Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 b4 ABT] Piszczący pasek.

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
kuba1990
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 129
Rejestracja: 27 sty 2011, 20:33
Lokalizacja: Warszawa

[80 b4 ABT] Piszczący pasek.

Post autor: kuba1990 » 28 lut 2012, 12:09

Witam wszystkich, od jakiegoś czasu zauważyłem ze z rana gdy odpalam auto zaczyna piszczeć pasek od alternatora- dodam sprawdzałem naciąg i jest dość napięty, czy taki pasek kwalifikuje się już do wymiany? dodam ze na tym przejechałem 120tyś km.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 28 lut 2012, 12:14

Guma z której wykonany jest pasek z czasem twardnieje. Ja bym wymienił. Koszt nie wielki.

Awatar użytkownika
kuba1990
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 129
Rejestracja: 27 sty 2011, 20:33
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: kuba1990 » 28 lut 2012, 12:21

... aha a powiedz mi czy samemu dam radę go wymienić? i na co mam uważać? dzięki.

Awatar użytkownika
tomek1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1527
Rejestracja: 09 maja 2008, 11:45
Lokalizacja: Marki

Post autor: tomek1982 » 28 lut 2012, 12:36

wymienisz zadna filozofia tylko pewnie bedzie trzeba zwalac pasek ktory napedza pompe wody wspomagania jak to w ABK w ABT chyba jest tak samo

Awatar użytkownika
MIODEK
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3818
Rejestracja: 27 sty 2007, 18:48
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: MIODEK » 28 lut 2012, 14:54

Dokładnie koszt paska to groszowa sprawa. Wymienić to samemu można.
120 tys to dużo i nie dużo, pewnie pare lat już ma i dlatego już guma twardnieje i odzywa się.

Awatar użytkownika
kuba1990
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 129
Rejestracja: 27 sty 2011, 20:33
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: kuba1990 » 06 mar 2012, 18:07

Panowie, chciałbym wymienić ten pasek, ale nie wiem jak mam zdjąć najpierw pasek od wspomagania?

Awatar użytkownika
jacekku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 331
Rejestracja: 17 gru 2009, 11:00
Lokalizacja: łódzkie

Post autor: jacekku » 06 mar 2012, 18:51

Wiesz co może możesz wymienić ale jeśli nie jest wytarty i popękany to nie wiem czy jest sens. Jak robiłem remont u siebie wymieniałem oba paski na gatesa i niestety piszczy chyba ten od wspomagania ( tylko jak się wjedzie w wodę) a przeciesz jest nowy i powinno być ok. Guma nie jest taka jak na starym pasku bo jest bardziej twarda ( może podróbka?). Zaoferowali mi w sklepie jakiś środek do spryskania paska ponoć jest dobry- ja tego nie kupiłem. Ale skoro nie wiesz w ogóle jak się do tego zabrać to może zaryzykuj i kup ten "psiuczek" no chyba że stary jest już bardzo zniszczony.

Awatar użytkownika
kuba1990
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 129
Rejestracja: 27 sty 2011, 20:33
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: kuba1990 » 07 mar 2012, 07:21

Ten stary co mam to jest ok. nie ma pęknięć na nim, tylko piszczy, od momentu kiedy odkręcałem alternator i na nowo zakładałem przedtem było ok. może coś nie równo przychodzi?

[ Dodano: 2012-03-07, 15:35 ]
Panowie podpowiedzcie proszę jak nazywa się preparat żeby pasek nie piszczał? dzięki

Awatar użytkownika
jacekku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 331
Rejestracja: 17 gru 2009, 11:00
Lokalizacja: łódzkie

Post autor: jacekku » 07 mar 2012, 18:45

Ale co Ci tam może nie równo być? nie znam nazwy tego specyfiku ale myślę że w sklepie motoryzacyjnym będą wiedzieli o co chodzi. Tylko teraz myślę skoro wcześniej był ok to dlaczego teraz nie jest? Może dotknąłeś czymś tłustym do paska albo do rolki prowadzącej pasek lub za słabo naciągnąłeś.

Awatar użytkownika
Jasiu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 200
Rejestracja: 03 gru 2006, 20:00
Lokalizacja: Bytom

Post autor: Jasiu » 07 mar 2012, 18:55

Przepraszam,zadam pytanie.Ile km chciałbyś zrobić na pasku?
Stary,wymieniaj i zdecydowanie oba!Przecież łatwiej wymienić je w domu a nie na drodze.
Wymieniałem kiedyś na autostradzie we włoszech, wiem jaki to stres.

Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
kuba1990
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 129
Rejestracja: 27 sty 2011, 20:33
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: kuba1990 » 07 mar 2012, 19:46

na tym pasku zrobiłem ponad 100tys.km. muszę wymienić?

Awatar użytkownika
Jasiu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 200
Rejestracja: 03 gru 2006, 20:00
Lokalizacja: Bytom

Post autor: Jasiu » 07 mar 2012, 20:03

Musisz!

Awatar użytkownika
kuba1990
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 129
Rejestracja: 27 sty 2011, 20:33
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: kuba1990 » 07 mar 2012, 20:55

ok wymienię ale jak zdjąć pompę od wspomagania?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 07 mar 2012, 21:06

jacekku pisze:niestety piszczy chyba ten od wspomagania ( tylko jak się wjedzie w wodę) a przeciesz jest nowy i powinno być ok
Nie tylko paski się zużywają koła też.

Awatar użytkownika
kroliqster
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 253
Rejestracja: 08 kwie 2011, 11:08
Lokalizacja: Central Europe
Kontakt:

Post autor: kroliqster » 07 mar 2012, 21:07

nie polecam paskow gatesa pisza wyciagaja sie ... tragedia juz w kilku autach mnie zawiodly dzisiaj wlasnie kupowalem paski boscha alternatora 18 zl pompy wody i wspomagania 15 zl a klimy chyba 13. Ile mozna na tym zaosczedzic ? 3.50 zl ?
po za tym powinno sie co jakis czas wymienic koszt nie jest duzy a wymiana dziecinnie prosta
Ostatnio zmieniony 07 mar 2012, 21:11 przez kroliqster, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl