[2.3 20v 7A] problem z iskrą raz jest raz jej nie ma
[2.3 20v 7A] problem z iskrą raz jest raz jej nie ma
Witam kupiłem audi z w/w silnikiem nie na chodzie i mam taki problem że raz jest iskra raz nie. Wtryskiwacze pracują, czujnik halla jest sprawny, napięcie dochodzi do halla i na środkowym pinie też jest 5v, na module jest napięcie tylko na środkowym pinie jest słaby sygnał rzędu 0,30V. Zauważyłem dzisiaj że aparat zapłonowy nie jest od 7a tylko z 2.0 JS 84r ale jest jakoś dopasowany(jakis magik dał rade ). I teraz nasuwa się pytanie czy jeśli sygnał nie zgrywa się z halla i czujników obrotów wału(tak wyczytałem w internecie) to komputer da sygnał do modułu na środkowy pin o podaniu iskry. Aha i spoglądałem na koło zamachowe w poszukiwaniu tego pinu i nie ma go ale co dziwne czujnik w tym miejscu dochodzi aż do koła zamachowego za zębami od rozrusznika, jest tam kilka przerw (jutro wrzucę fotki koła zamachowego). Mój silnik to po 90r Hitachi na 4 kostkach.
Trochę tego dużo ale chce podać jak najwięcej informacji. Przeczytałem wszystkie tematy o 2.3 20v i nie znalazłem podobnego problemu, dlatego założyłem nowy temat. [/center]
Trochę tego dużo ale chce podać jak najwięcej informacji. Przeczytałem wszystkie tematy o 2.3 20v i nie znalazłem podobnego problemu, dlatego założyłem nowy temat. [/center]
jak masz zle ustawiony zaplon czyli nie zgra sie hall z czujnikiem na wale nie bedzie iskry , oczywiscie jak jest nie sprawny czujnik tez nie da iskry . Te cybanciki male z zamachu tez lubia ponoc wypadac i znow bedzie brak iskry . Sprobuj krecic rozrusznikiem i przestawiaj aparat i patrz kiedy lapie jak nie bedzie szukaj problemu dalej , ustaw wszystko na znaki na poczatek .
- Leo
- Forum Audi 80
- Posty: 3822
- Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
- Imię: Adam
- Model: Inny
- Nadwozie: Coupe quattro
- Silnik: 2,2 3B
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
kupiłeś sobie auto na którym się nie znasz i jesteś na bardzo dobrej drodze, aby je znienawidzić i popłynąć finansowo... współczucia. Te auta to nie są auta dla każdego. Niestety.GokU pisze:Jestem właśnie w trakcie poszukiwań chociaż ceny trochę szokują, ale jak nic nie znajdę to będę musiał wyłożyć 4 stówki. A może ktoś z was ma aparat do 7A. A czy np. aparat z 3B będzie pasował do mojego bo przecież też jest to 20V tylko że 2.2 ale na elektronice Hitachi?
Nie mam od kogo pożyczyć, ale trudno jutro zamówię aparat i zobaczymy. A Leo spodziewałem się takiej odpowiedzi, auto kupiłem jako 2 więc nie pali mi się aby je zrobić już teraz zaraz, a 5cyl. to moje ulubione motory wcześniej miałem b4 z NG, i ten gang tego motoru jest po prostu przepiękny, a to kupiłem dla zabawy bo ma napęd quattro :evil:. A co i jak z tym motorem to na pewno dojdę może nie dziś może nie jutro ale będzie śmigać <ok>
Wg ETKI rozdzielacz do 7A psuje jedynie jeszcze od NM, aczkolwiek ja spróbowałbym wsadzić od NG. Może prawię herezje, bo nie porównywałem tych aparatów. Ale jakbym miał możliwość to na pewno bym spróbował.
Jeśli jednak zdecydujesz się na aparat z 7A, to bierz ten z metalową zębatką. Oszczędzisz sobie kolejnych napraw.
Jeśli jednak zdecydujesz się na aparat z 7A, to bierz ten z metalową zębatką. Oszczędzisz sobie kolejnych napraw.
ja mam jakiś aparat od 7A z zepsutym hallem i bez zebatki, oddam w dobre rece <ok>
dokładając nowy hall bedziesz miał pewnosc i cena wyjdzie ci w okolicach używanego aparatu z plastikową zębatką, poszukasz metalową zebatke i złożysz idealny komplet :mrgreen:
co do iskry poza sprawnym aparatem(czujnik halla), potrzebny sygnał z czujnika tego na łaczeniu bloku ze skrzynią(ten który zczytuje czy na kole zamachowym jest mały bolczyk)
do tego dochodzi sprawny moduł przy cewce od NG tez pasuje, i oby ci ECU nie siadało
dokładając nowy hall bedziesz miał pewnosc i cena wyjdzie ci w okolicach używanego aparatu z plastikową zębatką, poszukasz metalową zebatke i złożysz idealny komplet :mrgreen:
co do iskry poza sprawnym aparatem(czujnik halla), potrzebny sygnał z czujnika tego na łaczeniu bloku ze skrzynią(ten który zczytuje czy na kole zamachowym jest mały bolczyk)
do tego dochodzi sprawny moduł przy cewce od NG tez pasuje, i oby ci ECU nie siadało
Moduł, komputer, cewka dobre ponieważ iskra czasem jest i myślę że to przez aparat( bo palec jest ustawianiem biegu jałowego z tym zynzlem ze sprężynką, a i przy apracie jest gruszka do wyprzedzania zapłonu) dlatego obstawiam aparat bo sygnały się nie zgrywają chociaż fakt bolczyka nie mam nigdzie na kole zamachowym a czy w momencie kiedy 1cyl jest w GMP to bolczyk powinien być w okienku ? A tak ile chcesz za Twój aparat raczej resztki aparatu :mrgreen: ale tak nie ma co gdybać aparat musi być od 7A bo bez tego ani rusz
na PW masz już wszystko :mrgreen:GokU pisze:A tak ile chcesz za Twój aparat raczej resztki aparatu
co do aparatu...
7A ma jedno okienko do zczytywania pozycji dla 1cyl..
NG ma już ich 5
i chwilowo nie mam swojego 7A by ci powiedzieć,(edit zrobie jak sie dowiem)
ale świta mi coś że chodzi o pierwszy sygnał dla GMP a potem wtyczke od halla mozna odłaczyć i silnik powinien pracować :roll: