamiennik... wrócisz jak wymienisz czujnik na oryginalny (a raczej już nie wrócisz, bo wskazania będą prawidłowe)
po drugie, czy kupiłeś czujnik oryginał??? czy zamiennik??? Już teraz mogę Ci powiedzieć że kupiłeś tani i beznadziejny zamiennik... wrócisz jak wymienisz czujnik na oryginalny (a raczej już nie wrócisz, bo wskazania będą prawidłowe)
oczywiscie zamiennik kupie orginalny jak bede pewien ze kupuje odpowiedni bo jak ide do sklepu to daja mi taki wybor ze głowe urywa;-)przepraszam za brak polskich znaków.Co do czujnika to przdmielilem 2 wszakrze podróby ale czy dwa były by wten sposób walniente ze wychcylały by wskazowke na max .Obiawy sa takie jakby czujnik byl za czuły i za duze napiencie szlo na wsakźnik temperatury.Bardzo pomocna bylaby podpowiedz jaki powinien byc czujnik w tym motorze jakis typ czujnika bo moze ktos wkrecił nieodpowiednia a ja powielam jego bład
WSKAZANIA TEMPERATURY
Witam....
Ja też miałem podobny problem. Przyczyną tego okazały sie dwa wkręty mocujące wskaznik a jednoczesnie pełniące funkcję docisku styków kontaktowych połączenia elektrycznego z płytką drukowaną panelu tablicy zegarów.
- Wykręcilem wkręty, oczyściłem miejsca styku, dołożyłem po jednej oczyszczonej podkładce z materiału dobrze przewodzącego. Po ponownym wkręceniu wkrętów działa wzorowo - dziekuje :mrgreen:
Witam....
Ja też miałem podobny problem. Przyczyną tego okazały sie dwa wkręty mocujące wskaznik a jednoczesnie pełniące funkcję docisku styków kontaktowych połączenia elektrycznego z płytką drukowaną panelu tablicy zegarów.
- Wykręcilem wkręty, oczyściłem miejsca styku, dołożyłem po jednej oczyszczonej podkładce z materiału dobrze przewodzącego. Po ponownym wkręceniu wkrętów działa wzorowo - dziekuje :mrgreen:
[2.0 ABT] Wskaźnik temperatury
Chłopaki jest taka sprawa nie działa mi wskaźnik temperatury płynu chłodzącego. Wymieniłem czujnik na nowy firmy EPS i najpierw wskaźnik działał. Po przyjezdzie z trasy wskazówka opadła do 50 C i koniec. Podmieniłem 3 wskazniki i kazdy z nich leży nawet nie drgnie. Dodam ze silnik zagrzany jest do temperatury roboczej. Wskaznik paliwa podnosi się normalnie. Podpinałem dzisiaj licznik z 2.3 NG z autocheckiem. Podpiąłem tylko kostkę zółtą i niebieską. Podniósł się tylko wskaznik paliwa. W B4 mam instalację bez autochecka. Jest jakiś bezpiecznik lub przekaznik za to odpowiedzialny ?
Doradzcie coś nim do elektryka samochodowego pojadę.
Doradzcie coś nim do elektryka samochodowego pojadę.
Spko wtyczke odczepiałem i ruszałem kilka razy. Przewody w niej wyglądaja na zdrowe brak śladu korozji. Może to wina stabilizatora napiecia w zegarach ? No ale wskazówka paliwa sie podnosi. Kurde mam już dość. Wczoraj wskaznik podniósł sie do 90 stopni. Potem juz nie. :-|
[ Dodano: 2012-03-02, 22:21 ]
Dobra już naprawiłem. Oczysciłem styki wskaźnika i stabilizatora napięcia, podociskałem kable pod deską rozdzielczą. Potraktowałem styki preparatem do ich czyszczenia. Spko wszystko działa jak nalezy. andi77 dzięki za pomoc temat do zamknięcia.
[ Dodano: 2012-03-02, 22:21 ]
Dobra już naprawiłem. Oczysciłem styki wskaźnika i stabilizatora napięcia, podociskałem kable pod deską rozdzielczą. Potraktowałem styki preparatem do ich czyszczenia. Spko wszystko działa jak nalezy. andi77 dzięki za pomoc temat do zamknięcia.
ja oddałem płytę licznika do renowacji. elektronik przelutował wszystkie luty, sprawdził styki i przlutował te cztery otwory na śrubki. po zmontowaniu wszystkiego wskaźnik temperatury ożył - wcześniej cały czas pokazywał 0. niestety radość trwała krótko, bo na drugi dzień już nie pokazywał nic. dokręciłem więc te sławne 4 śrubki z tyłu zegarów, prysnąłem wtyczki zegarów preparatem do czyszczenia styków, kilka razy wetknąłem te wtyczki żeby trochę wyczyściły się styki wtyczek, wymontowałem ten regulator napięcia z trzema nóźkami, o którym pisał cobra i również wyczyściłem jego nóżki tym płynem, następnie wyczyściłem tym samym preparatem styki czujnika w komorze silnika. po tych wszystkich zabiegach wskaźnik dalej pokazuje 0.