Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABT] Strzelanie i szarpanie na benzynie

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Filip-gdansk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 31 paź 2011, 17:37
Lokalizacja: Gdańsk

[B4 ABT] Strzelanie i szarpanie na benzynie

Post autor: Filip-gdansk » 02 mar 2012, 19:55

Witam Was..

Szukałem podobnego problemu i niestety nie znalazłem nic.
Otóż sytuacja wygląda następująco: Audiolka w ogóle nie jeździła na PB. Wymieniłem pompę paliwa, potem cały monowtrysk - no i zaczęła jeździć, z tym, że przy wkręcaniu się na obroty strzela i szarpie. No to mechanior sugerował wymianę komputera w silniku, bo po podłączeniu wyszło, że komputerek jest padnięty cały. No to wymieniłem i dalej szarpie... Po podłączeniu ponownym do kompa wyszedł jeden błąd - silniczek krokowy - więc wymieniłem, no i znów to samo, a teraz komputer pokazuje czujnik Halla, już nie mam siły... Pomóżcie, dodam tylko, że na LPG chodzi idealnie, bez żadnego szarpnięcia, a na PB szczela i szczela...

Monowtrysk, komputerek, silniczek krokowy ... brak słów, tyle tego poszło..

Awatar użytkownika
carlos0101
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 91
Rejestracja: 28 maja 2009, 18:29
Lokalizacja: Łowicz woj.Łódzkie

Post autor: carlos0101 » 02 mar 2012, 20:00

U mnie kiedyś winą strzelania i małej mocy była benzyna z wodą w zbiorniku takie gówno na stacji wlałem

vlodek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 66
Rejestracja: 23 gru 2011, 11:35
Lokalizacja: EWE

Post autor: vlodek » 02 mar 2012, 21:12

Sprawdź jakie jak zachowuje się czujnik położenia przepustnicy podczas jej otwierania. Może wskazuje cały czas otwartą przepustnicę? Gdzieś na forum jest to dakładnie opisane. Powinien wskazywać coś ok 1V na zamkniętej i ok 5V na całkowicie otwartej. Oczywiście powinno płynnie rosnąć.

Filip-gdansk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 31 paź 2011, 17:37
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Filip-gdansk » 02 mar 2012, 21:33

Dodam jeszcze, że nie wymieniałem świec i przewodów zapłonowych... na forach wszyscy piszą, że to i tak nic nie dawało...

Ponadto, nie wiem czy to istotne, nie działają mi wskaźniki poziomu paliwa i temperatury cieczy.. ale to chyba nic nie znaczy...

Najczęściej właśnie czytam o jakichś nieprzepchanych rurkach, czujniku położenia przepustnicy... nie wiem co robić naprawdę, bo to męczy.. na gazie jak marzenie chodzi...

Komputer żadnych błędów oprócz Halla nie wyrzuca.

Awatar użytkownika
BLUECONECT
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 227
Rejestracja: 10 paź 2009, 20:15

Post autor: BLUECONECT » 03 mar 2012, 22:10

...no właśnie na gazie jak marzenie chodzi u mnie także na gazie jest super a na benzynie trochę gorzej... a przyczyny już szukam 3 lata :!: Możesz wymienić 'pół auta' i dalej będzie to samo. Wg mnie to wina całego układu wtryskowego i tych wszystkich elektronicznych kostek: głównie TPS i Halla... Gaz ma swój komp i dlatego śmiga jak tallala. Nie polecam wymiany kabli kopułki, palca bo i tak to nic nie da, ewentualnie można te części sprawdzić wizualnie i ocenić czy nadają się do wymiany...
Główne powody to jak pisałem tps, hall i sonda, więc koszty astronomiczne... <ok>

Filip-gdansk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 31 paź 2011, 17:37
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Filip-gdansk » 04 mar 2012, 07:21

Tylko, że na różnych forach ludzie piszą, że wszystkie czujniki też wymieniali, tpsy, halle, przepływomierze i guano to dawało.
VAG nie wyrzuca żadnego błędu, więc ja nie mam bladego pojęcia ... nie mam siły

vlodek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 66
Rejestracja: 23 gru 2011, 11:35
Lokalizacja: EWE

Post autor: vlodek » 04 mar 2012, 07:51

Czyżby przypchany wtryskiwacz?

Filip-gdansk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 31 paź 2011, 17:37
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Filip-gdansk » 04 mar 2012, 11:23

Cały monowtrysk jest wymieniony, nujka nie śmigana... może to elektryczny problem skoro tylu ludzi próbowało i wymieniali wszystko co sie dało i nic..

Awatar użytkownika
audiktom
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 433
Rejestracja: 09 lis 2007, 15:51
Lokalizacja: podkarpacie

Post autor: audiktom » 04 mar 2012, 12:00

A sprawdzałeś czy rozrząd i zapłon jest dobrze ustawiony? mnie się wydaje że hall jak by był nie sprawny to chyba by wcale nie palił, może gdzieś ci łapie powietrze lewe i tak szarpie, często ta guma podstawy tego całego wtrysku jest winą. Warto przepatrzeć pewne rzeczy nie musisz od razu kupować, mechaniki to tak robią kup to kup tamto bo on nie płaci, stracisz kupe kasy a on potem :shock: :roll: o dalej to nie to. Przepatrz sam na początek to co dasz rade.

vlodek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 66
Rejestracja: 23 gru 2011, 11:35
Lokalizacja: EWE

Post autor: vlodek » 04 mar 2012, 15:51

Ciśnienie paliwa sprawdź. Może pompa już kończy swój żywot. A tego komputer nie pokaże...
audiktom pisze:Warto przepatrzeć pewne rzeczy nie musisz od razu kupować, mechaniki to tak robią kup to kup tamto bo on nie płaci, stracisz kupe kasy a on potem o dalej to nie to. Przepatrz sam na początek to co dasz rade.
No właśnie, większość elementów można sprawdzić multimetrem albo w inny prosty sposób. Nie kupuj od razu wszystkiego bo to nie ma sensu.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl