Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.6td 1989r] - Zły kąt wtrysku? Trzęsie silnikiem.

Awatar użytkownika
neoxpl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 112
Rejestracja: 24 lut 2012, 19:03
Lokalizacja: DLB
Kontakt:

[B3 1.6td 1989r] - Zły kąt wtrysku? Trzęsie silnikiem.

Post autor: neoxpl » 07 mar 2012, 18:56

Witam, mój problem polega na telepiącym się silniku na wolnych obrotach. Podejrzewam ze jest to wina złego kąta wtrysku. Dlatego prosił bym o osłuchanie mojego autka :)
Ostatnio zmieniony 20 mar 2012, 19:01 przez neoxpl, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 07 mar 2012, 19:30

Na słuch pracuje OK, choć jakość dźwięku na yt nie odzwierciedla rzeczywistości. Masz obrotomierz ? Jakie masz wolne obroty ? Myślę, że leciutko przyspieszyć kąt wtrysku nie zaszkodzi, ale nie przesadź, bo będzie głośno pracować i mocno się grzać.

P.S. Czy Ty masz klimę ? Masz wspomaganie kierownicy ? Alternator i pasek wielorowkowy zamiast klinowego to seria, czy jakaś Twoja rzeźba ? Odpowiedz mi na PW by nie robić tu zbędnego spamerstwa :-)

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 07 mar 2012, 19:37

Na ori pompach 1.6 TD trzęsą się jak galareta. Kup sobię pompę z Cromy 2.5 TD i będzie pokorny jak muzyk pod batutą dyrygenta.

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 07 mar 2012, 19:40

Z tym trzęsieniem jak galareta to bym nie przesadzał, ale na pewno na pompie 10mm z Fiata Cromy silnik pracuje o wiele kulturalniej :-)
Niestety tutaj jest ukryty haczyk - pompa z Cromy aby prawidłowo pracowała z 1,6 Turbo D wymaga lekkiego przystosowania, w postaci znalezienia na słuch właściwego statycznego kąta wtrysku, dobrania dynamicznego kąta wtrysku i jest tu jeszcze pewien haczyk przy ustawianiu rozrządu :-P

Awatar użytkownika
neoxpl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 112
Rejestracja: 24 lut 2012, 19:03
Lokalizacja: DLB
Kontakt:

Post autor: neoxpl » 07 mar 2012, 19:57

Tak jest klima, wspomaganie a z tym paskiem to nie wiem kto to wymyslil bo dopiero go kupilem. Wracajac do tematu to obrotka jeszcze nie ma ale bedzie, lecz wydaje mi sie ze za bardzo go trzesie dokladniej widac pod sam koniec jak go telepa.

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 07 mar 2012, 20:28

Spróbuj delikatnie przyspieszyć kąt statyczny.
Zaznacz położenie pompy i leciutko popchnij ją w stronę silnika.
Przy dokręcaniu śrub bardzo uważaj by nie zerwać gwintów <zly>

Awatar użytkownika
neoxpl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 112
Rejestracja: 24 lut 2012, 19:03
Lokalizacja: DLB
Kontakt:

Post autor: neoxpl » 20 mar 2012, 10:09

Witam po malej przerwie otorz zlokalizowalem wyciek z pompy albo z oski kola pasowego pompy wtryskowej albo ze sroby nad oska, jeszcze nie wiem dokladnie. Czy to moze byc przyczyna telepania silnika na wolnych obrotach? Sorki za brak polskich liter bo pisze z telefonu.

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 20 mar 2012, 10:26

Prędzej by sie zapowietrzała pompa i by były cyrki przy rozruchu, oraz lekkie przebieranie/telepanie po rozruchu, które jednak po chwili przechodzi.

Awatar użytkownika
neoxpl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 112
Rejestracja: 24 lut 2012, 19:03
Lokalizacja: DLB
Kontakt:

Post autor: neoxpl » 20 mar 2012, 10:48

Wlasnie sie nie zapowietrza stal ok pol miesiaca teraz i odpalil od strzala, a co do tego wycieku to dosc sporo sie tego leje dosc ze odparowuje z bloku silnika w postaci pary to jeszcze splywa po silniku i kapie ok kroplla na 2-3 sek wsumie pod silnikiem wszystko w ON. Wiem ze musze to uszczelnic ale czy te wibracje ustana.

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 20 mar 2012, 12:38

Skoro sie nie zapowietrza to nie jest to przyczyną.
Uszczelnienie pompy to nie mała kasa, może poszukaj 10mm z Fiata Cromy ?
Po szczegóły uderz do Trepka na PW <ok>

Awatar użytkownika
neoxpl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 112
Rejestracja: 24 lut 2012, 19:03
Lokalizacja: DLB
Kontakt:

Post autor: neoxpl » 20 mar 2012, 13:31

Uszczelnienie nie mala kasa??? Wydaje mi sie ze tylko sciagam pasek rozadu kolo pasowe z pompy i wymieniam zimmering?? chyba ze sie myle?? bo z tej srobki chyba nie ma opcji ze by cieklo sam nie wiem :/

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 20 mar 2012, 13:32

Jak zrobisz to sam to wtedy koszty są małe <ok>

Awatar użytkownika
neoxpl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 112
Rejestracja: 24 lut 2012, 19:03
Lokalizacja: DLB
Kontakt:

Post autor: neoxpl » 20 mar 2012, 13:52

No baa jasne ze sam. Tak teraz mysle jesli mam wyciek to zmniejsza sie cisnienie wewnetrzne pompy?? Jesli tak to z tym samym kat statyczny. Dobrze rozumuje czy nie bardzo? :p

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 20 mar 2012, 14:43

Kąt statyczny nie zależy od ciśnienia wewnętrznego pompy wtryskowej :-)
Kąt dynamiczny jest od tego zależny i ustawia się go zaworkiem z przodu pompy.
Póki co wymień ten simmering i zobaczymy co będzie <ok>

Awatar użytkownika
neoxpl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 112
Rejestracja: 24 lut 2012, 19:03
Lokalizacja: DLB
Kontakt:

Post autor: neoxpl » 23 mar 2012, 16:06

Zrobię mały Off-toop ;) Wiec zacząłem rozbiórkę i wydaje mi się ze pompa wody i napinacz sa nowe, a przy okazji mam zamiar wymienić pasek rozrządu. (Poprzedni właściciel zapewniał ze wymieniał jakieś 5tys temu pasek). I pytanie takie czy zostawić rolkę paska? Bo jest INA a szkoda lądować kasy zresztą której i tak brakuje :/
Obrazek
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TD”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl