Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[2.3 20v 7A] problem z iskrą raz jest raz jej nie ma

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
GokU
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 04 mar 2012, 19:48

[2.3 20v 7A] problem z iskrą raz jest raz jej nie ma

Post autor: GokU » 04 mar 2012, 23:13

Witam kupiłem audi z w/w silnikiem nie na chodzie i mam taki problem że raz jest iskra raz nie. Wtryskiwacze pracują, czujnik halla jest sprawny, napięcie dochodzi do halla i na środkowym pinie też jest 5v, na module jest napięcie tylko na środkowym pinie jest słaby sygnał rzędu 0,30V. Zauważyłem dzisiaj że aparat zapłonowy nie jest od 7a tylko z 2.0 JS 84r ale jest jakoś dopasowany(jakis magik dał rade :P). I teraz nasuwa się pytanie czy jeśli sygnał nie zgrywa się z halla i czujników obrotów wału(tak wyczytałem w internecie) to komputer da sygnał do modułu na środkowy pin o podaniu iskry. Aha i spoglądałem na koło zamachowe w poszukiwaniu tego pinu i nie ma go ale co dziwne czujnik w tym miejscu dochodzi aż do koła zamachowego za zębami od rozrusznika, jest tam kilka przerw (jutro wrzucę fotki koła zamachowego). Mój silnik to po 90r Hitachi na 4 kostkach.



Trochę tego dużo ale chce podać jak najwięcej informacji. Przeczytałem wszystkie tematy o 2.3 20v i nie znalazłem podobnego problemu, dlatego założyłem nowy temat. [/center]

Awatar użytkownika
bzibzi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 685
Rejestracja: 05 mar 2012, 09:16
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: bzibzi » 06 mar 2012, 11:12

jak masz zle ustawiony zaplon czyli nie zgra sie hall z czujnikiem na wale nie bedzie iskry , oczywiscie jak jest nie sprawny czujnik tez nie da iskry . Te cybanciki male z zamachu tez lubia ponoc wypadac i znow bedzie brak iskry . Sprobuj krecic rozrusznikiem i przestawiaj aparat i patrz kiedy lapie jak nie bedzie szukaj problemu dalej , ustaw wszystko na znaki na poczatek .

LU CASH

Post autor: LU CASH » 06 mar 2012, 12:12

Załóz aparat od 7A.
Dobrze ustaw wszystko

GokU
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 04 mar 2012, 19:48

Post autor: GokU » 07 mar 2012, 18:04

Jestem właśnie w trakcie poszukiwań chociaż ceny trochę szokują, ale jak nic nie znajdę to będę musiał wyłożyć 4 stówki. A może ktoś z was ma aparat do 7A. A czy np. aparat z 3B będzie pasował do mojego bo przecież też jest to 20V tylko że 2.2 ale na elektronice Hitachi?

LU CASH

Post autor: LU CASH » 07 mar 2012, 20:52

od 3B nie bedzie pasował

Aparat jak poszukasz to trafisz w granicach 150-220 zł

Edit: Na podmiankę nie masz aparatu z 7A ?

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 07 mar 2012, 21:53

GokU pisze:Jestem właśnie w trakcie poszukiwań chociaż ceny trochę szokują, ale jak nic nie znajdę to będę musiał wyłożyć 4 stówki. A może ktoś z was ma aparat do 7A. A czy np. aparat z 3B będzie pasował do mojego bo przecież też jest to 20V tylko że 2.2 ale na elektronice Hitachi?
kupiłeś sobie auto na którym się nie znasz i jesteś na bardzo dobrej drodze, aby je znienawidzić i popłynąć finansowo... współczucia. Te auta to nie są auta dla każdego. Niestety.

GokU
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 04 mar 2012, 19:48

Post autor: GokU » 07 mar 2012, 22:03

Nie mam od kogo pożyczyć, ale trudno jutro zamówię aparat i zobaczymy. A Leo spodziewałem się takiej odpowiedzi, auto kupiłem jako 2 więc nie pali mi się aby je zrobić już teraz zaraz, a 5cyl. to moje ulubione motory wcześniej miałem b4 z NG, i ten gang tego motoru jest po prostu przepiękny, a to kupiłem dla zabawy bo ma napęd quattro :evil:. A co i jak z tym motorem to na pewno dojdę może nie dziś może nie jutro ale będzie śmigać <ok>

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 07 mar 2012, 23:06

szczerze życzę samozaparcia, te auta są tego warte, ale trzeba do nich serca.
Powodzenia.

Awatar użytkownika
zserty
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 929
Rejestracja: 08 kwie 2007, 16:17
Lokalizacja: Zgorzelec

Post autor: zserty » 08 mar 2012, 08:54

Wg ETKI rozdzielacz do 7A psuje jedynie jeszcze od NM, aczkolwiek ja spróbowałbym wsadzić od NG. Może prawię herezje, bo nie porównywałem tych aparatów. Ale jakbym miał możliwość to na pewno bym spróbował.

Jeśli jednak zdecydujesz się na aparat z 7A, to bierz ten z metalową zębatką. Oszczędzisz sobie kolejnych napraw.

Dziki
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 996
Rejestracja: 18 sty 2007, 16:32
Lokalizacja: LBI

Post autor: Dziki » 08 mar 2012, 10:08

ja mam jakiś aparat od 7A z zepsutym hallem i bez zebatki, oddam w dobre rece <ok>
dokładając nowy hall bedziesz miał pewnosc i cena wyjdzie ci w okolicach używanego aparatu z plastikową zębatką, poszukasz metalową zebatke i złożysz idealny komplet :mrgreen:
co do iskry poza sprawnym aparatem(czujnik halla), potrzebny sygnał z czujnika tego na łaczeniu bloku ze skrzynią(ten który zczytuje czy na kole zamachowym jest mały bolczyk)
do tego dochodzi sprawny moduł przy cewce od NG tez pasuje, i oby ci ECU nie siadało ;-)

GokU
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 04 mar 2012, 19:48

Post autor: GokU » 08 mar 2012, 22:54

Moduł, komputer, cewka dobre ponieważ iskra czasem jest i myślę że to przez aparat( bo palec jest ustawianiem biegu jałowego z tym zynzlem ze sprężynką, a i przy apracie jest gruszka do wyprzedzania zapłonu) dlatego obstawiam aparat bo sygnały się nie zgrywają chociaż fakt bolczyka nie mam nigdzie na kole zamachowym a czy w momencie kiedy 1cyl jest w GMP to bolczyk powinien być w okienku ? A tak ile chcesz za Twój aparat raczej resztki aparatu :mrgreen: ale tak nie ma co gdybać aparat musi być od 7A bo bez tego ani rusz

Dziki
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 996
Rejestracja: 18 sty 2007, 16:32
Lokalizacja: LBI

Post autor: Dziki » 12 mar 2012, 15:14

GokU pisze:A tak ile chcesz za Twój aparat raczej resztki aparatu
na PW masz już wszystko :mrgreen:
co do aparatu...
:arrow: 7A ma jedno okienko do zczytywania pozycji dla 1cyl..
:arrow: NG ma już ich 5 ;-)
i chwilowo nie mam swojego 7A by ci powiedzieć,(edit zrobie jak sie dowiem)
ale świta mi coś że chodzi o pierwszy sygnał dla GMP a potem wtyczke od halla mozna odłaczyć i silnik powinien pracować :roll:

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 12 mar 2012, 15:30

nie w tym modelu. w AAN tak.

GokU
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 04 mar 2012, 19:48

Post autor: GokU » 04 kwie 2012, 22:30

Udało się odpalić potwora :mrgreen: po wymianie aparatu, na właściwy i dorobieniu bolczyka, odpalił na tyknięcie. Ale jeszcze jedną prośbę mam czy ktoś mógł sfotografować komorę silnika bo mam mały problem z podciśnieniami nie wiem jak podłączyć. A nie chce zakładać nowego tematu.

Awatar użytkownika
zserty
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 929
Rejestracja: 08 kwie 2007, 16:17
Lokalizacja: Zgorzelec

Post autor: zserty » 05 kwie 2012, 09:22

Masz etkę? Jeśli nie to zaopatrz się jak najszybciej. Niezbędne w 7A.
Może lepiej Ty zrób fotkę i zaznacz na zdjęciu to Co Cię interesuje. Pomyślimy.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl