Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[2.3 20V 7A] Jakie dystanse?

Marcin50053
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 43
Rejestracja: 05 lis 2011, 20:56
Lokalizacja: Brzeg

[2.3 20V 7A] Jakie dystanse?

Post autor: Marcin50053 » 01 mar 2012, 23:18

Tak jak w temacie
szukam dystansów do felg :)
Przód szerokość felgi 7,5J
Tył szerokość felgi 9J
Jaki dystans wsadzić na przód, aby koło było mniej więcej tak ustawione jak tylne?
i jaki dystans na tył aby ewentualnie jeszcze troszeczkę wyszło do zewnątrz :)
podajcie link do dystansów, ewentualnie może macie jakieś do sprzedania.
Rozważę każdą ofertę :) dodaje zdjęcia abyście mieli mniej więcej na czym się wzorować
Pozdrawiam Marcin50053 Obrazek

Obrazek

Obrazek

[ Dodano: 2012-03-01, 23:20 ]
Zapomniałem dodać rozstawu śrub 4x108 :-P

Ercio
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1
Rejestracja: 01 mar 2012, 23:26

Post autor: Ercio » 01 mar 2012, 23:29

Panie widze TURBO ELEGANCJA
samochod 1 klasa : >
Pozdrawiam

LU CASH

Post autor: LU CASH » 01 mar 2012, 23:56

Żeby zrównać przód z tyłem ,na przód dystans 3,8 cm,tyłu bym nie ruszał.


ATLAS ogarnia temat felg i dystansów.Napewno pomoże :-)

Awatar użytkownika
Mabrothrax
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2442
Rejestracja: 05 kwie 2009, 10:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Mabrothrax » 02 mar 2012, 06:43

Podaj kolego najpierw ET tych felg. Ale jak dla mnie to na przód wystarczy 20-25mm i będzie wyglądać dobrze.

Awatar użytkownika
hubertm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 335
Rejestracja: 06 mar 2011, 00:25
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: hubertm » 02 mar 2012, 09:35

Witam,
-skoro chcesz aby koło równało się z błotnikiem lub nawet wystawało poza (tak jak jest z tyłu..,-a dla mnie to za bardzo i wcale nie ładnie to wygląda) to zwróć uwagę na kilka istotnych spraw.Według zdjęć przód auta masz dziwnie niżej niż tył-więc z przodu przy zrównaniu dystansem koła z błotnikiem może obcierać o jego rant(bo tył masz wysoko i jest więcej miejsca na skok amortyzatora). Sprawdź stan amortyzatorów i sprężyn,-bo przy zastosowaniu dystansów tak jak chcesz zawieszenie musi być bardzo sprawne,-a najlepiej utwardzone inaczej znowu będzie obcierało przy nierównościach.A na koniec jak już wszystko to posprawdzasz to weź dwie linijki i sam zmierz jakich dystansów potrzebujesz..,-bo wzorując się na zdjęciach na których niewiele widać-nikt tego dokładnie nie powie..,-a nie podałeś nawet ET felg a to jest bardzo istotne.

I jeszcze jedno..,-według prawa koło nie może wychodzić poza obszar błotnika..,-weź to pod uwagę bo inaczej auto nie przejdzie przegladu lub Policja zabierze przy kontroli Tobie dowód za jazdę autem "niesprawnym".

Pozdrawiam.

Marcin50053
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 43
Rejestracja: 05 lis 2011, 20:56
Lokalizacja: Brzeg

Post autor: Marcin50053 » 02 mar 2012, 10:56

Co do et to jest ET35. Tyl mam wzzej gdyz mam tak skrecone amory. na dniach posadze tyl rowno z przodem.

Awatar użytkownika
hubertm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 335
Rejestracja: 06 mar 2011, 00:25
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: hubertm » 02 mar 2012, 11:36

Czyli rozumiem,że masz zawieszenie gwintowane,-to dobrze,-bo takie są twarde z małym skokiem amortyzatora i można wtedy naprawdę kombinować jak się chce. Et 35 przy 7,5 przód..,-myślę,że dystans 20mm zrówna koło z błotnikiem.Tył już nie ruszaj-bo i tak za bardzo wychodzi na zewnątrz.Napisz jeszcze jakiej wysokości jest felga 16" czy 17",-bo nie mam pewności...I jakie masz założone opony,-tj szerokość i wysokość..,-bo to też istotne..,-wtedy będzie łatwiej mi coś napisać.Ale i tak najlepiej weź poziomice i dwie linijki i sam zmierz ile dystansu potrzeba,-5 minut pomiarów i masz pewność... .Jeśli 20mm i więcej to kup profesjonalne-przykręcane do piasty,-zawsze to łatwiej w wulkanizacji czy jak trzeba zmienić oponę..,-zwykłe tez mogą być..,ale dla pewności napisze..,-zawsze z kołnierzem centrującym.

Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 02 mar 2012, 17:03

Marcin50053, zmierz sobie najlepiej, ale więcej jak 20mm moim zdaniem nie wejdzie ;-) Tył zostaw jak jest tylko węższą oponę załóż, wtedy jak to posadzisz to będzie słodko :mrgreen:

Z tyłu masz pewnie regulację na talerzykach a nie gwint :-P

Marcin50053
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 43
Rejestracja: 05 lis 2011, 20:56
Lokalizacja: Brzeg

Post autor: Marcin50053 » 02 mar 2012, 22:38

Mam 16 calowe felgi i zalozone oponki 215/40 wszystkie. co do zawieszenia to tyl mam regulowany na talerzykach Niki20 wiesz moze jak na tym zawieszeniu najszybciej je podregulowac? co do tego jest mi potrzebne i jak za to sie zabrac 8-)

Awatar użytkownika
hubertm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 335
Rejestracja: 06 mar 2011, 00:25
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: hubertm » 03 mar 2012, 10:21

7.5x16'' et 35 i 215/40..,-to dystans 20mm na koło zrówna z rantem błotnika,-sprawdź sam 2 linijkami dla pewności i zorientuj się tez czy amortyzatory i sprężyny nadal pracują sprawnie..,-to jest są twarde i nie bujają.
Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 04 mar 2012, 15:30

Marcin50053 pisze: co do tego jest mi potrzebne i jak za to sie zabrac
hmm nigdy tego nie robiłem, ale tam chyba nic Ci nie potrzeba... Opuszczasz talerzyk na dół i masz niżej :-P

Awatar użytkownika
ATLAS
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3021
Rejestracja: 08 kwie 2009, 19:49
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: ATLAS » 04 mar 2012, 15:45

Niestety za bardzo zaszaleć z przednimi felgami nie możesz ze względu na brak naciągu opony. Najlepiej byłoby zmienić przednie felgi na takie same jak tylne przy zachowaniu tej samej opony i dodać z tyłu dystans 5mm. Gleba i byłby konkret.

Jeśli koła i opony muszą zostać, to lepiej tył zostawić jak jest, by nie burzyć proporcji.
A do przednich kół dodać dystanse 20mm (30mm mogłoby być za dużo), które może dasz radę kupić używane.
Ostatnio zmieniony 04 mar 2012, 16:44 przez ATLAS, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
hubertm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 335
Rejestracja: 06 mar 2011, 00:25
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: hubertm » 04 mar 2012, 16:22

Według mnie 215/40 na 7.5 calowej feldze będzie za wysoko(za słaby naciąg opony) na 30mm dystanse i opona będzie obcierać o nadkola/błotnik bo wyjdzie poza obrys i bedzie za mało miejsca na skok amortyzatora .Zauważ też,że przód jest dużo niżej niż tył. I nie jest to gwintowane zawieszenie,-czyli bardzo twarde tylko pewnie obniżone,-i mam nadzieję,że nie samą spręzyną...
Miałem kiedyś 215/40 na 7.5 (też ET 35) tyle że na 17'' feldze i przy 30mm dystansach koło wystawało i obcierało o błotnik na nagłych wzniesieniach (zawieszenie bardzo twarde komplet spręzyna i amortyzator -40).Idealnie było przy 20mm czy nawet 18mm przód,20mm tył.
Wydaje mi się że jesli dasz 30mm dystanse to pewnie bedziesz miał co prawda przód tak jak i tył,ale przód będzie obcierał-bo jest za nisko przy tak szerokiej feldze tj 7.5 i zbyt słabo naciągniętej oponie 215/40.
Ale pewnie przekonasz się wkrótce sam.

Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
ATLAS
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3021
Rejestracja: 08 kwie 2009, 19:49
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: ATLAS » 04 mar 2012, 16:43

hubertm, masz rację, a ja robię edita bo miałem zamiar wpisać 20mm, a nie 30mm :) pomyłka w jednej cyfrze, a jakże istotna.

Ja na zimę mam felgi 8x17" finalne ET14, opony 205/45 i jest prawie że na styk:
Obrazek

Tu miałem felgę 9x18" finalne ET17 z oponą 215/35 i też nic nie obcierało, nadal mam wszędzie nietknięty lakier od wewnątrz błotników.
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
hubertm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 335
Rejestracja: 06 mar 2011, 00:25
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: hubertm » 04 mar 2012, 17:30

Pamiętam Twoje cabrio..,-rozmawialiśmy kiedyś do późna w nocy w lato zeszłego roku przed domem moich rodziców,-przyjechałeś po zderzak tylny dla kogoś...

Zgadzam sie..,-tylko zobacz jak Ty masz pięknie naciągnietą opone..,-tworzy na feldze kąt jakies 45 stopni i dzięki temu jest miejsce na skok amortyzatora (a u kolegi Marcin50053 opona będzie w linni prostej razem z felgą...) zarówno na 8'' feldze zimowej i oponie 205/45 (a to o pół cala szerzej i teoretycznie 1cm węższa opona) jak i na 9'' i 215/35..,-a tutaj to już o 1.5'' cala szersza felga i opona takiej samej szerokości jak u kolegi Marcin50053 o niższym nawet profilu bo 35..,-czyli naciąg jeszcze ładniejszy=> kąt opony jaki tworzy na feldze... .Poza tym Ty masz z tego co pamiętam gwintowane zawieszenie-czyli w przeogromnej większości najtwardsze z twardych-a to już w ogóle zmienia postać rzeczy...Bo z gwintem można bawić się we wszystko...
Pozdrawiam.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Koła i felgi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl