[B4 ABT] Strzelanie i szarpanie na benzynie
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7
- Rejestracja: 31 paź 2011, 17:37
- Lokalizacja: Gdańsk
[B4 ABT] Strzelanie i szarpanie na benzynie
Witam Was..
Szukałem podobnego problemu i niestety nie znalazłem nic.
Otóż sytuacja wygląda następująco: Audiolka w ogóle nie jeździła na PB. Wymieniłem pompę paliwa, potem cały monowtrysk - no i zaczęła jeździć, z tym, że przy wkręcaniu się na obroty strzela i szarpie. No to mechanior sugerował wymianę komputera w silniku, bo po podłączeniu wyszło, że komputerek jest padnięty cały. No to wymieniłem i dalej szarpie... Po podłączeniu ponownym do kompa wyszedł jeden błąd - silniczek krokowy - więc wymieniłem, no i znów to samo, a teraz komputer pokazuje czujnik Halla, już nie mam siły... Pomóżcie, dodam tylko, że na LPG chodzi idealnie, bez żadnego szarpnięcia, a na PB szczela i szczela...
Monowtrysk, komputerek, silniczek krokowy ... brak słów, tyle tego poszło..
Szukałem podobnego problemu i niestety nie znalazłem nic.
Otóż sytuacja wygląda następująco: Audiolka w ogóle nie jeździła na PB. Wymieniłem pompę paliwa, potem cały monowtrysk - no i zaczęła jeździć, z tym, że przy wkręcaniu się na obroty strzela i szarpie. No to mechanior sugerował wymianę komputera w silniku, bo po podłączeniu wyszło, że komputerek jest padnięty cały. No to wymieniłem i dalej szarpie... Po podłączeniu ponownym do kompa wyszedł jeden błąd - silniczek krokowy - więc wymieniłem, no i znów to samo, a teraz komputer pokazuje czujnik Halla, już nie mam siły... Pomóżcie, dodam tylko, że na LPG chodzi idealnie, bez żadnego szarpnięcia, a na PB szczela i szczela...
Monowtrysk, komputerek, silniczek krokowy ... brak słów, tyle tego poszło..
- carlos0101
- Forum Audi 80
- Posty: 91
- Rejestracja: 28 maja 2009, 18:29
- Lokalizacja: Łowicz woj.Łódzkie
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7
- Rejestracja: 31 paź 2011, 17:37
- Lokalizacja: Gdańsk
Dodam jeszcze, że nie wymieniałem świec i przewodów zapłonowych... na forach wszyscy piszą, że to i tak nic nie dawało...
Ponadto, nie wiem czy to istotne, nie działają mi wskaźniki poziomu paliwa i temperatury cieczy.. ale to chyba nic nie znaczy...
Najczęściej właśnie czytam o jakichś nieprzepchanych rurkach, czujniku położenia przepustnicy... nie wiem co robić naprawdę, bo to męczy.. na gazie jak marzenie chodzi...
Komputer żadnych błędów oprócz Halla nie wyrzuca.
Ponadto, nie wiem czy to istotne, nie działają mi wskaźniki poziomu paliwa i temperatury cieczy.. ale to chyba nic nie znaczy...
Najczęściej właśnie czytam o jakichś nieprzepchanych rurkach, czujniku położenia przepustnicy... nie wiem co robić naprawdę, bo to męczy.. na gazie jak marzenie chodzi...
Komputer żadnych błędów oprócz Halla nie wyrzuca.
- BLUECONECT
- Forum Audi 80
- Posty: 227
- Rejestracja: 10 paź 2009, 20:15
...no właśnie na gazie jak marzenie chodzi u mnie także na gazie jest super a na benzynie trochę gorzej... a przyczyny już szukam 3 lata :!: Możesz wymienić 'pół auta' i dalej będzie to samo. Wg mnie to wina całego układu wtryskowego i tych wszystkich elektronicznych kostek: głównie TPS i Halla... Gaz ma swój komp i dlatego śmiga jak tallala. Nie polecam wymiany kabli kopułki, palca bo i tak to nic nie da, ewentualnie można te części sprawdzić wizualnie i ocenić czy nadają się do wymiany...
Główne powody to jak pisałem tps, hall i sonda, więc koszty astronomiczne... <ok>
Główne powody to jak pisałem tps, hall i sonda, więc koszty astronomiczne... <ok>
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7
- Rejestracja: 31 paź 2011, 17:37
- Lokalizacja: Gdańsk
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7
- Rejestracja: 31 paź 2011, 17:37
- Lokalizacja: Gdańsk
A sprawdzałeś czy rozrząd i zapłon jest dobrze ustawiony? mnie się wydaje że hall jak by był nie sprawny to chyba by wcale nie palił, może gdzieś ci łapie powietrze lewe i tak szarpie, często ta guma podstawy tego całego wtrysku jest winą. Warto przepatrzeć pewne rzeczy nie musisz od razu kupować, mechaniki to tak robią kup to kup tamto bo on nie płaci, stracisz kupe kasy a on potem :shock: :roll: o dalej to nie to. Przepatrz sam na początek to co dasz rade.
Ciśnienie paliwa sprawdź. Może pompa już kończy swój żywot. A tego komputer nie pokaże...
No właśnie, większość elementów można sprawdzić multimetrem albo w inny prosty sposób. Nie kupuj od razu wszystkiego bo to nie ma sensu.audiktom pisze:Warto przepatrzeć pewne rzeczy nie musisz od razu kupować, mechaniki to tak robią kup to kup tamto bo on nie płaci, stracisz kupe kasy a on potem o dalej to nie to. Przepatrz sam na początek to co dasz rade.