[2.3 20V 7A] Jakie dystanse?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 43
- Rejestracja: 05 lis 2011, 20:56
- Lokalizacja: Brzeg
[2.3 20V 7A] Jakie dystanse?
Tak jak w temacie
szukam dystansów do felg
Przód szerokość felgi 7,5J
Tył szerokość felgi 9J
Jaki dystans wsadzić na przód, aby koło było mniej więcej tak ustawione jak tylne?
i jaki dystans na tył aby ewentualnie jeszcze troszeczkę wyszło do zewnątrz
podajcie link do dystansów, ewentualnie może macie jakieś do sprzedania.
Rozważę każdą ofertę dodaje zdjęcia abyście mieli mniej więcej na czym się wzorować
Pozdrawiam Marcin50053
[ Dodano: 2012-03-01, 23:20 ]
Zapomniałem dodać rozstawu śrub 4x108
szukam dystansów do felg
Przód szerokość felgi 7,5J
Tył szerokość felgi 9J
Jaki dystans wsadzić na przód, aby koło było mniej więcej tak ustawione jak tylne?
i jaki dystans na tył aby ewentualnie jeszcze troszeczkę wyszło do zewnątrz
podajcie link do dystansów, ewentualnie może macie jakieś do sprzedania.
Rozważę każdą ofertę dodaje zdjęcia abyście mieli mniej więcej na czym się wzorować
Pozdrawiam Marcin50053
[ Dodano: 2012-03-01, 23:20 ]
Zapomniałem dodać rozstawu śrub 4x108
- Mabrothrax
- Forum Audi 80
- Posty: 2442
- Rejestracja: 05 kwie 2009, 10:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Witam,
-skoro chcesz aby koło równało się z błotnikiem lub nawet wystawało poza (tak jak jest z tyłu..,-a dla mnie to za bardzo i wcale nie ładnie to wygląda) to zwróć uwagę na kilka istotnych spraw.Według zdjęć przód auta masz dziwnie niżej niż tył-więc z przodu przy zrównaniu dystansem koła z błotnikiem może obcierać o jego rant(bo tył masz wysoko i jest więcej miejsca na skok amortyzatora). Sprawdź stan amortyzatorów i sprężyn,-bo przy zastosowaniu dystansów tak jak chcesz zawieszenie musi być bardzo sprawne,-a najlepiej utwardzone inaczej znowu będzie obcierało przy nierównościach.A na koniec jak już wszystko to posprawdzasz to weź dwie linijki i sam zmierz jakich dystansów potrzebujesz..,-bo wzorując się na zdjęciach na których niewiele widać-nikt tego dokładnie nie powie..,-a nie podałeś nawet ET felg a to jest bardzo istotne.
I jeszcze jedno..,-według prawa koło nie może wychodzić poza obszar błotnika..,-weź to pod uwagę bo inaczej auto nie przejdzie przegladu lub Policja zabierze przy kontroli Tobie dowód za jazdę autem "niesprawnym".
Pozdrawiam.
-skoro chcesz aby koło równało się z błotnikiem lub nawet wystawało poza (tak jak jest z tyłu..,-a dla mnie to za bardzo i wcale nie ładnie to wygląda) to zwróć uwagę na kilka istotnych spraw.Według zdjęć przód auta masz dziwnie niżej niż tył-więc z przodu przy zrównaniu dystansem koła z błotnikiem może obcierać o jego rant(bo tył masz wysoko i jest więcej miejsca na skok amortyzatora). Sprawdź stan amortyzatorów i sprężyn,-bo przy zastosowaniu dystansów tak jak chcesz zawieszenie musi być bardzo sprawne,-a najlepiej utwardzone inaczej znowu będzie obcierało przy nierównościach.A na koniec jak już wszystko to posprawdzasz to weź dwie linijki i sam zmierz jakich dystansów potrzebujesz..,-bo wzorując się na zdjęciach na których niewiele widać-nikt tego dokładnie nie powie..,-a nie podałeś nawet ET felg a to jest bardzo istotne.
I jeszcze jedno..,-według prawa koło nie może wychodzić poza obszar błotnika..,-weź to pod uwagę bo inaczej auto nie przejdzie przegladu lub Policja zabierze przy kontroli Tobie dowód za jazdę autem "niesprawnym".
Pozdrawiam.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 43
- Rejestracja: 05 lis 2011, 20:56
- Lokalizacja: Brzeg
Czyli rozumiem,że masz zawieszenie gwintowane,-to dobrze,-bo takie są twarde z małym skokiem amortyzatora i można wtedy naprawdę kombinować jak się chce. Et 35 przy 7,5 przód..,-myślę,że dystans 20mm zrówna koło z błotnikiem.Tył już nie ruszaj-bo i tak za bardzo wychodzi na zewnątrz.Napisz jeszcze jakiej wysokości jest felga 16" czy 17",-bo nie mam pewności...I jakie masz założone opony,-tj szerokość i wysokość..,-bo to też istotne..,-wtedy będzie łatwiej mi coś napisać.Ale i tak najlepiej weź poziomice i dwie linijki i sam zmierz ile dystansu potrzeba,-5 minut pomiarów i masz pewność... .Jeśli 20mm i więcej to kup profesjonalne-przykręcane do piasty,-zawsze to łatwiej w wulkanizacji czy jak trzeba zmienić oponę..,-zwykłe tez mogą być..,ale dla pewności napisze..,-zawsze z kołnierzem centrującym.
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 43
- Rejestracja: 05 lis 2011, 20:56
- Lokalizacja: Brzeg
Niestety za bardzo zaszaleć z przednimi felgami nie możesz ze względu na brak naciągu opony. Najlepiej byłoby zmienić przednie felgi na takie same jak tylne przy zachowaniu tej samej opony i dodać z tyłu dystans 5mm. Gleba i byłby konkret.
Jeśli koła i opony muszą zostać, to lepiej tył zostawić jak jest, by nie burzyć proporcji.
A do przednich kół dodać dystanse 20mm (30mm mogłoby być za dużo), które może dasz radę kupić używane.
Jeśli koła i opony muszą zostać, to lepiej tył zostawić jak jest, by nie burzyć proporcji.
A do przednich kół dodać dystanse 20mm (30mm mogłoby być za dużo), które może dasz radę kupić używane.
Ostatnio zmieniony 04 mar 2012, 16:44 przez ATLAS, łącznie zmieniany 1 raz.
Według mnie 215/40 na 7.5 calowej feldze będzie za wysoko(za słaby naciąg opony) na 30mm dystanse i opona będzie obcierać o nadkola/błotnik bo wyjdzie poza obrys i bedzie za mało miejsca na skok amortyzatora .Zauważ też,że przód jest dużo niżej niż tył. I nie jest to gwintowane zawieszenie,-czyli bardzo twarde tylko pewnie obniżone,-i mam nadzieję,że nie samą spręzyną...
Miałem kiedyś 215/40 na 7.5 (też ET 35) tyle że na 17'' feldze i przy 30mm dystansach koło wystawało i obcierało o błotnik na nagłych wzniesieniach (zawieszenie bardzo twarde komplet spręzyna i amortyzator -40).Idealnie było przy 20mm czy nawet 18mm przód,20mm tył.
Wydaje mi się że jesli dasz 30mm dystanse to pewnie bedziesz miał co prawda przód tak jak i tył,ale przód będzie obcierał-bo jest za nisko przy tak szerokiej feldze tj 7.5 i zbyt słabo naciągniętej oponie 215/40.
Ale pewnie przekonasz się wkrótce sam.
Pozdrawiam.
Miałem kiedyś 215/40 na 7.5 (też ET 35) tyle że na 17'' feldze i przy 30mm dystansach koło wystawało i obcierało o błotnik na nagłych wzniesieniach (zawieszenie bardzo twarde komplet spręzyna i amortyzator -40).Idealnie było przy 20mm czy nawet 18mm przód,20mm tył.
Wydaje mi się że jesli dasz 30mm dystanse to pewnie bedziesz miał co prawda przód tak jak i tył,ale przód będzie obcierał-bo jest za nisko przy tak szerokiej feldze tj 7.5 i zbyt słabo naciągniętej oponie 215/40.
Ale pewnie przekonasz się wkrótce sam.
Pozdrawiam.
hubertm, masz rację, a ja robię edita bo miałem zamiar wpisać 20mm, a nie 30mm pomyłka w jednej cyfrze, a jakże istotna.
Ja na zimę mam felgi 8x17" finalne ET14, opony 205/45 i jest prawie że na styk:
Tu miałem felgę 9x18" finalne ET17 z oponą 215/35 i też nic nie obcierało, nadal mam wszędzie nietknięty lakier od wewnątrz błotników.
Ja na zimę mam felgi 8x17" finalne ET14, opony 205/45 i jest prawie że na styk:
Tu miałem felgę 9x18" finalne ET17 z oponą 215/35 i też nic nie obcierało, nadal mam wszędzie nietknięty lakier od wewnątrz błotników.
Pamiętam Twoje cabrio..,-rozmawialiśmy kiedyś do późna w nocy w lato zeszłego roku przed domem moich rodziców,-przyjechałeś po zderzak tylny dla kogoś...
Zgadzam sie..,-tylko zobacz jak Ty masz pięknie naciągnietą opone..,-tworzy na feldze kąt jakies 45 stopni i dzięki temu jest miejsce na skok amortyzatora (a u kolegi Marcin50053 opona będzie w linni prostej razem z felgą...) zarówno na 8'' feldze zimowej i oponie 205/45 (a to o pół cala szerzej i teoretycznie 1cm węższa opona) jak i na 9'' i 215/35..,-a tutaj to już o 1.5'' cala szersza felga i opona takiej samej szerokości jak u kolegi Marcin50053 o niższym nawet profilu bo 35..,-czyli naciąg jeszcze ładniejszy=> kąt opony jaki tworzy na feldze... .Poza tym Ty masz z tego co pamiętam gwintowane zawieszenie-czyli w przeogromnej większości najtwardsze z twardych-a to już w ogóle zmienia postać rzeczy...Bo z gwintem można bawić się we wszystko...
Pozdrawiam.
Zgadzam sie..,-tylko zobacz jak Ty masz pięknie naciągnietą opone..,-tworzy na feldze kąt jakies 45 stopni i dzięki temu jest miejsce na skok amortyzatora (a u kolegi Marcin50053 opona będzie w linni prostej razem z felgą...) zarówno na 8'' feldze zimowej i oponie 205/45 (a to o pół cala szerzej i teoretycznie 1cm węższa opona) jak i na 9'' i 215/35..,-a tutaj to już o 1.5'' cala szersza felga i opona takiej samej szerokości jak u kolegi Marcin50053 o niższym nawet profilu bo 35..,-czyli naciąg jeszcze ładniejszy=> kąt opony jaki tworzy na feldze... .Poza tym Ty masz z tego co pamiętam gwintowane zawieszenie-czyli w przeogromnej większości najtwardsze z twardych-a to już w ogóle zmienia postać rzeczy...Bo z gwintem można bawić się we wszystko...
Pozdrawiam.